98 van de 190
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 04:31 PM
  [ # 1456 ]

Maar wel met 2 tweetraps carburateurs. Dan heb je het al snel over 130 pk wat niet zo gek is. Met 130 pk wil ie ook nog wel vooruit. ok, het is geen V6, maar het rijdt en je hebt wel de sm looks. Ik zou wel eens wat foto’s willen zien van dat gedoe onder de kap.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2011 07:34 PM
  [ # 1457 ]

Zover ik begrepen heb zit er dan vaak een DS 21 of 23 blok in.

Betekend dit niet dat een CX 25 blok ook moet passen? Dat zou qua PK’s net nog weer even wat beter uit komen.
Of zit je dan met de draairichting of andere problemen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 maart 2011 07:43 PM
  [ # 1458 ]

Met een cx bak gaat zowiezo niet (steekassen zitten aan dezelfde kant van de bak) en inderdaad als je er een DS bak opzet heb je 4 of 5 vernellingen achteruit en 1 vooruit….......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 07:51 PM
  [ # 1459 ]

De draairichting van een cx motor is aan te passen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 maart 2011 07:59 PM
  [ # 1460 ]

Ja, maar het is een hoop werk…..... Dit Cx zit dus op een Ds bak.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2011 08:07 PM
  [ # 1461 ]

Tja een hoop werk, het lijkt me dat een DS motor inbouwen ook al een hoop werk is.

Als een CX 25 blok met omgedraaide draairichting past is dit wellicht een fijnere motor. Dan zit je tohc richting de 140 pk. En je kan natuurlijk overwegen een T2 te plaatsen, maar dan heb je misschien wat meer uitdaging Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 maart 2011 08:22 PM
  [ # 1462 ]
waterman schreef:

De draairichting van een cx motor is aan te passen.

Voor dat werk reviseer ik liever het originele Maserati blokje whistle

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 08:24 PM
  [ # 1463 ]
citroen23 schreef:

Ja, maar het is een hoop werk…..... Dit Cx zit dus op een Ds bak.

Niet helemaal. Dat CX blok zit op een aangepaste C35 dieselbak. Ding is van één van mijn ex-werkgevers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 maart 2011 12:13 AM
  [ # 1464 ]

Alleen het diff en secundaire as van C35 toch (pignon en kroonwiel) om een langere eindoverbrenging te krijgen.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 maart 2011 12:17 AM
  [ # 1465 ]

Waarom niet een 2,5l diesel in de SM?
ombouwen naar turbo II spec’s….. Wink

Het nagelen van een mooie diesel of het rammelen van die Maserati motor als ie slecht is maakt toch niet zoveel uit

Oeps verkeerde topic?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2011 01:07 AM
  [ # 1466 ]
waterman schreef:

Ik krijg al jeuk als ik al die roodgeverfde boutjes en moertjes zie….

Dat moet los hè!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 maart 2011 08:41 AM
  [ # 1467 ]
Diesel Rinus schreef:

Alleen het diff en secundaire as van C35 toch (pignon en kroonwiel) om een langere eindoverbrenging te krijgen.

Nee, ook het huis en het voorhuis+deksel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 maart 2011 01:23 PM
  [ # 1468 ]

Dus alleen de steekassen/differentieelassen vervangen door DS exemplaren? Of toch ook de behuizing van de 5e versnelling (i.v.m. rubbers versnellingsbak ophanging)
Grappig, toen hij de DS net had aangepast werd er alleen gesproken over een c35 differentieel als aanpassing.

Nou ja in principe is het toch dezelfde versnellingsbak, en bij het compleet houden voorkom je problemen met verschillende generaties van die bak.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 maart 2011 05:07 PM
  [ # 1469 ]

Bijzondere SM te koop, die van de hoofdontwerper zelf: http://www.leboncoin.fr/voitures/184527715.htm?ca=7_s

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2011 06:24 PM
  [ # 1470 ]

Bijzondere prijs ook! Ze is mss in goede staat maar is ook maar een SM gelijk de andere. Mods moeten er waarschijnlijk ook nog aan gebeuren op motorisch vlak. Wink

Profiel  
 
 
98 van de 190
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook