1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Facelift: (Grand) C4 Picasso II serie 2 (2016)
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 mei 2016 12:53 PM

van de voorpagina

Sinds 2013 is de huidige generatie (Grand) C4 Picasso 300.000 keer verkocht. Vanaf de zomer treedt hij nog dynamischer en prestigieuzer op dankzij onder meer een nieuwe neus, een tweekleurig dak en nog meer mogelijkheden voor personalisering.

De vernieuwde C4 Picasso onderscheidt zich door een krachtig en expressief design, met dynamische lijnen en een unieke lichtsignatuur aan voor- en achterzijde. De ruimtelijke proporties kenmerken zich door compacte buitenafmetingen met een toonaangevende interieur- en kofferruimte. Het interieur laat een zuivere, heldere sfeer zien en materialen die bijdragen aan de indruk van kwaliteit en welzijn. De C4 Picasso laat alle inzittenden dankzij de afstelling van het EMP2-platform genieten van een onberispelijk rijgedrag en typisch Citroën-comfort.

Vanaf de introductie kon de C4 Picasso rekenen op diverse technologieën die het welzijn verhogen, zoals een touch screen voor alle rijfuncties. Ook tal van andere innovaties, zoals Vision 360, Park Assist en de adaptieve cruise control dragen bij tot een ontspannen rijgedrag. De nieuwe Citroën C4 Picasso bouwt voort op deze kwaliteiten en biedt een nog aantrekkelijker design met vloeiende en moderne lijnen die zijn karakter en dynamiek benadrukken. De nieuwe voorzijde is voor beide modellen gelijk, maar de nieuwe achterlichten met standaard 3D-effect zijn verschillend voor de C4 Picasso en de Grand C4 Picasso. Verder komen er nieuwe 17” lichtmetalen velgen, een tweekleurig dak op de C4 Picasso en een afzonderlijke kleur voor de dakbogen (voortaan Silver op de Grand C4 Picasso) in combinatie met drie nieuwe koetswerkkleuren.

Het welbevinden van alle inzittenden wordt verder versterkt door de keuze uit vier nieuwe interieursferen, die klanten verder kunnen personaliseren om een interieur naar hun beeld en op maat van hun eigen stijl te creëren. Bij de technologieën die het leven vergemakkelijken, verenigt de nieuwe generatie van Citroën Connect Nav via een 7” touch screen tablet een grotere reactiviteit met nieuwe connected services. Dit systeem optimaliseert ook de bediening van het 12” grote HD-scherm om de flexibiliteit en leesbaarheid te verhogen. Een andere nieuwe technologie om het dagelijkse leven soepeler te laten verlopen, is de handsfree achterklep, die met een voetbeweging geopend kan worden.

De lijst technologieën om het rijden te vergemakkelijken en de veiligheid te verhogen, bevat onder meer verkeersbordendetectie met snelheidsaanbevelingen, de adaptieve snelheidsregelaar met stopfunctie, de rijstrookwaarschuwing, Active Safety Brake, de vermoeidheidsdetectie en de actieve dodehoekdetectie.

Op het gebied van de motorisering komt de PureTech 130 S&S EAT6 als aanvulling op het uitgebreide gamma Euro6 PureTech- en BlueHDi-motoren die uitstekende prestaties aan een laag verbruik koppelen.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 10 mei 2016 08:43 PM
  [ # 1 ]

Ben er nog niet helemaal uit of ik de nieuwe neus nu echt een verbetering vindt ...
Verder zou ik graag de “handenvrije” achterklep in mijn “oude” Picasso hebben Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 10 mei 2016 09:06 PM
  [ # 2 ]

Zullen we ze dan eens bij elkaar zetten?

2013:

2016:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 mei 2016 09:20 PM
  [ # 3 ]

Rens, kan je dit ook eens doen Met de grand Picasso AUB.
Zie ik nu wel goed ??? dat er verschil is in de koplampen. Bij de 2016 smaller denk ik.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 10 mei 2016 09:25 PM
  [ # 4 ]

Het front van de Grand C4 Picasso is exact gelijk aan dat van de C4 Picasso, zowel voor als na de facelift…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 mei 2016 09:40 PM
  [ # 5 ]

Dan verwar ik met een Exclusive en een Intensive (zoon)

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 10 mei 2016 09:47 PM
  [ # 6 ]

Mwa, ik vind het origineel mooier .....

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 10 mei 2016 09:49 PM
  [ # 7 ]

Die “nieren” naast de kentekenplaat en die chromen hoeken a la Renault Scenic vind ik niet zo mooi. De doorlopende lijn om de dagrijverlichting is wel geslaagd wat mij betreft.

Profiel  
 
Darksens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 12-03-2016

Gepost: 13 mei 2016 01:46 AM
  [ # 8 ]

Weet iemand vanaf wanneer deze nieuwe geleverd/besteld kan worden?

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 13 mei 2016 08:59 AM
  [ # 9 ]

Autoweek meldt dat hij 3e kwartaal op de markt komt.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 13 mei 2016 09:20 AM
  [ # 10 ]

In de Franse configurator staat het nieuwe model al. Eerdaags zal dat in België en Nederland ook zo zijn, dus over drie of vier maanden zul je ze op de weg zien verschijnen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 14 mei 2016 06:22 PM
  [ # 11 ]
Herben schreef:

Die “nieren” naast de kentekenplaat en die chromen hoeken a la Renault Scenic vind ik niet zo mooi. De doorlopende lijn om de dagrijverlichting is wel geslaagd wat mij betreft.

De doorlopende lijn van de dagrijverlichting is er in het “oude” type ook, in de grand Picasso dan wel.
Die nieren zien er inderdaad niet uit.
Blauwe kleur is dan weer wel mooi, mooier dan de blauwe kleuren die er nu zijn.

Afbeelding Bijlagen
2015-09-24 22.40.59 (Custom).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 14 mei 2016 06:56 PM
  [ # 12 ]

Ook vind ik de zin “BlueHDi-motoren die uitstekende prestaties aan een laag verbruik koppelen” wel heel gedurfd.
Uitstekende prestaties klopt, maar laag verbruik…..
Ik weet nl niet wat men met laag verbruik bedoeld, wat in de folder staat haal je nooit met deze wagen, 1:25,6
Volgens de dealer moet ik tevreden zijn met mijn verbruik, 1:14,7, ik rijd 85% snelweg, op cruise control, in de 6e versnelling 125 km/u
Ik kreeg als advies om dan maar 110 km/u te gaan rijden
Ik heb de 2.0 150pk blue HDI, had ik beter een 1.5 120pk kunnen kopen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 14 mei 2016 07:25 PM
  [ # 13 ]

Natuurlijk haal je de waardes uit de genormeerde Europese testcyclus niet die alle autofabrikanten op dezelfde manier uitvoeren. Jij rijdt zonder afgeplakte kieren tussen de plaatwerkdelen, met buitenspiegels, met draaiende dynamo en waarschijnlijk ook met draaiende compressor voor de airconditioning. Bovendien kun je zelfs met cruise control in het verkeer nooit zo regelmatig rijden als tijdens die tests gedaan wordt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 14 mei 2016 07:35 PM
  [ # 14 ]

Dat ik geen 1;25,6 haal begrijp ik en wist ik voor aankoop al, maar had gehoopt op 1:18 a 1:20
Dit was mij ook voorgespiegeld bij de dealer.
Ik reed hiervoor in een grand move uit 2009 op LPG.
Deze reed 1:9, maar de lpg is heel wat goedkoper dan diesel.
Dus met 1:18 zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn, vandaar mijn aankoop.
Ook vraagstelling bij citroen Nederland levert niks op, die geven gewoon geen antwoord.
Vandaar dat ik in de advertentie de zin “BlueHDi-motoren die uitstekende prestaties aan een laag verbruik koppelen” wel heel gedurfd vindt en graag van citroen Nederland zou willen weten wat zij een laag verbruik vinden.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 14 mei 2016 07:48 PM
  [ # 15 ]
hennyw schreef:
Herben schreef:

Die “nieren” naast de kentekenplaat en die chromen hoeken a la Renault Scenic vind ik niet zo mooi. De doorlopende lijn om de dagrijverlichting is wel geslaagd wat mij betreft.

De doorlopende lijn van de dagrijverlichting is er in het “oude” type ook, in de grand Picasso dan wel.
Die nieren zien er inderdaad niet uit.
Blauwe kleur is dan weer wel mooi, mooier dan de blauwe kleuren die er nu zijn.

Was me nog nooit opgevallen dat het front van de Grand Picasso anders was ... Smile
Mooi dat ze dat naar de “kleine” nu ook doorgetrokken hebben.
Wat gebruik betreft haal ik met de 1.6 inderdaad zo’n 1:19. Ook niet zoals beloofd maar een stuk beter dan de 2.0 in ieder geval ...

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook