CitrofielNL schreef:prijs valt inderdaad mee, daar is het mij niet voor gelukt ..............
Nu maak je me benieuwd maat…...wat was jij dan kwijt ? (als je dat kwijt wilt en-public)
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
:whoohoo
De gereviseerde dynamo zit eronder…....kosten ??
€ 100 ; werk 2 uurtjes in totaal (demontage en montage).
Bij de montage beide werkwijzen gebruikt ( d.i. via wiel en binnenspatbord en via de onderkant met het verwijderen van het oliefilter); het was een fluitje van een cent !
Ik heb slechts één foutje gemaakt; bij het terug plaatsen van het oliefilter niet goed opgelet en de rubberen keerkring vernield. Ik start de auto en hoor “Sloep-sloep-sloep”, ik kijk onder m`n vehikel en zie dat de olie via het oliefilter eruit geperst wordt…....sjips!
Mijn geluk, ik was waar ik was (zie topic “Ander Onderwerp” thread “Citrofiele hemel of hel”); van een oud oliefilter de keerring afgehaald en die op mijn filter gemonteerd en klaar was JSM (JustShootMe)
Dus mensen; geen horror verhalen meer over het reviseren van een dynamo van een 3.0 V6; het is héél goed zelf te doen en hoeft niet teveel te kosten.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
helaas ca 150 kwijt. Wel inmidels weer zgan, maar dat mag dan ook wel voor dat geld.
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78