Ik lees hier dat Waterman een bobine uit een XM v6 heeft. Is dat de enige bobine die je kan gebruiken in combinatie met een electronische ontsteking?
B.v.d.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet een low-resistance coil hebben. Die blauwe is voor contactpunt onstekingen en dus niet geschikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Deze welke ik heb is geschikt er voor hoor,waterman.
blue coil,is de benaming van deze reeks,als ook heb je de red coil reeks.
maar in de blue coil heb je verschillende modellen, zoals deze welke ik heb,met low-resistance coil.
weerstand is 3 à 4 Ohm.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb bij mijn 123 onsteking zo’n flame thrower bobine is dat dan hetzelfde als die blue coil?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik weet het niet exact,maar wat ik wel weet is dat 123 ignition de red en blue coil’s gebruikt in hun gamma.
Blooper1963 schreef:Ik heb een “blue coil” van BOSCH.
Ik heb hier een TCI-ignition coil van Bosch. uitsluitend voor electronische ontsteking. (Bosch nummer 0 221 122 001).
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ze een laagwaardige weerstand heeft,moet deze goed zijn.
Nu ben ik de hele meuk aan het uitzoeken en aan het aansluiten. Nu zit er op het oude ontstekingshuis nog een massa aansluiting. komt die te vervallen? Verder zijn er nog 3 aansluitingen op de voorheen dubbele bobine’s. Ik bedoel hiermee de originele bedrading. (zie link) Ik neem aan dat er 1 komt te vervallen een de andere 2 op de nieuwe bobine aangeloten worden?
http://picasaweb.google.nl/niekotte/Printen#5350557774833622434
B.v.d. Niek
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Massa op het oude ontstekingshuis mag weg of aangesloten worden.
Maakt niet uit;
Dan kijk je op de wagen welke draden uit de draadbundel komen.
Een er van komt terug op de + kant van de bobine dan nog een op de minkant van de bobine en de toerenteller draad komt ook op de minkant.
Let wel,met de huidige nieuwe configuratie,gaat de toerenteller niet meer juist gaan,en ga je een Brodie module moeten plaatsen,of een weerstand om solderen in de toerenteller.
Maar dat weet ik niet hoe.
[Edit Rene. quotes op het laatste bericht verwijderd. dit is onnodig[/edit]
Ok thanks! Maar waar blijft de derde draad dan? Er zit er ook nog een op zo’n module(tje) naast de oude bobine?
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Blooper1963 schreef:Ik heb een “blue coil” van BOSCH.
Ik heb hier een TCI-ignition coil van Bosch. uitsluitend voor electronische ontsteking. (Bosch nummer 0 221 122 001).
da’s de goeiste
Verder ben je goed bezig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Welke module bedoel je??
Ik had bij het verwijderen van mijn oude meuk maar 3 draden over:
1) +12V bobine
2) -12V bobine
3) draad van toerenteller.
Nu weet ik niet of jij een beveiligingsrelais hebt voor de benzine pomp,dan zou er eventueel nog een draad naar daar kunnen gaan.
Mijn SM is van 1971 en ik had deze nog niet,dus eens kijken in het schema mss??
Die derde draad bedoel ik zoals je ziet (link) zit ie niet op de bobine maar rechts naast de bobine. Is die dan van de toerenteller? Op de nieuwe bobine blijven nog maar 2 aansluitingen beschikbaar, dus hou ik er 1 over??
http://picasaweb.google.nl/niekotte/Printen#5350557774833622434
Hallo:
Er is een verschil tussen voor en na sept 1971:
Wat er origineel aan elke bobine hoort te zitten: Draad van de +12 v naar de weerstanden, en op elke weerstand een draad naar de + bobine. Dan zit er nog aan de +12V draad een onstoringscondensator.
De - bobine is bij beide bobines verbonden met de onderbrekercassette, en bij EEN van de bobines met een draad die de toerentaller aanstuurt.
Na Sept 1971 wordt de draad die naar de toereteller gaat ook nog afgetakt voor de bezinepomp onderbreker. In een auto van voor 1971 is vaak een extra draad van de - bobine getrokken voor de later ingebouwde benzinepomponderbreker. Kijk voor de kleuren van de draden/hulsjes ( als ze nog origineel zijn) maar in de schema’s.
groet
To err is human, not to err is divine.