Langzaam leeg lopende band
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 10 april 2024 10:50 AM

Hoi A typers

Ineens was ik onaangenaam verrast toen ik langs mijn 2cv6 liep en zag dat de rechter achterband plat stond. Hem getracht op te pompen maar kennelijk was of de lek zo groot of lekte hij via de zijwang van de band. dus wiel eraf en eens gekeken of ik wat zag zitten, maar het zag er allemaal goed uit ik kon hem toen ook oppompen en hem in de regenton gedompeld om te zien waar de lekkage zat, geen succes geen belletjes. Vreemd hem op 2 tam druk gezet en enkele uren later gemeten en warempel er was lucht uit. ventiel was goed dicht toen wiel plat gelegd en een sopje in de rand band velg gegoten en gewacht en toen zag ik een kleine minuscule verzameling van belletjes, de band leeg laten lopen wang wat weggedrukt en er wat montagelijm tussen gespoten weer opgepompt en nu een dag later gecontroleerd maar weer wat lucht eruit. Plan dus mislukt. intussen had ik ook bij de oude voorraad een band/velg gevonden die ik nu aan het opknappen ben, maar ik zag dat hier de binnenzijde en de buitenzijde van de velg aan elkaar geklonken waren en niet gelast. ga er dan vanuit de er hier een binnenband noodzakelijk is. Heeft iemand een tip voor mijn langzaam lekkende band en die met de klinknagels
Alvast bedankt Ben

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 10 april 2024 12:10 PM
  [ # 1 ]

Heb je de rand waar je de lijm hebt gedaan ook goed geschuurd/schoon gemaakt?

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2024 12:29 PM
  [ # 2 ]

Hoort er in een 2CV velg niet gewoon altijd een binnenband?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2078
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 april 2024 06:20 PM
  [ # 3 ]

Dat heb ik ook altijd gedacht.

Want zijn de 125x15 X-banden ooit als tubeless gemaakt en geleverd?
En hebben deze velgen dan die voor tubeless banden zo kenmerkende richels in de velg, waar de banden na montage en bij de eerste keer oppompen overheen moeten schieten?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 10 april 2024 08:07 PM
  [ # 4 ]

Er zijn verschillende velgen geschikt voor binnenband of zonder binnenband, tubeless dus.
Je herkent ze aan de extra richel in de velg.
Altijd zijn het gelastte velgen.

 

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4873
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 april 2024 08:22 PM
  [ # 5 ]

Voor tubeless banden zijn ook geschikte velgen nodig.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2078
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 april 2024 10:27 PM
  [ # 6 ]

...en dus de vraag: zijn deze velgen voorzien van die richels?

Zonder die richels kun je geen tubeless banden gebruiken, dat is bloedlink Rolling Eyes
En zijn die banden echt tubeless? Dat staat dan vermeld op de band.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 13 april 2024 01:08 PM
  [ # 7 ]

Bedankt zover voor de reacties
De 2cv heb ik al vanaf 1995 en volgens mij hebben er altijd tubeless banden onder gelegen. Op dit moment is de band onder druk en staat nu enkele dagen stil, lijkt goed te zijn ,maar ik heb er nog niet mee gereden dus is het nog even afwachten.
Op de velg met de klink nagels ligt een Michelin 125 en is tot mijn verwondering ook een tubeless. Dit is een oudje en staat reserve, ga er in ieder geval niet op rijden, denk dat de band zeker 20 jaar oud is.
Om terug te komen op de richel die aanwezig moet zijn voor tubeless, ik weet het niet de banden boer legt er tubeless op en ik mag aannemen dat deze weet wat hij doet. Op dit moment is dat denk ik niet te controleren wel of geen richel.
Gr ben

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2078
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 april 2024 01:30 PM
  [ # 8 ]

Eerder schreef je:

de band leeg laten lopen wang wat weggedrukt…... en er wat montagelijm tussen gespoten

—Hoever kon je de band toen wegdrukken? Ook de hiel van de band iets naar binnen?
Als dat laatste mogelijk was, kan dat alleen als er geen richel aanwezig is in de velg.
—Wat bedoel je met “montagelijm”? Banden worden niet gelijmd. dat gebeurde alleen met de tubes van racefietsen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook