Hallo,
Ik heb een 2CV uit 1956 al jaren op stal staan. Ooit was ik van plan om hem rijklaar te maken maar ondertussen heb ik mijn ID 19 na 17 jaar weer rijdend gemaakt en ben ik te druk om de eend nog te doen. Nou had ik het idee opgevat om de eend te ruilen met een liefhebber voor een BX Break diesel. Geen idee of ik dit hier moet posten of op het BX forum. Maar als iemand een idee heeft…....
Groet,
Jeroen.
p.s. de eend staat nog op frans kenteken maar alle benodigde papieren heb ik.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als het eendje in een nog redelijke staat is, vind ik dat wel een hele slechte deal voor jou!
Ik zou gewoon lekker een paar honderd euro’s gaan marktplaatsen en dat eendje laten wachten tot je er trek in hebt om er mee aan de slag te gaan.
Totaal aantal Berichten: 326
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
verkopen lijkt me ook een beter deal als het eendje in “goede” staat is.
misschien wat foto’s plaatsen?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tsja ik heb nog een peugeot 405 break Turbodiesel…. met nieuwe APK…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
kfc_ice schreef:verkopen lijkt me ook een beter deal als het eendje in “goede” staat is.
misschien wat foto’s plaatsen?
Hier zouden de foto’s moeten staan…..
Hij lijkt me nog vrij gaaf?
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Heb geen break diesel maar wel een bx 1.4i van 93 met nieuwe koppeling etc. Die wil ik wel ruilen.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Bart1989 schreef:Hij lijkt me nog vrij gaaf?
Tsja, wat is gaaf. De bodem is aan de voorkant en zijkanten krokant (koffer is nog wel goed) maar de koets en het plaatwerk hebben alleen wat vliegroest.
Totaal aantal Berichten: 326
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Waarom verkoop je hem niet?
Hoeveel zou je vragen?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
kfc_ice schreef:Waarom verkoop je hem niet?
Hoeveel zou je vragen?
Ik heb je een pb’tje gestuurd. Nu het richting verkopen gaat ben ik bang dat ik een advertentie’tje op citromarkt had moeten plaatsen. Eigenlijk hoopte ik op wat originele ideeen om van de eend af te komen (en er een break diesel voor in de plaats te krijgen).
Groet,
Jeroen.
Dat is best mogelijk om de auto te ruilen tegen een BX D Break, (ik heb nog een break staan die ik richting stalling stuur zaterdag), maar volgens mij doe je jezelf tekort. Een 2cv uit dat bouwjaar levert zelfs in restaurabele staat VEEEL meer op dan een BX Break op diesel je ooit gaat kosten. Kijk eerst eens rond wat zoiets opbrengt, zou ik zeggen?
En vergis je niet, elke BX die je koopt heeft werk/onderhoud.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Zo’n prachtige eend verdient toch beter dan geruild te worden tegen een BX? Ik zou het wel weten…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Zo’n prachtige eend verdient toch beter dan geruild te worden tegen een BX? Ik zou het wel weten…..
Ok dan….Kom maar op met de ideeen…...........
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Joh, het is verdomde moeilijk om zo’n eentje aan de hand van een plaatje goed in te schatten, maar toch… Zo’n karretje is al snel meer waard dan een redelijke break met APK. Voor onder de €1000,- kun je zelfs een Xantia break op diesel vinden, gemakkelijker dan een BX denk ik zelfs.
Mijn idee? Probeer een liefhebber te vinden voor je eendje en ga met de opbrengst shoppen.
Ik vind het verdomde jammer dat ik er nu echt geen projecten bij kan gebruiken, want ik zou er zeker zin in hebben om dit eendje weer top te maken, ze is het waard!
patje74 schreef:Joh, het is verdomde moeilijk om zo’n eentje aan de hand van een plaatje goed in te schatten, maar toch… Zo’n karretje is al snel meer waard dan een redelijke break met APK. Voor onder de €1000,- kun je zelfs een Xantia break op diesel vinden, gemakkelijker dan een BX denk ik zelfs.
Mijn idee? Probeer een liefhebber te vinden voor je eendje en ga met de opbrengst shoppen.Ik vind het verdomde jammer dat ik er nu echt geen projecten bij kan gebruiken, want ik zou er zeker zin in hebben om dit eendje weer top te maken, ze is het waard!
Helemaal mee eens, Ik ben druk genoeg met mijn ID en mijn leven…. Ik hoop alleen dat via dit forum het eendje goed terecht komt want dat is ‘ie inderdaad waard… Vandaar dat ik verder dacht dan alleen verkopen..
heb je geen mogelijkheid om haar nog een paar jaar te laten staan? als je deze weg doet ga je daar geheid spijt van krijgen. lijkt me een geweldige auto, als ik een diesel break had stond ik bij je op de stoep