2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Amsterdam Dakar Challenge met een bx 2009 (december)
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 23 juni 2009 02:21 AM
  [ # 16 ]
Lelijke Eend schreef:

Mischien is een lijstje makkelijk dan kan iedereen het aanvullen.
- Achterbank verwijderen
- Rolkooi
- Dakbak <—of hoe dat ook heet
- Dwarsbalk onder de motorkap
- Leidingen onder de auto afdekken/dicht maken
- Bullbar met lampen <—vind ik mooi
- Subframes versterken ?
- Trekhaak monteren (om anderen te slepen)
- Plaat onder de motor schroeven
Reserve onderdelen
- 5wielen met banden
- Radiator
- Expansie vaatjes voor koelvloeistof
- voorass
- achterass
- aandrijf riempjes
- dynamo
- Radiator fan
- 10L Lhm
- Retour slangen en nood reparatie kid voor de hydraulische slangen = een leidingenpers + losse leiding + iets om de leiding op maat te maken zonder bramen achter te laten of deze plat te drukken. Tip: test het spul vantevoren goed.
- Voorraadje goede bollen
- Tang om bollen te demonteren
- Opvangbakjes om olie in op te vangen
- Trechter om vloeistoffen in vulopeningen te gieten
- Tiewraps
- Sleepkabel(s)
- Touw
- Electrodraadjes
- Lampjes
- Magneetje op een steeltje
- Grijpertje op een steeltje
- Jerrycans met reservebrandstof
- Brandstofslang
- Slangenklemmen
- Gereedschap
- Hoofdleiding vanaf pomp naar drukregelaar (die is van staal en als die knapt heb je een probleem)
- Reservepomp
- Reservedrukregelaar
- Leidingrubbertjes
- Doekjes

Yo top ...thx voor de lijst.

Even over die 405 diesel, ik heb waarschijnlijk al een bx 1.4 cannes te pakken. Die is van mijn copiloot die de auto misschien wel wil opofferen.

Het voordeel van die bak is dat hij nog een vol jaar apk heeft en er eigenlijk niet veel aan mankeert. De retour leidingen zijn een beetje gaar maar dat is makkelijk te fixen.

Ik ga eerst aan de gang voor sponsers. We hebben bij elkaar ruim 3500 euro nodig en heb pas 250 euro. Dus daar moet nog even aan gewerkt worden. Ik ga pas de auto regelen als al het sponser geld is verzameld.

Daarnaast komt er deze binnenkort een website waar mensen hun donaties kunnen doen in de vorm van geld en goederen (denk bijvoorbeeld aan speelgoed enz…we gaan tenslotte naar Afrika) .

We moeten nog een goede team naam bedenken….Citrofielen ???

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 23 juni 2009 12:16 PM
  [ # 17 ]

‘‘de zandhappers’‘

 

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 23 juni 2009 01:57 PM
  [ # 18 ]

Mischien is een lijstje makkelijk dan kan iedereen het aanvullen.
- Achterbank verwijderen
- Rolkooi
- Dakbak <—of hoe dat ook heet
- Dwarsbalk onder de motorkap
- Leidingen onder de auto afdekken/dicht maken
- Bullbar met lampen <—vind ik mooi
- Subframes versterken ?
- Trekhaak monteren (om anderen te slepen)
- Plaat onder de motor schroeven
- beveiliging voor de radiator, met name de onderkant

Reserve onderdelen
- 5wielen met banden
- Radiator
- Expansie vaatjes voor koelvloeistof
- voorass
- achterass
- aandrijf riempjes
- dynamo
- Radiator fan
- 10L Lhm
- Retour slangen en nood reparatie kid voor de hydraulische slangen = een leidingenpers + losse leiding + iets om de leiding op maat te maken zonder bramen achter te laten of deze plat te drukken. Tip: test het spul vantevoren goed.
- Voorraadje goede bollen
- Tang om bollen te demonteren
- Opvangbakjes om olie in op te vangen
- Trechter om vloeistoffen in vulopeningen te gieten
- Tiewraps
- Sleepkabel(s)
- Touw
- Electrodraadjes
- Lampjes
- Magneetje op een steeltje
- Grijpertje op een steeltje
- Jerrycans met reservebrandstof
- Brandstofslang
- Slangenklemmen
- Gereedschap
- Hoofdleiding vanaf pomp naar drukregelaar (die is van staal en als die knapt heb je een probleem)
- Reservepomp
- Reservedrukregelaar
- Leidingrubbertjes
- Doekjes

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 23 juni 2009 08:09 PM
  [ # 19 ]

Rayden,

ik heb zelf een paar jaar geleden meegedaan.

Een diesel is echt een heel groot voordeel. Vooral in Mauretanië is nauwelijks benzine te krijgen, en de benzine die er wel was heeft iig één auto waar wij mee samen reden vakkundig om zeep geholpen.

Verder een absolute must voor je auto:
Las een plaat onder je motorblok, want uitstekende delen gaan zich vastgraven in het zand. Hadden wij erg veel last van en hoe goed je auto het ook doet in de dessert, als je op den duur 4 kuub zand voor je uit duwt sta je zo vast als een huis Wink

Dus zorgen dat je auto glad wordt. Teamgenoten met een Kadett Station (is je BX een station?) hadden wél een gladde onderkant en dat zorgde ervoor dat de auto op die plaat probleemloos door het zand gleed. Wij zaten steeds met ons spruitstuk vast in het zand…

Profiel  
 
Gepost: 23 juni 2009 09:50 PM
  [ # 20 ]

Mooi plan voor iemand wiens dagelijkse safari per CX door de jungle van NL al te zwaar valt…  Rolling Eyes Mpcht het je toch lukken, dan wens ik je natuurlijk erg veel plezier, het is vast een machtig advontuur.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 juni 2009 11:56 PM
  [ # 21 ]

Het is slechts 6000 km..

Wat moet je dan met reserve assen? Reserve HD pomp reserve bollen ed ed…. Zorg dat je niet vertrekt met brakke leidingen

Beperk je tot de basis; startmotor dynamo luchtfilter brandstoffilter.

Bullbarr met lampen? Die bar drukt, als je niet uit kijkt juist je radiateur in poeier. Lampen? Zet ze dan op het dak…


Sponsering? Tja rondje bellen met specialisten… probeer eens truckshops, bedrijven in promotiemateriaal (ze hebben altijd een bak met afkeur wat in nl niet op de markt kan) Maak eens een duidelijke begroting. Hoezo 3500 euro?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 juni 2009 12:38 PM
  [ # 22 ]

Een budget van 3500? Okee wat kun je daar mee dan?

Ik zou gewoon lekker alle leidingen vervangen, bouw zelf een octopus vervanger, die zijn veel betrouwbaarder dan het echte ding. Heb ik zelf ook gedaan.

Ik zou ook werkelijk een diesel nemen. Geen turbodiesel.
Vergeet niet dat de D9B behoort tot de betrouwbaarste motoren op aarde. Dat kun je van de TU niet zeggen.

Die grote lijst vind ik wel verbazend. Hoe krijg je dat allemaal mee?! Het is ook allemaal extra gewicht he, daardoor wordt de auto ook zwaarder door belast, slijt alles harder en je verbruik stijgt ook nog eens.

Ik zie hier dingen als een vooras en een achteras. Okee wat houdt dat in dan? Complete subframes? Aandrijfassen?

Trekhaak om anderen te slepen?!

Expansievaatjes voor KVS? Is 1 niet genoeg dan? De BX is destijds gebouwd om wereldwijd te worden verkocht. Gewoon een handgeschakelde 2de fan voor de radiator en klaar.

LHM lekkage: gewoon zorgen dat het niet gebeurt. Alles nieuw en slim opbouwen, geen versleten componenten zoals veerpoten, want die lekken van binnen te hard. Hoef je ook niet zo veel mee te nemen.

Naarmate je meer vervangt door nieuw kwaliteitsspul hoef je minder mee te nemen. Pak de motor er maar uit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 24 juni 2009 02:37 PM
  [ # 23 ]

Trouwens nog een belangrijke. Las één, liefst 2 goede degelijke sleepogen onder je auto aan de voorkant. Sleepogen willen nogal eens afbreken of je trekt de hele boel krom.

Klusje dat zo gebeurd is en zeker nuttig.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 juni 2009 03:27 PM
  [ # 24 ]

Stierebeugel met lampen is wat overdreven, maar grilletjes voor de koplampen vind ik geen gek idee.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 05:53 PM
  [ # 25 ]

als je extra verlichting wil lijkt mij het beste om dat op de 4tc manier weg te werken, dus je kap korterslijpen en dan daar 4 lampen inzetten.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 juni 2009 06:07 PM
  [ # 26 ]
-niels- schreef:

als je extra verlichting wil lijkt mij het beste om dat op de 4tc manier weg te werken, dus je kap korterslijpen en dan daar 4 lampen inzetten.

Persoonlijk zou ik een korte kap + grille gebruiken, voor net dat beetje extra koeling.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 06:11 PM
  [ # 27 ]

je bedoelt dan zonder lampen of daar de lampen nog bij?
bij een 4tc heb je een heel er korte kap he, die stopt net iets lager als de bovenkant van de verlichting.
qua ruimte heb je denk ik net zoveel als met een korte kap dan. met de lampen erbij.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 24 juni 2009 10:28 PM
  [ # 28 ]
graddus schreef:

Mooi plan voor iemand wiens dagelijkse safari per CX door de jungle van NL al te zwaar valt…  Rolling Eyes Mpcht het je toch lukken, dan wens ik je natuurlijk erg veel plezier, het is vast een machtig advontuur.

Jah alleen kan ik voor die safari in nl geen sponsers vinden Wink

Allochteun schreef

Rayden,

ik heb zelf een paar jaar geleden meegedaan.

Een diesel is echt een heel groot voordeel. Vooral in Mauretanië is nauwelijks benzine te krijgen, en de benzine die er wel was heeft iig één auto waar wij mee samen reden vakkundig om zeep geholpen.

Verder een absolute must voor je auto:
Las een plaat onder je motorblok, want uitstekende delen gaan zich vastgraven in het zand. Hadden wij erg veel last van en hoe goed je auto het ook doet in de dessert, als je op den duur 4 kuub zand voor je uit duwt sta je zo vast als een huis

Dus zorgen dat je auto glad wordt. Teamgenoten met een Kadett Station (is je BX een station?) hadden wél een gladde onderkant en dat zorgde ervoor dat de auto op die plaat probleemloos door het zand gleed. Wij zaten steeds met ons spruitstuk vast in het zand…

K bedankt voor de tip, ga er zeker rekening mee houden.

GoodOldDiesel   Geplaatst: 23 Jun 2009 19:56   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Het is slechts 6000 km..

Wat moet je dan met reserve assen? Reserve HD pomp reserve bollen ed ed…. Zorg dat je niet vertrekt met brakke leidingen

Beperk je tot de basis; startmotor dynamo luchtfilter brandstoffilter.

Bullbarr met lampen? Die bar drukt, als je niet uit kijkt juist je radiateur in poeier. Lampen? Zet ze dan op het dak…


Sponsering? Tja rondje bellen met specialisten… probeer eens truckshops, bedrijven in promotiemateriaal (ze hebben altijd een bak met afkeur wat in nl niet op de markt kan) Maak eens een duidelijke begroting. Hoezo 3500 euro?

Het is inderdaad maar 6000km maar hoe lullig is het als net dat onderdeel stuk gaat na 2000km die je niet hebt meegenomen…. Dan sta je daar….

Maargoed die lijst is inderdaad wel een beetje lang Very Happy Dat gaat ook zeker niet passen… Het is natuurlijk maar een opzet… Zitten wel een hoop dingen tussen waar ik zelf niet op was gekomen dus zet het voort….

Wat het budget betreft, daar ben ik nog druk mee bezig….
Moeilijk een specificatie te geven als de auto en onderdelen er nog niet zijn. Maargoed auto mag max 750 inclusief preparatie kosten en ik reken ongeveer tussen de 1200 en 1500 euro aan brandstof.. En laten we niet vergeten 1000 voor het goede doel…. Zal waarschijnlijk wel iets meer dan 3500 nodig hebben Smile

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 10:32 PM
  [ # 29 ]

max 750 voor de auto, is dat een regel of is dat je eigen regel?

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 25 juni 2009 12:56 AM
  [ # 30 ]

Nou is eigenlijk een richtlijn van de organisatie…
Anders krijg je dat mensen 5000 euro verzamelen en 4 daarvan in de auto stoppen,,,,,,heet niet voor niets De barrel race.

Overigens bedoelde ik minimaal 1000 euro voor het goede doel….hoop meer op te halen. Ik neem in iedergeval veel kleding en speelgoed mee.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook