1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Stuurbekrachtiging gaat zwaar
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 juni 2009 02:35 PM

ik heb jullie hulp nodig!?

Alweer een tijdje rij ik dagelijks in mijn CX 2,5 TD en dat bevalt prima.
Helaas heb ik een probleem met de stuurbekrachtiging.

Ik heb ondertussen mijn voorraadbol en rembol vervangen, maar daar lag het niet aan. Ook heb ik mijn stuurbekrachting ontlucht en daar lag het ook niet aan. Wie herkent dit en heeft de oplossing?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2009 04:58 PM
  [ # 1 ]

Heb ik weleens gehad, was een kapotte Diravi regelunit in de auto. Had alleen nog maar stuurbekrachtiging een kant op. Flinke klus om te vervangen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 juni 2009 11:20 PM
  [ # 2 ]

Hoe ziet een Diravi regelunit eruit?
Dan kan ik een inschatting maken van de tijd of heeft iemand een beschrijving hoe je dit moet vervangen.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 juni 2009 11:27 PM
  [ # 3 ]

Daar ben je wel even zoet mee.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 juni 2009 12:05 AM
  [ # 4 ]

Ik had hem er in een half uurtje uit, maar erin is een ander verhaal….
Mocht je interesse hebben: ik heb er nog eentje uit een 22TRS van ‘86…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 23 juni 2009 03:52 PM
  [ # 5 ]

Ik kan hem nog steeds niet echt plaatsen.
Maar volgens mij staat er een verhaal in het clubblad van een tijdje geleden over de slangenkuil!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 juni 2009 04:06 PM
  [ # 6 ]

Hij zit verborgen achter/onder de lunule.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juni 2009 04:18 PM
  [ # 7 ]

Zal ik even een foto gaan maken?
Even wachten hoor…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 04:27 PM
  [ # 8 ]
Pascal schreef:

Ik had hem er in een half uurtje uit, maar erin is een ander verhaal….
Mocht je interesse hebben: ik heb er nog eentje uit een 22TRS van ‘86…

Ik hoop dat je die wel geblokkeerd hebt voor het uitbouwen, want anders heb je er niets aan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juni 2009 04:39 PM
  [ # 9 ]

Het ding heeft aan de ene kant het stuur en aan de andere kant, onder de motorkap, tegen het schutbord al die hoge druk leidingen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 05:12 PM
  [ # 10 ]

En voor je hem uitbouwd moet je de wielen recht zetten, en in het kleine gaatje onder de stuuras een lange pen van 5mm doorsnede steken, om de tandwielen te fixeren. Die pen is heel belangrijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 23 juni 2009 05:17 PM
  [ # 11 ]

Tering, nu begrijp ik dat het veel werk is! Het halve dasboard moet eruit!
Zal me even mentaal moeten voorbereiden op deze klus.

@pascal: Zou de diravi unit uit jouw TRS passen in mijn TRD uit ‘89?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 05:18 PM
  [ # 12 ]

Ja, die past. Mits ie voor demontage op de juiste manier geblokkeerd is Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 23 juni 2009 05:25 PM
  [ # 13 ]

Wel een duidelijke foto trouwens! Thanks, nu weet ik waar we over praten

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 23 juni 2009 05:27 PM
  [ # 14 ]

Waarom is dat blokkeren zo belangrijk?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 05:29 PM
  [ # 15 ]

Omdat er een setje tandwielen in dat ding zitten die allemaal op een vaste positie ten opzichte van elkaar moeten blijven staan. Gaat het fout, dan krijg je de meest rare klachten. Ik heb er eens één gebruikt die niet geblokeerd was. Ding inbouwen, auto starten, wielen gingen naar uiterst links en klaar. Dat was het. Geen beweging meer in te krijgen Laughing  Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook