1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
C-Zero, spaarvarken of racemonster?
Gepost: 05 mei 2011 11:42 PM

IMG_0036

Voor onze CiFoTest hebben we deze keer het kleinste buitenbeentje uit de Citroënfamilie gekozen, de C-ZERO. Het volledig elektrische stadswagentje inspireerde ons tot een unieke dubbeltest. Een auto, twee gedachten. Een rasechte petrolhead tegenover een doorgewinterde boekhouder. Wie haalt er het meeste rijplezier uit Citroëns Zero-emission-aanbod?

Afgelopen weekend zette de redactie SM-rijder Waterman en BX 14-rijder Hogervp, alias Yuri en Patrick achter het stuur van de C-ZERO om voor eens en altijd uit te vinden of zo’n elektrisch spaarautootje hun harten zou kunnen stelen. Wij waren alvast verbaasd over het enthousiasme. Nooit gedacht dat iemand met benzine in zijn bloed zo mogelijk nog juichender zou reageren dan de man wiens potlood zelfs in zijn vrije tijd overuren maakt. Niets lijkt echter minder waar nu de testverslagen hier op het redactionele bureau liggen.

Een tipje van de sluier voor de luie lezers onder u? Nou een heel kleintje dan. De C-ZERO is een heel wat volwassener auto dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Niet zomaar een leuk stadswagentje voor erbij, maar daar is de prijs dan ook naar. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan hieronder en lees de volledige verslagen van de testrijders zelf.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 11:45 PM
  [ # 1 ]

Wat moet een overtuigd verbrandingsmotor liefhebber met een elektische auto als de C-zero vraagt u zich misschien af… Nou, die zelfde vraag heb ik mijzelf de afgelopen dagen meermalen gesteld. Omdat ik niet alleen fan van de interne verbrandingsmotor ben, maar bovenal auto-man in hart en nieren, heb ik de handschoen opgepakt en de C-zero bij haar emissieloze hoorns gevat.

De C-zero is een vreemde “canard” in de Citroën bijt. Het wagentje is namelijk ontstaan uit een vrijage tussen PSA en het Japanse Mitsubishi. Het geheel oogt ook tamelijk Japans. Ik zelf vind het enigszins jammer dat er niet meer “Chevron saus” overheen is gegoten. Maar soit, daar zullen we aan moeten wennen. De C-zero is een kort, wendbaar en smal wagentje geworden, duidelijk gemaakt met het stadsgebruik in het achterhoofd. Relatief veel interieurruimte op een korte wielbasis, waarbij de wielen op de hoeken zijn geplaatst. Het geheel oogt wat hoog en wiebelig, maar blijkt dat gelukkig niet te zijn. Onder het korte motorkapje zit de verrassing. Geen benzine of dieselmotor! Ergens achter onder de auto hangt namelijk een flinke elektromotor van zo’n 65 pk gekoppeld aan een “versnellingsbak” met alleen vooruit en achteruit als verzetten. Iets wat kan omdat de elektromotor over z’n gehele toerenbereik een koppel heeft van 180 nm. De C-zero laat zich rijden als een automaat, maar dan een die nooit schakelt, ideaal in de stad. Uniek voor een citroen; de auto is voorzien van achterwielaandrijving, net als de Smart, waar de C-zero wel iets van weg heeft trouwens.  Het accupakket ligt bij de C-zero onder de vloer, tussen de voor- en achteras. Dit komt het zwaartepunt ten goede en neemt het minste ruimte in.

De C-zero zonder het accupakket is een lichte wagen. Maar dan komt het accupakket er onder te hangen en weegt de 3 meter 48 lange C-zero plots zomaar 1200 kg! Om dat te compenseren heeft men de wagen zelf zo licht mogelijk uitgevoerd. Immers, gewichtsbesparing levert keiharde kilometers op. Het lichter het voertuig, hoe verder je kunt komen op een acculading. Helaas heeft gewichtsbesparing ook een groot nadeel: de gebruikte materialen zijn naar mijn smaak niet allemaal even fraai. Het oogt soms wat fragiel en goedkoop. Het dashboard oogt echter fraai en is goed afleesbaar en overzichtelijk. Airco, elektrische ramen, radio/cd; het zit er allemaal in. Net als getinte achterruiten en een wis/was op de achterruit, ABS, ESP en lichtmetalen velgen. Met name de deurpanelen en andere platsic onderdelen van het interieur ogen en voelen echter goedkoop en een hoedenplank zit er bv niet in. Dat is jammer, want in een auto als de C1 accepteer je dat gezien de prijs van rond de 10.000 euro, maar de C-zero kost vanwege de mooie en dure elektrische techniek maar liefst 3x zo veel als de genoemde C1! Voor krap 30.000 euro verwacht je gewoon net even iets meer. Hiermee zijn we meteen aangekomen bij een groot nadeel van de C-zero: z’n prijs. 30.000 euro is veel geld voor een particulier. Daarbij zijn de gebruiksmogelijkheden gewoon net te beperkt. De C-zero is echter voor bedrijven met veel werk in en rond de stad een aantrekkelijk alternatief. De voordelen zijn legio: indien de firma over eigen parkeerplaatsen beschikt is het aanleggen van laadstations geen probleem,. Men bespaart aanzienlijk op brandstofkosten, onderhoudskosten liggen lager en bovenal; de C-zero is goed voor het groene imago! Reden voor uw testredacteur om de C-zero een dag in te zetten voor zijn werkgever, een middelgrote woningbouwcorporatie waar groen ondernemen een speerpunt is geworden.

Op weg dus, eerst vanuit de hoofdstedelijke regio 65 km naar kantoor. De C-zero heeft de hele nacht aan de lader gehangen. Sleutel in het contact, omdraaien, de pook in D en geruisloos de straat uit zoefen. Dit is iets héél anders als de dikke diesel die normaal de buren wakker rammelt om half zeven ’s ochtends….

Het rijden levert gelijk een aangename verrassing op: Wat is ie stil! En wat is ie vlot! De C-zero heeft heel even nodig om op gang te komen, zeg een meter of 2, maar gaat dan als een dolle naar de 80 km/h. Hé… elektrisch rijden is best wel leuk dus… Ongemerkt gaat het dus te hard, vooral in de stad. De acceleratie werkt verslavend merk ik al snel. Rustig rijden wordt beloond met een een steeds verder oplopende actieradius op het display rechts, maar ja… rustig rijden is voor opa’s. Het gas er op dus. Volgende stoplicht: groen.. gas.. ZOEF! De C-zero zoemt met aanzienlijke snelheid richting de 60 km/h.. toch maar even opletten… De wegligging zorgt wederom voor een aangename verrassing. In tegenstelling tot de eerder genoemde Smart is de C-zero totaal niet oncomfortabel te noemen. Ok, er zitten geen veerbollen onder, de wieltjes zijn vrij klein en de veerweg is kort. Maar, geen moment heb je het idee dat je met een skelter of hobbelpaard onderweg bent.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 11:45 PM
  [ # 2 ]

We gaan de snelweg op. Op de oprit het gas er op en de C-zero zoemt nog steeds geruisloos door tot zo’n 90 km/h. Daarna neemt het geluidsniveau toe: het blijft immers een auto en dus hoor je nu de banden, de wind en alle overige geluiden. Alleen geen motor dus. 100 km/h. De auto blijft stabiel en de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging is nu zover afgenomen dat er geen bekrachtiging meer plaats vind. De C-zero gaat in een mooie lijn rechtdoor als men het stuur loslaat. Wat echter direct opvalt is dat de actieradius-meter vlot aan het teruglopen is. Zou je in de stad nog zo’n 120 km actieradius op een volle accu hebben, onderweg naar kantoor breekt mij even het zweet uit als ik zie dat het getal in het rechter display toch wel erg rap aan het teruglopen is…. 85 km voor ik de A9 op reed, na 3 km staat er nog maar 80 km… oei.. ik moet nog 60 km….En dan te bedenken dat verlichting, airco en andere verbruikers uitgeschakeld zijn om energie te besparen!  Maar goed, met de grote verbruiksmeter in het groene deel van de schaalverdeling rijd je nog steeds 110 km/h en dat is een aangenaam tempo in de ochtendspits rond Amsterdam. Dan de A6 op. Het wordt rustiger op de weg en ik wil eens even kijken hoe hard dat wagentje kan. 135 km/h, dan is het op. Prima. Maar in dit tempo is straks de accu leeg voor ik op kantoor ben… gas er af, en terug naar 110 km/h.

Het valt op dat de C-zero ondanks dat ie smal en hoog is eigenlijk best goed met zijwind om kan gaan. Goed, het is geen C5 maar het valt niet tegen. Daarbij moeten we natuurlijk niet vergeten dat de C-zero primair bedoeld is voor gebruik in de stad. En daar voldoet hij uitstekend!

Bij aankomst op kantoor geeft het rechter display aan dat we nog 20 km op deze lading stroom zouden kunnen rijden. Gauw aan de lader dus: het rechter klepje open, stekker er in en zo in het stopcontact. Nu zo’n 6 uur wachten tot de accu vol is…

Inmiddels komen de collega’s aan: verbaasde gezichten en vreemde blikken. Maar gelijk gevolgd door opmerkingen als: “wat een geinig ding” en “ziet er leuk uit” .
De eerste collega’s willen graag een rondje rijden. Geen probleem. Ook hier bewijst de C-zero zich weer. 4 man vinden prima een plek en vlot rijden we weg. Wederom verbaasde reacties over de acceleratie, de stilte en de binnenruimte. En men is gelijk van mening dat een auto als de C-zero uitstekend geschikt zou zijn voor ons bedrijf. Wij rijden de meeste kilometers binnen de stad, veel in woonwijken, en nooit meer dan 70 km op een dag. Daarbij is men net als ik, van mening dat de elektrische auto uitstekend past in het “groen en maatschappelijk” ondernemen wat ons bedrijf graag wil uitstralen. Maar men valt ook over de hoge aanschafprijs. Hoe is dat te verantwoorden naar onze klanten? Verdien je dit ooit terug door de besparing op brandstofkosten?

Dan aan het einde van de dag naar huis. Het accu pakket is na 5 uur vol en de actieradius staat weer netjes op de 90 km. Terug naar de hoofdstedelijke regio. Ik draai de A6 op en gelijk valt op dat de verbruiksmeter veel lager staat bij 110 km/h dan op de heenweg… huh? Wat is dit nu…. Na zo’n 2 km kom ik er achter… Ik heb wind mee! Het lijkt wel een echte eend…. De avondspits is vrij rustig dus na een kleine 40 minuten met wind in de rug kom ik thuis aan. En wat zegt de actieradius? Nog 40 km te gaan! Je ziet het: wind in de rug scheelt.

De volgende dagen heb ik besteed met zaken waar de C-zero voor ontworpen lijkt te zijn: In en rond de stad rijden. Boodschapje hier, bezoekje daar. Ideaal. Dan blijkt ook dat de “zero” aan 100 km actieradius genoeg heeft. Tot 70 km/h en een beetje slim rijden kom je in de stad een heel eind. De auto toont zich als een plezierige metgezel: vlot, stil, schoon, wendbaar en véél comfortabeler als de eerder genoemde Smart. Wat ook leuk is: de reactie van mensen in de straat. Iedereen vind het een geinig karretje en wil een rondje meerijden.

Is er nou een eindconlusie te maken over de C-zero? Tja, dat is een lastige vraag. Ik zou de C-zero best als 2e auto willen hebben, voor gebruik in de stad. Voorwaarde is dan wel dat er een knap laadpunten netwerken zou komen , dat ik de auto thuis ook aan een snellader zou kunnen hangen en dat de prijs wat aantrekkelijker wordt. Voor gebruik als woon-werk auto vind ik de actieradius vooralsnog té beperkt omdat ik per dag 130 km rijd,  hoofdzakelijk over de snelweg. Daar zou ik graag willen zien dat 200 km haalbaar is, ook als je 120 km/h gaat rijden en de airco wel aan staat.  Nu rijd ik nog te veel met mijn oog op de verbruiks en “brandstof”meter en dat geeft me een onrustig gevoel. Aan de rijeigenschappen van de auto ligt het niet: de C-zero is een leuk en fijn rijdend wagentje, zit goed in elkaar, is van vele gemakken voorzien en die acceleratie…. Dat is een elektrisch feestje!

WATERMAN

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 mei 2011 11:49 PM
  [ # 3 ]


Enige weken geleden werd ik gevraagd of ik wellicht zin en tijd had om de C-0 aan de tand te voelen. Het forum zou de beschikking krijgen over een volledig elektrisch aangedreven auto: de C-0 en daar kunnen we vervolgens een aantrekkelijk stukje over maken.  Ik hoefde er geen moment over na te denken: in een dergelijk aangedreven auto heb ik nog nooit gereden dat lijkt me zeker leuk om te doen, maar brengt zo’n auto ook wat je ervan verwacht?  Wat het nog leuker zou maken: ik ga samen testen met Yuri. Onze rijstijlen ontlopen elkaar flink, dat zal voor de intimi wel duidelijk zijn. Hoe brengt de C-0 het er dan vanaf? We zullen het zien.

Groen, groener, groenst
Sommigen weten van mij dat ik een groot aanhanger ben van het nieuwe rijden en kennen ook mijn warme belangstelling voor duurzaamheid e.d.  Ik geef meteen toe, ik heb de afgelopen jaren vooral vanuit bedrijfseconomische principes diesel gereden, sinds kort ben ik echter weer terug bij LPG en dat gecombineerd met een relatief lichte auto die gezien zijn bouwjaar al heel lang geleden zijn wissel heeft getrokken op de Aardse bodemschatten. Elektrisch rijden heb ik echter nog nooit ervaren, is dit een goed alternatief, en vraag twee (en zeker niet de minste), is het betaalbaar?

Eerst maar eens op het “gemakkie” naar Amstelveen toe. Ik draai ter plaatse de straat nog maar net in en ik zie Wes al aankomen die nog wat attributen brengt voor de fotoshoot. Maar voordat we op pad gaan, eerst maar eens de C-0 van dichtbij bekijken. Hmmm, ongeveer net zo knus als de Ami als het om de breedte gaat. Wat dat betreft is het echt een Japans miniautootje. Als ik echter het hele model beoordeel dan vraag ik wel elke keer weer af, waarom moet een elektrische of hybride auto er nou zo apart uit zien? Moet je echt op een kilometer afstand kunnen zien dat er een emissieloze of bijna emissieloze auto aankomt? Goed, de nieuwste modellen zien er wat normaler uit naar mijn smaak gemeten dan, maar de C-0 vind ik bepaald geen briljant vormgegeven model. Echt een Japanse mini-auto waarop probleemloos een parkeervergunning wordt afgegeven in de drukke Japanse steden. Jammer is ook dat de portierbekleding wel erg simpel en goedkoop aandoet.

Neem ik eenmaal plaats achter het stuur dan heb je toch veel minder last van de vorm aan de buitenkant, dat scheelt toch weer. En, zoals Yuri ook al meldt, met het dashboard is niks mis, dat ziet er goed uit, is logisch ingedeeld en daardoor makkelijk te bedienen. Mijn oog valt wel op een aantal knoppen in de auto. Airco bijvoorbeeld en let wel: stoelverwarming. Dat verwacht je niet bij de auto, airco mag dan gemeengoed zijn, het is ook een grootverbruiker, net als de stoelverwarming. Zodra je de airco aanzet loopt de actieradius direct met 10 km terug. Die heeft dan ook niet aangestaan tijdens de rit, dat moge duidelijk zijn.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 mei 2011 11:52 PM
  [ # 4 ]

Rijden
Maar uiteindelijk kom ik om te rijden, dus dat gaan we dan ook doen. Voet op de rem houden en starten. Nou ja starten, je draait de sleutel door en het dashboard geeft aan dat er gereden kan worden, maar je hoort geen enkel geluid. In D dan maar en “gas” geven. De C-0 komt makkelijk van zijn plaats en eenmaal aan het rollen blijkt de acceleratie verassend goed. Dat wordt nog een toer om ingehouden en dus zuinig te rijden. Nu snap ik zeker waarom Yuri het prima kan vinden met dit karretje, hij gaat gewoon lekker rap door de stad en daarbuiten.  Maar dat is nou net niet waar ik voor kom, ik ben van HNR, wat zullen we nou krijgen!
Ik moet zeggen dat het me op een enkel tussensprintje na aardig gelukt is om ingetogen te rijden. Bij het vertrek gaf de adaptieve actieradius meter 92 km aan. De meter kan niet gereset worden maar past zich dus aan aan de rijstijl van de bestuurder. En ja hoor, na enkele kilometers gereden te hebben bleef de teller eerst op 92 staan en liep daarna nog op naar een kilometer of 97. Kortom, met een aangepaste rijstijl valt er wel meer te halen uit de C-0 dan de 90 km waar onze hardrijder het over heeft en ternauwernood zijn werkplek mee kon bereiken Wink.
Samen met forummer Tilanus heb ik vervolgens een trip door Amsterdam-Zuid en Amstelveen gemaakt. De C-0 gedraagt zich als al eerder opgemerkt als een gewone auto. Tja, waarom ook niet. De auto is comfortabel, stil (duhuh) en zeer wendbaar en rap als het moet. De automaat en het grote koppel dat over het hele toerenbereik beschikbaar is maken het een zeer aangenaam en lekker relaxed te rijden wagentje. De compacte draaicirkel is daarbij ook zeer behulpzaam. Ja, dat rijden is erg goed bevallen, ik geef grif toe: veel beter zelfs dan ik vooraf gedacht heb. Complimenten voor de fabrikant.

€, de centen
In de C-0 ligt een prijskaart van Citroën.  Even meer dan € 35.000,- Slik. Serieus geld dus, we hebben deze twee woorden meerdere keren gebruikt. Dat is als particulier eigenlijk niet op te brengen. Naar het schijnt kost het accupakket alleen al zo’n € 22.000,- en verwacht men dat dit pakket zo’n 7 jaar of 160.000 km meegaat. Als dat zo is betekent dat nogal wat. Normaal gesproken kan je, nadat de auto economisch is afgeschreven, nog lang doorrijden. Kijk alleen al naar mijn eigen “wagenpark”. Maar als je na 7 jaar een accupakket moet vervangen? Ik geef het je financieel te doen. Nu staat de techniek niet stil en zal ook de prijs van de accu’s een stuk zakken, maar toch. Hier moet je rekening mee houden. Goed, de auto is verder volledig belastingvrij, dat dan weer wel.
Voor wie zou de auto wel prima geschikt zijn? De actieradius is beperkt, zie het verslag van de coureur. Dat maakt dat je de auto inzet in de stad en omgeving. Het moet niet zo zijn dat je stil komt te staan met een tekort aan prik. Makelaars, thuiszorginstanties, priklaboratoria, dat zijn zo bedrijven en instellingen waar ik denk ten aanzien van de inzetbaarheid. Maar ook koerier bedrijfjes kunnen er mee uit de voeten, zeker wanneer je gebruik kan maken van 380volt om snel te laden. Commerciële bedrijven kunnen er in ieder geval goede sier meemaken.
Het is verder wat lastig om er sommetjes op los te laten. Laat ik proberen om de C-0 te vergelijken met de C1, ik laat verder het rente aspect even buiten beschouwing en ik ga even af op het gegeven dat een volledig opgeladen C-0 € 2 aan stroom kost. Ik ga er even vanuit dat de C-0 volledig afschrijft. Gebruiksduur 7 jaar. De C-1 laat ik na 7 jaar nog € 1500 waard zijn. Er wordt 10.000 km per jaar mee afgelegd. Het onderhoud heb ik voor beide auto’s op € 500 per jaar geschat, wie het beter weet zegt het maar.

C-Zéro      per maand
afschrijving   417
verzekering   46
brandstof       17
onderhoud     42
totaal           521      

C1        per maand
afschrijving     89
verzekering     28
brandstof       81
onderhoud     42
totaal         240


Een aanzienlijk prijsverschil per maand. Let wel: ik ga dus uit van de technische gegevens die mij verteld zijn. De afschrijvingskosten maken het grootste verschil.

hogervp

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 mei 2011 11:59 PM
  [ # 5 ]

Leuk verhaal!

Goh Yuri die positief is over een elektrische auto…

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2011 12:04 AM
  [ # 6 ]

ja dat valt mee hè Gert.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2011 12:05 AM
  [ # 7 ]

Link naar de foto’s:  http://www.flickr.com/photos/hogervp/sets/72157626647651348/show/

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2011 12:18 AM
  [ # 8 ]

Leuke plaatjes Patrick.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2011 12:21 AM
  [ # 9 ]

dank Marc.
En wat viel er op de auto tijdens de shoot?

toepasselijk

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 mei 2011 12:29 AM
  [ # 10 ]

Leuk verhaal!

Alleen die witte sokken op de 1e foto… shock

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2011 12:30 AM
  [ # 11 ]

hehehehehehehe

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 06 mei 2011 12:34 AM
  [ # 12 ]

Leuk verhaal! Communiceert Citroën weinig over de C0 of mis ik dat op de een of andere manier? Dit is de eerste keer dat ik foto’s van de C0 zie. Hoewel de auto niet voor iedereen is, zou hij in de groene niche best een plaatsje kunnen veroveren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 mei 2011 12:42 AM
  [ # 13 ]

Leuke verhalen; Chapeau! very good

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 mei 2011 12:53 AM
  [ # 14 ]

leuk verhaal!

Ik zou trouwens verwachten dat de onderhoudskosten voor de C0 lager zullen zijn dan voor de C1 mits je je rijstijl wat aanpast: Telkens volle bak (vol gas is natuurlijk een verkeerde term) weg kost je natuurlijk klauwen vol geld aan banden, maar ik zou geen bijzonder onderhoud aan de auto verwachten anders dan banden en misschien wat deurscharnieren en dergelijke voorzien van een lik vet.
Is er werkelijks sprake van een overbrenging of is er sprake van een zogenaamde direct-drive?

Natuurlijk bestaat er nog de kans dat men omwille van verbruikskosten exotische banden onder heeft gelegd in een vreemde maat, maar ik zou verwachten dat de onderhoudskosten daarmee hooguit op de helft van die van een C1 zullen zitten (die zal bij 10k per jaar binnen zeven jaar bijvoorbeeld ook wel een keer een uitlaatje lusten)

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de mate van bruikbare ruimte in de auto: Kun je er je wekelijkse traytjes Lidl-bier, houtskoolbriketten en seperatorvlees in meenemen terwijl je nog een hele kinderschare meesleept (zeg drie kinderstoeltjes en de bestuurder)?


overigens: wat voor elektriciteitskosten heb je gerekend?
Grootverbruikers (denk bijvoorbeeld aan zorginstellingen en sommige overheden) betalen namelijk slechts een habbekrats voor stroom.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 mei 2011 01:05 AM
  [ # 15 ]

Ik heb zowel voor als achterin mee gereden, voorin is het met mijn 1m94 net te doen,
achter in dus niet, voor een kort ritje kan je je nog aan passen maar een lange rit
gaat niet fijn zijn, gewoon te krap. Maar verder is het concept helemaal top. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook