1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Onderdelen - Xantia - gezocht airco compressor xantia hdi 80kw
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 03 mei 2024 10:35 PM

Sja, er zal maar iemand zo’n ding hebben liggen…. dan hoor ik t graag.

graag een nieuwe, maar zeer jong en 100% goed is overweegbaar.


Bekijk hier de advertentie in de markt

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 mei 2024 08:25 AM
  [ # 1 ]

Graag een nieuwe…..........

Citroen nummer 6453AQ : die zijn nog wel te vinden op het internet

link

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 04 mei 2024 08:40 AM
  [ # 2 ]

Bedankt !  Er staat van alles te koop, maar een winkeldochter zou leuk wezen. Er is in 2013 een nwe opgezeit, en die ging na ca 5 jr weer reutelen, het koelt nog wel, maar het systeem komt niet meer aan de gewenste werkdruk. Het draait ca 8 bar, en dan kreunt de pomp behoorlijk, de koeling is voelbaar, maar denk toch dat de pomp weer op zn eind loopt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 mei 2024 08:56 AM
  [ # 3 ]

Oke, succes met de zoektocht naar een nieuwe !! maar, we hebben het hier wel over een xantia uit de vorige eeuw !! niet over een recente C3 of een cactus waarvan de onderdelen nog bij een dochterwinkel liggen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 04 mei 2024 09:01 AM
  [ # 4 ]

Aha, jaja, het is een oude trouwe auto.  Maar vooralsnog de moeite waard, en onder de noemer ‘‘nooit geschoten is nooit raak’’  kijken we wat er her en der nog ligt.  Je weet niet wat ooit er nog ligt, dus vandaar de poging.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 mei 2024 11:30 AM
  [ # 5 ]
citroen23 schreef:

Graag een nieuwe…..........

Citroen nummer 6453AQ : die zijn nog wel te vinden op het internet

 

Kijkend op S.C. naar de Xantia 2 met een HDi 110 (DW10ATED), zie ik dat dit een Delphi compressor is, die inmiddels op NFP staat.
Zie bijlage.

Er zijn ook Sandens gemonteerd, die is er nog wel.
Vermoedelijk zit er nu een Delphi onder, maar de Sanden kan, als ik het zo zie op S.C. wél als vervanger dienen.
Maar helemaal zeker ben ik daar niet van, omdat de OPR van deze auto 8367 is.

De betreffende documenten zal ik sturen.

Groet,
JW

 

Afbeelding Bijlagen
AC_compressor_HDi_110_(600_x_381).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 04 mei 2024 01:18 PM
  [ # 6 ]

Er zit nu een sanden SD7V op, ‘‘variable’’ staat er op de doos. Dat is dus een vervanger van de delphi die er origineel opzat.  Ik weet niet of dat een echte sanden is, of al een kloon.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 mei 2024 01:32 PM
  [ # 7 ]

Dat “variable” slaat op het inwendige systeem van de pomp.
Die heeft een tuimelschijf waarmee de druk gevarieerd kan worden. Maar die verandert bij deze pomp door een interne regeling, niet zoals bij latere pompen door een externe aansturing.

Over dat onderwerp en het verschil tussen een SDxV en een SDxC is al vaker gesproken op dit forum, recentelijk nog.
Even zoeken dus.

Die CitDocs gaan zo naar je onderweg.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 04 mei 2024 01:58 PM
  [ # 8 ]

Merci !  Dus als dat ‘‘variabele’’ niet goed werkt, kan het euvel zijn dat ie zijn werkdruk niet meer haalt, dat is dus gaande. Nu word ik nieuwsgierig.

Ik loop zo even naar de doos, en even kijken wat er nog meer op de stikkers staat.

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 04 mei 2024 03:03 PM
  [ # 9 ]

Er zit nu dus de sanden op maar de oude lag in de doos, dit is een delphi 5290 , een ander nr is de 1135290 (delphi)  Maar ik zal maandag even bij coolcar gaan vragen wat er evt mis kan zijn aan de sanden. Ms is er wel iets te repareren of?? En anders kijk ik rond naar een delphi, want die zitten tot 2008 op de c5 . Met een beetje geluk vind ik een jong ding ergens.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 mei 2024 04:00 PM
  [ # 10 ]

Er zijn heeeeel veel verschillende uitvoeringen van de AC compressoren.

Dat zit dan veelal niet in het binnenwerk, maar in de behuizing. En meer specifiek in de ophangpunten, alsook in de poelies.
Bij dat laatste niet alleen in diameter, maar ook in positionering tov de aandrijving. Dat laatste moet perfect in lijn staan, anders draai je de multiriem heel snel kapot.

De vraag is dus of dat bij de C5 allemaal precies hetzelfde is.
Als ik morgen wat meer tijd heb, zal ik daar op S.C. even naar kijken.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 mei 2024 11:19 AM
  [ # 11 ]

Inmiddels het eea opgezocht op S.C.

Bij de C5 PH1 wordt tot OPR 09155 (2 dec. 2001) ook de Delphi artikel 6453AQ gebruikt, met als ruilexemplaar de 6453GF.
Na die datum is het een andere, niet overeenkomend met wat er in de Xantia gemonteerd is.
Ook de Sandens, die vanaf OPR 9338 gemonteerd zijn, komen niet overeen.

Op de C5 PH2 zitten Sandens SDxC, met externe regeling dus.

Het overzicht van de PH1 gaat naar je onderweg.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 05 mei 2024 01:21 PM
  [ # 12 ]

Dankje.  We gaan vd week even kijken of de sanden te maken is, en even Jan van Gompel bellen. Morgen even op de brug kijken en dan verder.  Vooral de uitlading van de pomp is belangrijk, een kleine afwijking in de poulie is wel behapbaar denk ik.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 mei 2024 02:57 PM
  [ # 13 ]

Die uitlijning is essentieel.

Poeliediameters verschillen tussen die voor een diesel en voor de benzine omdat de motor minder toeren maakt dan bij de benzine.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 06 mei 2024 04:20 PM
  [ # 14 ]

Zo, even de zaak op orde gebracht dmv vacumeren en afvullen; er zat 466 gr van de 820 in, dus wel een lek ergens, alles is al gecheckt, dus ws de pomp zelf lek.  Dat gaan we later ontdekken, de werkdruk vd pomp is een magere 8 bar, en er is nog koeling, maar 8 bar icm met een huilende pomp geeft te denken. De airco mannen riepen meteen dat de pomp na 180-200k gewoon versleten mág zijn, en dat is ie ws ook wel.  Dan begint het bel rondje, hr J van Gompel heeft een gebruikte die een jaar of 8 geleden nog goed was, en sindsdien op de plank ligt…..sja dan is 9 tientjes niet de hele wereld, maar omdat ik geen dubbel werk wil doen toch even naar coolcar gebeld, en die had een nwe liggen, die mocht voor een normale (winkeldochter) prijs weg, origineel sanden nieuw in doos . Die keuze was snel gemaakt, nadat ie mijn bod accepteerde…..

Dan morgen even de boel leegmaken, en tussendoor even de pomp erop zetten en weer afvullen. Dan zullen we het weten, maar een pomp die krap 8 bar drukt is niet meer zo fris, en vorige zomer is de condensor en het expansie ventiel vernieuwd dus er zit zo ongeveer alles nieuw op dus zal het toch weer moeten koelen zoals voorheen.

De adv laat ik even staan, dan staat de topic er ook nog even ter lezing en plezier.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2068
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 mei 2024 05:09 PM
  [ # 15 ]

Een gebruikte AC compressor die 8 jaar stil op de plank ligt: met een grote boog er omheen.
Reden: de smering op de afdichting van de aandrijfas heeft al die tijd niet plaatsgevonden.

Het is ook mede om díe reden dat gezegd wordt: zorg dat je AC pomp regelmatig werkt, anders gaat het mis met die afdichting.
Nog even los van het feit dat olie, als die er al in zit, die zólang stilstaat echt niet meer goed werkt.

Deze pomp is nieuw, begrijp ik uit je posting, die is dan gevuld met een bepaalde hoeveelheid olie.
En Coolcar/Aircoman weet hoe ze daarmee om moeten gaan als ze je systeem gaan vullen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook