Hoi allemaal,
Weet iemand wat het kost om bij een ZX 1.9D de distributieriem en spanrollen te vervangen??
Ik hoor om mij heen en van een dealer dat het wel tot 700 euro kan oplopen!!
Hoor het graag…...en misschien weet iemand een adres!
Bob
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is best een klus bij de 1.9D en je zou ook de looprol en zelfspanner moeten vervangen, eventueel ook de waterpomp (afhankelijk hoe die voelt)
De kosten (excl. waterpomp) komt qua onderdelen (dus riem, rol, spanner) neer op een 120 euro ongeveer. Verder heb je weinig ruimte en zit de looprol gedeeltelijk achter de motorsteun gemonteerd waardoor het wat meer tijd kost om deze te vervangen. 700 euro is wel de absolute max, ik zou zeggen dat je voor een 400 euro zeker wel klaar zou moeten zijn bij een garage.
Verreweg de goedkoopste garage die ik ken is de HEGRU in Veldhoven, die niet alleen bekend als goedkoop staat maar ook als goed.
Het is wel een pokke eind rijden maar als je er een paar 100 euro op kunt verdienen is het de rit altijd wel waard met een diesel.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Riem vervangen kost meer dan complete auto….
Hangt vanaf, alleen riempje kun je met een 350 tot 400 klaar zijn. Waterpomp, spanrol ed maken het idd wel op die max 700
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even op HBase gecheckt: alleen een distributieset plus waterpomp kost je al een 200 euro.
Dat is dus een riem plus alle spanrollen en een waterpomp.
Het monteren is een uurtje of 4 werk, dus afhankelijk van het uurtarief zou je voor een 450-500 euri klaar moeten zijn…
Een kleine speurtocht op Ebay leverde dit op:
en
Kortgezegd: je kunt nog wat winnen op een waterpomp, de riem is nagenoeg evenduur…
‘Spirit of avant-garde’