Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik ga in ieder geval de dwarsdemper eerst eens vervangen. Als ik met de hamer ertegen beuk is het een soort sambabal. Dat ding is ook lek, geen zin om het lor te plakken met gun gum. Dan kan ik zien hoeveel roet er nog overblijft (even los van de losse deeltjes die er uitgehoest worden door de dame)
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik krijg de nieuwe uitlaat niet luchtdicht. Er zit een nieuw flexdeel op en een dwarsdemper. De boel ingesmeerd met gungum, maar dat hielp niet blij de aansluiring op de vlampijp. Ik heb er een klem vlak achter gezet, mocht niet baten. Nog tips? Ik hoop dat ik dat ding nog los krijg morgen… bij gas geven zie je de rook eruit komen. Voor de aansluiting naar achter gebruik ik bonsal, fijner spul vond ik.
En was hoort de klem te zitten t.o.v die sleufjes?
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik gebruikte vaak , naast de originele rachelklem (waar hij mee aan de bak hangt) ook een u beugel om alles dicht te krijgen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ja, inderdaad, extra klem, gelukkig had Ronald van CitroTech me die meegegeven. Gisternacht heeft die montagepasta kunnen drogen. De originele klem aangedraaid, de nieuwe klem zo achterlijk strak aangedraaid dat de bout brak (express, samendrukken die handel). Nieuwe bout in de klem en dicht is ie. misschien was een nachtje uitharden ook goed geweest…
Edit: bedankt voor jouw reactie boogaard. Het helpt om twijfel weg te nemen.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
ahum, ontsteking had 2 graden te weinig vervroeging bij 2000 rpm. Nieuwe uitlaat geplaatst, bleek aan de linkerkant het bovenste veerbeugeltje van de dwarsdemper te missen, zat een beetje hap snap met een dik rubber. Gelukkig had het clubmagazijn het beugeltje nog liggen.
Meerdere keren gereden, bij koude motor komt er nog wel een beetje zwarte meuk uit, maar dan is ie nog vochtig. Na een tijdje rijden komt er geen troep meer uit. Ik ben tevreden.
Kwam dit type plaatje tegen,CIA 10-88 staat er volgens mij op. Zal denk ik productiedatum van demper zijn? Die is er in Frankrijk nog opgeklust als dat zo is.
Extra beugel bij vlampijp aansluiting en niet te zuinig geweest met montage pasta:
Samen met velgen met poedercoating van CitroTech en x-asjes rijdt de auto lekker.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Als het om uitlaten onder auto’s gaat ben ik nog betrekkelijk groen, maakt die beugel vlakbij de middendemper de ophanging niet een beetje te star?
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Het zit juist heel flexibel. Het lange stuk hangt in rubbers en de verbinding naar het korte stuk zit weer een rubber tussen.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Sorry, ik meende op de laatste foto te zien dat je de beugel op de een of andere manier aan het chassis geklust had. Een groter scherm helpt…