Rijden op strand/zand vergt simpelweg vaardigheid. Beheerst sturen, continu aandrijving houden, beheerst vermogen vrij laten komen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Juist daarom is het heel leuk/leerzaam om dat eens te kunnen doen. Helaas kan dat niet meer op onderstaande strand, wat het enige strand in Nederland was, waar je nog met de auto op kon.
Het lag vol met enorme plassen waar je dan leuk het stuur helemaal om kon gooien!
Alleen werd de BX er een beetje vies van.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Welk strand was dat ?
Schijt aan originaliteit.
Uhm…. ergens bij Rotterdam in de buurt. Volgens mij heet het daar Rockanje. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 662
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Strand is idd niet meer beschikbaar, maar mocht je ooit nog eens zin hebben:
Op de maasvlakte kun je heerlijk crossen
Grappig verhaal om te lezen. Hier in Australie mag het namelijk nog wel, op bepaalde stranden dan natuurlijk. Ik rijd hier een enorme Toyota 4WD, wat het wel iets makkelijker maakt maar ook hier wordt aangeraden om niet te dicht op de branding te rijden omdat het daar ongeveer drijfzand is.
Ik zou het in ieder geval niet proberen met iets wat geen 4WD heeft. Een collega van mij heeft het vorig jaar geprobeerd met zijn Suzuki Grand Vitara, ook met 4WD, met 4 personen erin en hij kwam vast te zitten halverwege het strand. Tot aan zijn assen weggezakt, gelukkig ver van de branding vandaan, dat heeft hem 150 Euro gekost (omgerekend vanuit Australische $) om weggesleept te worden.
Mocht je ooit in de buurt zijn van Sydney, laat het me even weten, ik ben altijd in voor een rondje strand
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Prutsers,
Bandjes bijna leeg laten lopen. Assen uitgraven en over je vloermatjes wegrijden werkt altijd
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Heel even offtopic. Die 19TGI, Wouter. Ook een Routiere zie ik! Maar dan met CV? Of zelf ingebouwd…
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Deze BX’en hebben de zoutaanslag blijkbaar niet overleefd… Het lot van de break is onbekend.
NB Topic uit 2009.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
Eric schreef:iemand nog interesse in een deauville met een knapperige onderkant?
ja ik ben als een dolle door plassen gaan rijden. De dag erop heb ik een hogedrukspuit sessie gedaan bij tank station. Vorige week nog eens onder de auto gekeken en zag niks bijzonders.
Volgens mij heb ik deze gekocht! Mooi om te weten dat ie er wel ns triester bij gestaan heeft