Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Op belasting zit nooit BTW.
Way out in the water, see it swimming.
Bij brandstof wel volgens mij…
http://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/opbouw-benzineprijs.asp
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis.. wat ik mij eigenlijk afvraag is het volgende. Ik doe een investering: ik koop een auto, een 86’er. Die aanschaf doe ik omdat ie belastingrvrij is. Dat wordt bevestigd door een briefje van ome fiscus. Omdat die auto belastingvrij is is ie duurder dan een 88’er die niet belastingvrij is. Ik koop dat ding, verzeker hem, onderhoud hem en neem al het risico wat autobezit met zich meebrengt. Ik houd die kar netjes. Die auto behoudt dan zijn waarde.
Maar dan. Dan vind oom Weekers dat ik er belasting voor moet betalen. Soit. Geen probleem, ik betaal die 84 euro per maand. ECHTER: door oom Weekers zijn actie is mijn investering in één klap 90% minder waard geworden. Waar kan ik mij melden voor een schadevergoeding? Het is enigzins te vergelijken met wat we noemen “planschade”... hoe noemen ze het “schade door overheidshandelen”?
Het lijkt mij nou eens leuk om een mooi dossier voor de ombudsman te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Destijds tijdens de aanpassingen van de grijze kentekens heb ik nooit gehoord dat er compensatieregelingen zijn doorgevoerd. Kijk naar de nationalisatie van SNS, daar is ook geen compensatie betaald aan hen die aandelen en achtergestelde obligaties hadden. Ik denk niet dat je een kans maakt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Over compensatie gesproken, waar kan ik m’n hand open houden over het feit dat de waarde van m’n huis is gedaald (en m’n hypotheek-hoogte niet) ? Ik denk dat ik naar Griekenland moet vliegen en daar gewoon eet in restaurants & slaap in hotels zonder te betalen; ik héb namelijk al betaald ?
Trouwens, het begon met dat Rutte en Samson aan het brainstormen waren en op een gegeven moment uitkwamen bij een groeiend aantal oude Benzen op de weg. Nadat hier vorig jaar 2 regeltjes over geschreven waren en puntje bij paatje moest komen mocht Weekers het opknappen. Als de wegenbelasting op een doorsnee auto niet meer als een paar tientjes per maand was hadden we hier geen (inmiddels) 144 pagina’s over volgeschreven. De auto is helaas een melkkoe en het gaat om veel geld, al ben ik benieuwd wat het de schatkist daadwerkelijk gaat opleveren in verhouding met wat nu geraamd is.
Het is een beetje als statistiek: 75,4 % van alle statistieken zijn verzonnen al zal 89,8 % van alle statistici dit niet willen toegeven…..
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
waterman schreef:Nelis.. wat ik mij eigenlijk afvraag is het volgende. Ik doe een investering: ik koop een auto, een 86’er. Die aanschaf doe ik omdat ie belastingrvrij is. Dat wordt bevestigd door een briefje van ome fiscus. Omdat die auto belastingvrij is is ie duurder dan een 88’er die niet belastingvrij is. Ik koop dat ding, verzeker hem, onderhoud hem en neem al het risico wat autobezit met zich meebrengt. Ik houd die kar netjes. Die auto behoudt dan zijn waarde.
Maar dan. Dan vind oom Weekers dat ik er belasting voor moet betalen. Soit. Geen probleem, ik betaal die 84 euro per maand. ECHTER: door oom Weekers zijn actie is mijn investering in één klap 90% minder waard geworden. Waar kan ik mij melden voor een schadevergoeding? Het is enigzins te vergelijken met wat we noemen “planschade”... hoe noemen ze het “schade door overheidshandelen”?
Het lijkt mij nou eens leuk om een mooi dossier voor de ombudsman te maken.
Dan kom ik ook zeker in aanmerking…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. De afgelopen week is er ontzettend veel te doen geweest over de afschaffing van de vrijstelling mrb voor oldtimers. Ik heb er een paar mails aan mensen in de tweede kamer over gestuurd. Van Hr. Bashir van de SP kwam volgende reactie, lees hem aub goed en onderneem actie autovrienden!
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
...
Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.
Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf
De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.
Fractievoorzitters:
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Fractiewoordvoerders:
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken); .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.
Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.
Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashirMeer weergeven
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wel klasse van Farshad vind ik, op dit tijdstip er nog mee aan de slag! Ik kreeg net ook die email van hem. Chapeau!
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Indd, ik kreeg ook van hem een mail..
En dit vraagt om effe te mailen naar de partijen uiteraad.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Dit is inderdaad super van Dhr. Bashir.
Een aantal van de politici had ik al geschreven de meeste nog niet.
Ik zal een mooie brief dichten over de ongelijkheid die nu tussen
hobbymatige- benzinerijders en diesel/lpg rijders dreigt te ontstaan.
Het gaat er nu om spannen jongens (m/v).
De voorgestelde overgangsregeling (kwarttarief en winterstop) is niet
ideaal, maar doet wat mij betreft wel het beste recht aan de doelstelling,
het terugdringen van dagelijks gebruik van klassieke auto’s.
Nu alleen nog de andere brandstoffen in de regeling.
Allemaal schrijven dus. Zijn er nog meer dingen die we kunnen ondernemen?
Ik zelf heb de laatste tijd achter de schermen onderzocht of we het concert met de Citroëns ->klik
nogmaals konden uitvoeren, maar dan op het Binnenhof. Het zou op een sympathieke manier de schoonheid van klassieke auto’s benadrukken. Dit bleek echter een brug te ver,
maar het was het proberen waard.
JW
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
waterman schreef:(...) Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashirMeer weergeven
Mocht iemand willen doorlinken naar de tweets van Bashir, het stukje “Meer” hoort niet in de link, maar bij “Meer weergeven”. De juiste link is dus http://twitter.com/FarshadBashir
gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Geachte heer Weekers,
Bijgaand stuur ik u mijn LPG-installatie. Ik heb er niets meer aan. Hoewel de brandstof uiterst milieuvriendelijk is heb ik toch gemeend om vanaf nu maar op benzine met loodvervanger te gaan rijden. U weet vast wel waarom.
U hoeft er niets voor te betalen trouwens. Het is een gift van mij aan u. Zelfs de verzendkosten heb ik voor mijn rekening genomen. Ik verwacht dat vele LPG-rijders net zo ruimhartig zullen zijn als ik, de komende tijd.
Met vriendelijke groet,
Marco Hof.
Bron: Auto Motor klassiek
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mooi man…. Zo komen ze op de sloop ook goedkoop af van die oude dingen
en wat was de reden om er eerst LPG in te zetten? vast het milieu op je bank rekening!
Ik vindt het terecht je wil deze regeling alleen voor mensen die er een auto als hobby bij hebben.
En niet de diesel en lpg rijders die er 30dkm per jaar mee knallen daar hebben we veel milieu vriendelijk auto’s voor tegenwoordig.
Dus als je het voor het milieu doet koop je een moderne auto.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat is nog eens humor! Gelukkig is dat ministerie groot zat!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.