3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
1.4 pluriel.accu knippert.start niet
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 mei 2024 07:00 PM
  [ # 31 ]

haha

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Outlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2024

Gepost: 09 mei 2024 08:27 PM
  [ # 32 ]

Spanning meten.ja.heb geen starter
Bij de hand.Zal morgen eens kijken om aan een starter te komen.
Dan kan ik alles even goed meten of de dynamo goed is
Is die goed.dan word het onder de wagen kruipen en hopen op ruimte om de startmotor te verwijderen.van bovenaf zie ik heel weinig ruimte

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9195
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2024 08:46 PM
  [ # 33 ]

Je hebt toch geen starter nodig om spanning te meten?
Een simpele multimeter volstaat al.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43112
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 mei 2024 08:56 PM
  [ # 34 ]

Het wordt wel duidelijk waarom die wagen op de sloop stond…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Jaaps
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 535
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 09 mei 2024 09:01 PM
  [ # 35 ]

En je hoeft er niet onder te kruipen om startmotor te verwijderen. Je kunt er niet bij. Luchtfilter verwijderen heb je volledig toegang zoals ik eerder schreef.  Maar als je me niet gelooft, prima

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2089
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 mei 2024 12:10 AM
  [ # 36 ]
René Jongejan schreef:

Je hebt toch geen starter nodig om spanning te meten?
Een simpele multimeter volstaat al.

Uiteraard. En dat heeft hij ook gedaan.
Maar waar het om gaat is of de dynamo bij laadt en de spanning naar 14V+ oploopt. Daarvoor moet de motor eerst lopen.
Zie postings hierboven…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2024 12:29 PM
  [ # 37 ]

Ik denk dat hij met “starter” iemand met startkabels bedoelt. Je kan pas zien of de accu fatsoelijk geladen wordt als de motor loopt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Outlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2024

Gepost: 10 mei 2024 12:53 PM
  [ # 38 ]

Jaaps ik ga het proberen van bovenaf.
En ja zal hem proberen lopend te krijgen en kijken of ik aan die 14.5 volt kom
Nog een vraagje
Als de test van de dynamo goed is 14.5 v.
Word het de startmotorklus

Jaaps heb jij toevallig een duidelijk filmpje howto?
Bedankt vast.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2089
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 mei 2024 01:03 PM
  [ # 39 ]

In de juiste volgorde dus: eerst starten en kijken of de dynamo werkt.

Afhankelijk daarvan ga je naar een volgende stap:
1) als de dynamo niet bij laadt eerst dat probleem aanpakken.
2) als hij wel goed bij laadt, en de accu wordt daarmee echt vol, kijken naar je startmotor. Het beste zou dan zijn eerst de startstroom te meten, alvorens te besluiten de startmotor te vervangen.

Vraag nog: wat voor accu heb je er “nieuw” in gezet?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Outlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2024

Gepost: 10 mei 2024 01:07 PM
  [ # 40 ]

Accu 12v 360a plus 40(nieuw)
Heb nu erin uit mijn gm volt
12v 480a plus50
Reminder.er komt wel een pieptoon uit mijn startmotor)

Profiel  
 
Outlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2024

Gepost: 10 mei 2024 01:17 PM
  [ # 41 ]

Op de startmotor zit de dikke draad en een dunne bruine apart.
Wat moet ik meten bij contact aan?
Dan kan ik dat vast ondernemen en meten

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2089
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 mei 2024 01:22 PM
  [ # 42 ]

De startstroom meet je met een ampère tang, om de dikke draad die naar je startmotor gaat.

Voor de zekerheid kun je die ook nog even om de dunne draad doen, die gaat naar je start-solenoïde waarmee het ronsel naar buiten komt en het startcircuit gesloten wordt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Outlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2024

Gepost: 10 mei 2024 04:52 PM
  [ # 43 ]

Ja.hoeveel volt moet er op staan?
Bijv de dikke.
En hoeveel de dunne.Wat is aarde bijv

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2089
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 mei 2024 05:44 PM
  [ # 44 ]

Je moet niet de spanning (Volt) meten die op de draad staat, maar de stroom (Ampère) die door de draad loopt.
Dat doe je dan met een DC stroomtang
Een beetje elektro-klusser heeft zo’n ding.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2024 06:34 PM
  [ # 45 ]

Ik denk dat je er beter iemand naar kan laten kijken die verstand van elektriciteit heeft.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook