van mijn citroen jumper(2.5 tdi, bouwjaar 1999) heeft de vorige eigenaar de kunstof bumpers zelf proberen te herspuiten, daarna een paar keer naar de carwash geweest met als resultaat een gevlekte bumper!!!Deels is verf eraf,deels ook niet.
Wat doe ik best hiermee?
Herspuiten(zelf proberen of laten doen + kostprijs) of andere bumpers zoeken die wel in goed staat zijn(waar zoeken?)
dank bij voorbaat,
koen
Ik zou het laten doen omdat (met name) de voorbehandeling bij kunststof bumpers belangrijk is. Zijn het trouwens bumpers welke normaal onbespoten zijn of niet (omdat er anders nog eerst flink geschuurd moet worden).
edit mod: Liever niet quoten op het laatste bericht.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zou ook eens kijken op Citroen/Peugeot gespecialiseerde sloperijen. Ebben in Malden bijvoorbeeld, maar er zijn er vast meer. Kun je de afweging maken of spuiten goedkoper is dan tweedehands kopen.
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 18-11-2011
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- ID/DS 23 pallas
- CX 2500 turbodiesel limousine
- Jumpy 2.0hdi
windsor schreef:van mijn citroen jumper(2.5 tdi, bouwjaar 1999) heeft de vorige eigenaar de kunstof bumpers zelf proberen te herspuiten, daarna een paar keer naar de carwash geweest met als resultaat een gevlekte bumper!!!Deels is verf eraf,deels ook niet.
Wat doe ik best hiermee?
Herspuiten(zelf proberen of laten doen + kostprijs) of andere bumpers zoeken die wel in goed staat zijn(waar zoeken?)dank bij voorbaat,
koen
Het spuiten van kunstof vraagt toch enige kennis.Indien de lak loslaat zoals u aangeeft is het noodzakelijk alles te verwijderen.Dit kan u doen doormiddel van schuren of met een hogedrukreiniger met vuilfrees.
Daarna de bumper goed ontvetten met een degreaser en schuursponsje(vb:Dupont 3920s of cr600 euro cryl)
Wanneer u zover bent is het tijd om een platic promotor aan te brengen.Doorgaans een vrij duur product
maar noodzakelijk.Na dit aangebracht te hebben is het tijd voor een filler of primer om de kleine onvolmaaktheden weg te werken.Bij de filler of primer moet wel een flexibel additief aan toegevoegd worden
om een zekere elastisiteit te bekomen.Na droging is het tijd om het fijnschuren bij voorkeur met schuurpapier korrel P800 en water.Nu pas ben je klaar om de bumper te spuiten in de gewenste kleur.
Doe dit met een 2k systeem om een professioneel resultaat te bekomen.Let er wel op dat je in de clearcoat ook flexibel additief toevoegt.Zo zie je,een heel gedoe maar op deze wijze zeker een professioneel resultaat.
Succes.