In zijn openingspost schrijft toch wat anders…..
De openingspost zegt “in de familie” en niet “ik”
De DS wordt dagelijks bereden door een familielid, dus dat klopt helemaal!
Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!
Hoe doet watertemp het in dit weer van meer dan 30graden?
Is hier meer info over bekend?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Goede Morgen Heren,
De auto wordt gebruikt door mijn zoon Willem. Hij woont in Maastricht dus ik zie de DS niet dagelijks.
Tot nu toe werkt alles naar behoren, alleen trillen de remmen, terwijl ze dat met de vorige bak niet deden en de schijven zgan waren?? vreemd maar oplosbaar. De auto trekt als een lier en is snel. Zo snel dat ik een turbo niet (meer) nodig vind.
Wat ook goed werkt is de electrische koelfan. Ik weet dat daar twijfels over waren, maar het kan echt, zelfs met 35 gr buitentemp in Maastrichts stads verkeer.
Zoals jullie weten zit er geen tweedehands propellor van een Fiat panda in! Het is een high power fan van 28cm doorsnede voor rally autos, die er voor gemaakt is zonder tunnel (plastic bak achter radiateur) te werken. Hij wordt aangestuurd door het motormanegement systeem en dat mee dus cilinderkop temperatuur (dus niet radiateur temp!!). Hij staat nu ingesteld op 84 graden aan en bij 79graden weer uit, eerst had ik hem hoger staan, maar dan loopt de temp soms op tot net 100 graden. Nu komt hij nooit boven de 95 graden (heb temp meter op dash). Op de snelweg draait hij nooit. Alleen in de stad of file. het verbruik is nu rond de 1:8 LPG vroeger was het 1:7 maar er wordt nu wel veel harder mee gereden.
Zit het in de genen, heeft Willem de zware rechter voet van zijn vader geërfd?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
SuperNard schreef:Goede Morgen Heren,
De auto wordt gebruikt door mijn zoon Willem. Hij woont in Maastricht dus ik zie de DS niet dagelijks.
Tot nu toe werkt alles naar behoren, alleen trillen de remmen, terwijl ze dat met de vorige bak niet deden en de schijven zgan waren?? vreemd maar oplosbaar. De auto trekt als een lier en is snel. Zo snel dat ik een turbo niet (meer) nodig vind.
Wat ook goed werkt is de electrische koelfan. Ik weet dat daar twijfels over waren, maar het kan echt, zelfs met 35 gr buitentemp in Maastrichts stads verkeer.
Zoals jullie weten zit er geen tweedehands propellor van een Fiat panda in! Het is een high power fan van 28cm doorsnede voor rally autos, die er voor gemaakt is zonder tunnel (plastic bak achter radiateur) te werken. Hij wordt aangestuurd door het motormanegement systeem en dat mee dus cilinderkop temperatuur (dus niet radiateur temp!!). Hij staat nu ingesteld op 84 graden aan en bij 79graden weer uit, eerst had ik hem hoger staan, maar dan loopt de temp soms op tot net 100 graden. Nu komt hij nooit boven de 95 graden (heb temp meter op dash). Op de snelweg draait hij nooit. Alleen in de stad of file. het verbruik is nu rond de 1:8 LPG vroeger was het 1:7 maar er wordt nu wel veel harder mee gereden.
Toch is 1:8 helemaal niet gek voor een DS op gas, zeker voor een 2500!
En 1:8 is 12,5L/100km , 1:7 is 14,3L/100km dat is iets van 12% zuiniger!
Heb je trouwens al iets gevonden op de snelheidsmeter?