Toch wel ? Ik dacht op plaatjes te zien dat de klok anders was. Moet tenslotte op een merak motor passen.
Een ds-bak-klok zou er wel op passen iig.
waterman schreef:Jawel hoor.
Toch wel ?


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij worden er nogal wat dingen door elkaar gehaald…
Hoe bedoel je graddus ?


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Korte slag, lange slag etc. etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Als je en meer vermogen wil en een vierbak, is het dan niet makkelijker om gewoon voor het complete korte slag verhaal te gaan? Het hele probleem is dat je geen Citroenversnellingsbak voor handen hebt die de juiste kant op draait. Maar, als je een lange slag versnellingsbak andersom wil laten werken door het diff te keren en de nadelen daarvan denkt te kunnen uitvlakken door bv een volledig gereviseerde bak te gebruiken, is het dan niet net zo haalbaar om een bak van een korte slag DS aan het andersom draaiende motorblok van een CX te hangen? Zo lijkt het simpel, maar gezien het zo bij mijn weten nog niet is toegepast, zal het dat wel niet zijn.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is toch allemaal een boel gedoe. Daarbij is de korte slag ds bak te breed voor de Hy. Om die reden heb je dus ook niets aan de aandrijfunit van een C35. Allemaal te breed en te lang. The way to go is de rover V8 met bak van de Renooit 25 of gewoon een Audi motor en bak, bij voorkeur de 1.9Tdi uit de oude 80.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ze schijnen ook iets te doen met volvo blokken, maar ik weet niet meer wat voor bak ze daar aan vast knoopten. Mercedes dieseltje uit een MB100?


Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
De Volvo benzinemotoren worden gekoppeld aan een versnellingsbak (5-bak) van een Peugeot J9 diesel.
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Volgens mij gaat dit allemaal niet meer over een ID/DS.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Wel over de onderdelen van een D