Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Evan schreef:zo’n loodvrij blok heeft dus echt niet veel power, had je toch liever dat visa blok gehad
Een visa blok is ook een loodvrij blok.
Tov een A06/634 motor heeft een A06/664 motor slechts 1 pk minder.
Dit is niet “echt” merkbaar lijkt me.
Nadeel is wel de “grotere” dorst van de A06/664 motor, bij netjes rijden kom je niet veel verder dan 1 op 16-17
Maar goed….. voor we afdwalen…....
Hoe staat het met het spuitwerk/schilderwerk van de Aca?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
jeroen-2cv schreef:
Maar goed….. voor we afdwalen…....
Hoe staat het met het spuitwerk/schilderwerk van de Aca?
Goed!
Vandaag ook ontstekingsonderdeling binnen, binnenkort maar eens er in knutselen.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Lijkt het zo op de foto, dat de R.buitenspiegel ontbreekt?
Die spiegel heb je wel nodig lijkt me.
Er overzichtelijk is het “bakkie” nou niet bepaald
De linkerspiegel staat ook op “ongekende” hoogte
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
jeroen-2cv schreef:Lijkt het zo op de foto, dat de R.buitenspiegel ontbreekt?
Die spiegel heb je wel nodig lijkt me.
Er overzichtelijk is het “bakkie” ook nietDe linkerspiegel staat ook op “ongekende” hoogte
Klopt, rechts heb ik er afgeschroefd voor het verven, links wilde er onmogelijk vanaf dus die heb ik wat bijgedraaid om het enigzins netjes te kunnen doen. Niet dat dat gelukt is…
Evan schreef:zo’n loodvrij blok heeft dus echt niet veel power, had je toch liever dat visa blok gehad
Heb ik nog hoor, een visa motor . Hangt wel een Dyane aan. ops:
edit: ERG leuk projectje en leuk karretje! Succes!
Goed werk, Michiel!
Ik zie overigens dat je Aca een normaal “geel” kenteken heeft en geen bedrijfskenteken. Is dit normaal voor de laatste Aca’s of heb je er serieus een achterbank in zitten?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
XBXG schreef:Goed werk, Michiel!
Ik zie overigens dat je Aca een normaal “geel” kenteken heeft en geen bedrijfskenteken. Is dit normaal voor de laatste Aca’s of heb je er serieus een achterbank in zitten?
Er zitten wel twee stoeltjes achterin, die verwijderbaar zijn, maar dat is uiteraard niet origineel. Daarnaast is het een duplicaat kenteken omdat een van de vorige eigenaars ooit de papieren kwijt is geraakt. Hoe het verder zit met grijze kentekens weet ik niet precies.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je bent je roeping misgelopen. Autoschilder had je moeten worden!!
Top!!
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
mkatgert schreef:Er zitten wel twee stoeltjes achterin, die verwijderbaar zijn, maar dat is uiteraard niet origineel. Daarnaast is het een duplicaat kenteken omdat een van de vorige eigenaars ooit de papieren kwijt is geraakt. Hoe het verder zit met grijze kentekens weet ik niet precies.
Je kunt je auto terug laten keuren (door de RDW) als bedrijfsauto met 2 zitplaatsen (grijs kenteken).
Dan moet je de stoeltjes incl de bevestiging er van verwijderen.
Origineel hoort een Aca een bedrijfswagen kenteken te hebben, behalve de Mixta, die herkenbaar is aan de langere zijruiten in het hutje.
Als je auto belastingvrij is maakt het feitelijk niks uit of er een geel of grijs kenteken op zit. De belasting voor grijs is een tientje of 4-5 per jaar lager dan die van geel.
Ik zou er niet aan beginnen aan het “omkeuren”
Zou het kunnen zijn dat als je je ACA om laat keuren je (een deel van) de BPM terug krijgt ? Ik moest iets van €500,- aan BPM betalen als ik Oude Criezel op geel kenteken had willen zetten. Wellicht werkt het andersom ook ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ook leuk feitje: morgen wordt ze 22 jaar.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Tsja, omkeuren, dat vind ik allemaal niet zo nodig. Dat ding weegt niets, kost niets, verbruikt niets, zeker in vergelijking met m’n Xantia, ik vind het wel best zo.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Lelijke Eend schreef:Zou het kunnen zijn dat als je je ACA om laat keuren je (een deel van) de BPM terug krijgt ? Ik moest iets van €500,- aan BPM betalen als ik Oude Criezel op geel kenteken had willen zetten. Wellicht werkt het andersom ook ?
Bij het keuren van grijs naar geel (personenwagen) dan wordt je auto BPM plichtig. Naarmate de auto ouder is neemt de naheffing BPM af,
volgens mij blijft er wel een soort “restbedrag” over. Ik heb geen idee hoe hoog of laag dit bedrag is, dat zou je eens uitmoeten zoeken bij de Douane of Belastingdienst. (http://www.belastingdienst.nl)
Andersom lijkt het me niet dat je BPM terug krijgt als je een personenwagen (met bestaand kenteken) om laat keuren naar een grijs kenteken.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
mkatgert schreef:Er zitten wel twee stoeltjes achterin, die verwijderbaar zijn, maar dat is uiteraard niet origineel.
hmmm…
Mijn aca staat onbruikbaar te zijn omdat er maar twee zitplaatsten in zitten en we normaal met zijn drieen zijn. Nu is het nog een bedrijfswagen maar ik wil er graag een mixta van maken. Ik wil jouw stoeltjes wel eens zien om te kijken of ik ook iets dergelijks kan doen. En uitzoeken hoe ik er een geel kenteken op kan krijgen met vier zitplaatsen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:mkatgert schreef:Er zitten wel twee stoeltjes achterin, die verwijderbaar zijn, maar dat is uiteraard niet origineel.
hmmm…
Mijn aca staat onbruikbaar te zijn omdat er maar twee zitplaatsten in zitten en we normaal met zijn drieen zijn. Nu is het nog een bedrijfswagen maar ik wil er graag een mixta van maken. Ik wil jouw stoeltjes wel eens zien om te kijken of ik ook iets dergelijks kan doen. En uitzoeken hoe ik er een geel kenteken op kan krijgen met vier zitplaatsen.
Ree
Begin eerst maar bij de RDW. Want de BPM die je mag afdragen is veel ...
Schijt aan originaliteit.