hoi:)
ik heb een vraagje,
graag wil ik drie eenden kopen, voor restauratie.
De eendjes hebben een kenteken en papieren. Waarschijnlijk zijn ze geschorst.
Nadat ik de eenden weer in perfecte staat heb wat moet ik doen om ze weer op de weg te krijgen?
is er alleen maar een keuring nodig of moet ik nog iets doen?
Wat kost dat?
help me aub, zodat er drie nieuwe eendjes weer een nieuw leven hebben.
Alvast dank
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Eerst controleren of ze geschorst zijn of dat de kentekens bij de RDW zijn vernietigd. Ga naar de site van de RDW, hier kun je op kenteken zoeken. Zijn de kentekens nog geldig, dan zul je ze na het overschrijven op jouw naam opnieuw moeten schorsen, tot ze weer op de weg mogen. Als je ze niet schorst, dan MOETEN ze een geldige apk hebben, verzekerd zijn en indien nog geen 25 jaar oud de houderschapsbelasting voldaan. Kortom, apk waardig maken, laten keuren, netjes verzekeren etc. en rijden maar. Mits ze dus nog een geldig NL kenteken hebben.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: wat te doen om eend weer op de weg te krijgen
zloek schreef:graag wil ik drie eenden kopen, voor restauratie.
Je wilde ze toch verbouwen naar iets cabrio-achtigs voor de handel?
Hoe dan ook, ik neem aan dat invoer naar Polen om ze daarna weer in Nederland in te voeren, nogal kostbaar, ingewikkeld en onzinnig is. Dus zou ik ze gewoon geschorst laten tot ze weer de weg op mogen.
Denk je overigens niet dat er meer handel zit in echte restauraties (en dus origineel laten)? Een goed gerestaureerde eend is + 10k waard en heeft een grotere doelgroep dan een naar eigen smaak gebouwde cabrio. Daar moet je dan maar net een liefhebber voor treffen. Persoonlijk vind ik vrijwel alles bouwpakketjes vreselijk afbreuk doen aan de originele lijn welke toch kwetsbaarder is dan menigeen denkt. Maar goed, dat is erg persoonlijk.
ik ga geen cabrio’s meer bouwen omdat deze niet verkopen.
Ik ga eenden in Nederland kopen, ik houd ze geschorst, in Polen worden ze helemaal gerestaureerd (orgineel) en dan haal ik ze weer terug naar Nederland. Dat is mijn plan:)
Als ik een geschorste auto koop moet ik hem dan opnieuw schorsen op mijn naam?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
zloek schreef:Als ik een geschorste auto koop moet ik hem dan opnieuw schorsen op mijn naam?
Ja.
Mooi dat je ze origineel gaat houden!
zeker:) Geen zorgen, ze blijven mooi orgineel:)
Er is ook iets met lage schorsingstarief.
Dus als ik een geschorste auto koop en deze dus op mijn naar weer moet schorsen is dit dan het verlengen van schorsing of is dat dan een nieuwe schorsing?
Zijn er ook lagere tarieven voor oude auto’s ouden dan 15 jaar?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alles ouder dan 15 jaar kost net geen €25,- per jaar. Dit geld zowel voor schorsen als verlengen. Bij het wisselen van eigenaar moet hij altijd op nieuw geschorst worden. Tegenwoordig kan dit ook online via www.rdw.nl.
o das mooi:)
en dan heb ik de laatste vraag nog:
ik heb het kentekennummer opgezocht in het register en daar staat bij BPM
174,00 EUR.
Betekent dit dat dit nog betaald moet worden?
Wat als er 0,00 euro bij staat? Wat kan dat betekenen?
BPM staat voor Belasting Personenauto’s en Motorrijwielen.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is het bedrag aan bpm dat nog betaald dient te worden bij eventuele invoer (of teruggevorderd kan worden bij uitvoer) lijkt me. Als het op nul staat, is de auto oud genoeg om bpm vrij te kunnen worden ingevoerd.
maar het gaat hier om een Nederlands kenteken, dus de auto hoeft niet ingevoerd te worden lijkt me?
bij eentje staat ook “niet geregistreerd” is ook een NL kenteken
als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?
-niels- schreef:als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?
Dus als ik mijn xm uitvoer krijg ik 12.000 euro?
ja idd, en daarna mag je het weer terug betalen aan het land waar je het invoerd
-niels- schreef:als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?
Volgens mij is dit het oorspronkelijke BPM-bedrag, dat gaat niet langzaam naar 0…
maar bij die eend staat 174, dat lijkt me niet de bpm waarde bij een nieuw.
Ik ken het kenteken niet, maar wellicht een ingevoerde auto met restwaarde bpm?