Rammelende Xtra Medium
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 maart 2014 08:14 PM

Weet iemand wat dit geluid zou kunnen zijn? Het is in ieder geval niet de aandrijfas. Smile

http://www.youtube.com/watch?v=hHMTqBCDP_o&feature=youtu.be

Het is alleen bij sturen naar rechts. Xm is een v6 12 klepper van het eerste type.

Profiel  
 
Bram91
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 07-02-2011

Gepost: 25 maart 2014 10:25 PM
  [ # 1 ]

Klinkt alsof er iets aanloopt.

Profiel  
 
Michael simons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 18-03-2014

Gepost: 27 maart 2014 09:16 PM
  [ # 2 ]

Ik zou je rechter kant van je voor ophanging controleren het geluid doet me denken aan een rechter aandrijfas .
Maar dan zou het denk ik ook zowel als je naar links stuurt het geluid maken .
Ik zou iedergeval daar eerst na kijken Wink
Groetjes michael

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 maart 2014 01:46 PM
  [ # 3 ]

Begin eerst maar met de remblokjes.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
fred8
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013

- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Gepost: 28 maart 2014 02:23 PM
  [ # 4 ]

Ja, of de wiellager?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 maart 2014 03:57 PM
  [ # 5 ]

Ja, of, zoals al gezegd, een aandrijfas.
Wat ik altijd doe is stapsgewijs van simpel en goedkoop naar duur en ingewikkeld.

(Bij garages gebeurt dat wel eens andersom)
Remblokjes bekijken en eventueel vervangen is niet veel meer moeite dan een wiel eraf en erop.
Een kaal remblokje maakt erg veel nare herrie. En als je er te lang mee doorrijdt kan je ook meteen je remschijf vervangen.
En als het rembokjes zijn doe je uiteraard ook meteen de andere kant.

Een wiellager is al een stuk tijdrovender en kostbaarder en dat geldt ook voor een aandrijfas.

Bovendien: Als je naar die remblokjes kijkt zie je meteen ook de meestal droevige staat van de handremkabels, kan je die meteen ook meepakken.
En als je wiel er af is kan je ook even de ABS stekker achter de wielkuip bekijken. Schoonmaken en vol vaseline weer vast voorkomt ABS leed en het onnodig aanschaffen van ABS sensors.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 maart 2014 08:09 PM
  [ # 6 ]

Handremkabel die de velg raakt ??

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 29 maart 2014 08:19 PM
  [ # 7 ]

Zo gek is dat niet. Ik weet uit ervaring dat door een verrotte handremkabel de remblokjes aanlopen.
Je kunt ook ‘ns kijken of de plakloodjes niet toevallig tegen dat verende plaatje van de remklauw aankomen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook