Zoals ik in het diesel/benzine/lpg-draadje al meldde een aantal dagen geleden, heb ik besloten om te stoppen met de NL-staat te spekken uit principiële overwegingen en dagelijks oldtimer op gas te gaan rijden. Na een korte zoektocht heb ik mijn nieuwe kompaan vandaag gevonden en inconsequent en irrationeel als ik ben, is het niet een puntgave 2100 of 2300 met 5-bak geworden binnen een ruim budget zoals het plan was, maar een simpele DSpecial met 4-bak en een hoop ‘karakter’... Ik kan niet uitleggen hoe en waarom, maar deze ochtend bezichtigde ik een concoursstaat DSuper5 waar zo goed als niks op aan te merken was en ik voelde er helemaal niks bij en een paar uur later zit ik in een dame die compleet verkeerd geadverteerd was wat het model betreft (anders was ik niet eens gaan kijken) en daarbij zak ik bij de eerste bocht al heerlijk onderuit en voel me instant thuis.
De dame in kwestie heeft afgezien van de buitenste randjes van de regengoot een keihard chassis, afgezien van de kinnebak en LA portier buitengewoon goed plaatwerk, veert precies zoals de DS bedoelt is, heeft een goed stuurhuis (!) en een heerlijk soepel motortje en bak. Er zit een bruin lederen interieur in, maar daarvan is de bestuurderstoel gescheurd op de leuning en er zitten speakergaten (en geen speakers) in het leder van de deurpanelen voor.
Plan de campagne is dus; vrijdag de dame ophalen, ff langs Chyparse voor een nieuwe polyester kinnebak, reparatiedelen voor de regengoten, nieuwe bougies, bougiekabels, oliefilter en nieuwe lederen deurpanelen (tenzij iemand hier nog een bruin lederen setje in de aanbieding heeft). Vervolgens de dame een kleine beurt geven, de kinnebak laten spuiten in de kleur, de goten inlassen, doorsmeren, het hele chassis en plaatwerk conserveren en de balken volzeiken met Fluidfilm en Mike Sanders en rijden maar! Ich habe er lust in!!!
Hier ff een impressie:
Ohja en de XM is hierbij in de aanbieding.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd en veel plezier bij de pomp!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lekker hoor.
Zo werkt het met auto’s, het moet klikken, anders kan je haar beter laten staan.
Gefeliciteerd.
Wat dacht je, laat ik eens gek doen?
Mooi man!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Goed gedaan!
Zoiets ben ik ook van plan als ik de huidige dame helemaal OK heb. Dagelijkse DS erbij op gas en de XM break de deur uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43113
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Goh, wat een mooie smart op de foto! Jammer dat er zo’n vieze Ds naast staat te lekken
Goed gedaan man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
XM eruit, DS erin? Heel slim!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Een special met draaiende verstralers?
Dacht dat die altijd vaste lampen hadden.
Totaal aantal Berichten: 25405
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dsuper5 heeft altijd meedraaiers.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
je had toch ook nog en project ergens ?
mooie auto!
Hulde/.
.komma
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gefeliciteerd!
Ze ziet er mooi uit.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
DSpecial heeft ook meedraaiende schijnwerpers. Althans die van mij wel!
(1970-DSpecial Confort, 4bak BVM).
Super gedaan! Veel veilige kilometers toegewenst Serge!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Trouwens ik zit ook aan een LPG-installatie te denken, zit een beetje tegen de investering en het ruimteverlies aan te hikken.
Serge denkt; hop! Ik koop een LPG-installatie en gelijk een hele auto eromheen…...........zo kan het ook
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Dirkman schreef:je had toch ook nog en project ergens ?
mooie auto!Hulde/.
Klopt. De bodem en balken van de Ambu heb ik nu bijna compleet geconserveerd, dan krijgt ze een nieuw laklaagje, waarmee die dame klaar is (althans voor een tijdje… ) en dan begin ik met m’n nieuwe project, namelijk het samenvoegen van m’n ID en DS23, wat basicaly inhoudt dat ik op basis van het ID chassis een DS23 bouw. Wanneer die wagen klaar is met een jaartje a 1,5, dan wordt deze groene dame gedegradeerd tot pekelbak voor de spannende wintermaanden en ga ik voor de rest in de 23 rijden.
@Sjaak; ik zal ze eens bellen, want ik zie net dat Chyparse rond de €750 vraagt voor een setje lederen deurpanelen en dan ziet het er nog steeds niet uit, want dan heb je 2 van die glimmende platen zitten in een voor de rest duidelijk geleefd lederen interieur.
Mbt de meedraaiende verstraler kan ik niet zeggen of dit origineel voor DSpecial was. Wat ik wel weet is dat er iemand in het verleden een hoop tijd en moeite in heeft gestoken om ‘r om te klussen naar zijn/haar smaak en misschien is dat ook wel 1 van de redenen dat het klikte, want ik ben een groot voorstanders van dingen naar je eigen hand zetten.
Animal triste post coitum
Net ff gebeld met Konijnendijk en hij denkt idd dat ie ze nog wel heeft legge en belt morgen terug.
Animal triste post coitum