Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (40)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (271)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
Citroën presenteert de Tubik concept car op de IAA in Frankfurt

Citroën verrast het publiek op de IAA in Frankfurt met een nieuwe en originele concept car: de Tubik. Het voertuig vormt het antwoord van Citroën op de huidige en toekomstige mobiliteitsproblemen door de reis even belangrijk te maken als de bestemming.
Om dit te realiseren biedt de Tubik plaats aan negen personen, zonder concessies te doen aan het comfort van een berline. Citroën omschrijft het als een cocon in loungesfeer, geheel gericht op comfort en een plezierige reis. De stoelen en delen van het interieur kunnen op vele verschillende manieren worden gebruikt en de uitrusting omvat zelfs een halfrond scherm met een surround-audiosysteem.
De naam en het lijnenspel van de Tubik vormen een knipoog naar de Citroën TUB (Traction Utilitaire Basse) en naar het type HY, een model dat dankzij zijn veelzijdigheid uitgroeide tot bestseller van zijn tijd. De neus heeft dezelfde ribbels in het plaatwerk als de Citroën HY en heeft met de gedeelde voorruit twee karakteristieke designkenmerken gemeen. In het dak bevindt zich een groot panoramaglas.
Dankzij Hybrid4-technologie een dieselmotor drijft de voorwielen aan, een elektromotor de achterwielen en aerodynamische aanpassingen is de Tubik in staat verbruikswaarden te bereiken die niet onderdoen voor die van een gewone berline. Bovendien is de Tubik voorzien van hydractieve vering die niet alleen een comfortabele reis garandeert maar ook ongeacht de belading zorgt voor een constante rijhoogte. Maar dat is natuurlijk bijzaak. Laten we hopen dat het uitbrengen van deze conceptcar met hydractieve vering een teken is dat Citroën deze traditie nog lang zal voort blijven zetten!
2d