Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Er is trouwens een nog veel eenvoudiger oplossing. Bij Dixons hadden je ‘m laatst nog. Een stekkertje met een cassettebehuizing eraan vast. De cassette stop je in het cassettevak van de radio en het stekkertje sluit je aan op je MP3 speler.
Prima geluid hoor. En het grootste voordeel is nog wel dat je er helemaal niet voor hoeft te sleutelen.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Er is trouwens een nog veel eenvoudiger oplossing. Bij Dixons hadden je ‘m laatst nog. Een stekkertje met een cassettebehuizing eraan vast. De cassette stop je in het cassettevak van de radio en het stekkertje sluit je aan op je MP3 speler.
Been there, done that… heeft 2 grote nadelen:
- het ziet er niet uit, zo’n draadje dat uit je radio steekt
- geluidskwaliteit was echt waardeloos.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Harm schreef:Er is trouwens een nog veel eenvoudiger oplossing. Bij Dixons hadden je ‘m laatst nog. Een stekkertje met een cassettebehuizing eraan vast. De cassette stop je in het cassettevak van de radio en het stekkertje sluit je aan op je MP3 speler.
Been there, done that… heeft 2 grote nadelen:
- het ziet er niet uit, zo’n draadje dat uit je radio steekt
- geluidskwaliteit was echt waardeloos.
En ik heb precies deze ervaring. Dan steek ik nog liever mijn 2 unlimited bandje er in
Zoveel werk is het ook niet om zo’n kabel achterin de cd speler te klussen.
Mark Nijenhuis schreef:easternnl schreef:Misschien domme vraag, maar als je dit gebruikt kan je waarschijnlijk niet met je stuurbediening de mp3 speler bedienen toch?
Nee dat gaat niet. Daarvoor heb je toch echt een inteligente aansluiting nodig zoals ik liet zien voor de i-pod.
Maar die heeft ook de mini-iso aansluiting? Had jij het op de originele radio zitten?
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
MaartenH schreef:Mark Nijenhuis schreef:easternnl schreef:Misschien domme vraag, maar als je dit gebruikt kan je waarschijnlijk niet met je stuurbediening de mp3 speler bedienen toch?
Nee dat gaat niet. Daarvoor heb je toch echt een inteligente aansluiting nodig zoals ik liet zien voor de i-pod.Maar die heeft ook de mini-iso aansluiting? Had jij het op de originele radio zitten?
Nee op mijn pioneer.
Wouter, ik denk dat de kabel die je op internet had gevonden niet gaat passen. De stekkeraansluitng van de CD-wisselaar is alleen voor een zogenaamde D2B (Philips). Ik kan me nog herinneren dat ik ooit naar een aux-in heb gezocht voor de originele XM (Philips 4040) maar niets kon vinden. Ik laat echter alles mooi origineel en gebruik gewoon de 6CD-wisselaar met stuurbediening
(zie anders ook aansluitschema hieronder)
CONNECTION AUTORADIO PHILIPS 4040RDS SUR CHARGEUR DC012
AUTORADIO 22DC594/35X - XM 2.5 TD EXCLUSIVE 2000
PHILIPS CD – chargeur cable RC 026, DC 022 (DC 012 – interface cable)
Repérage du connecteur Autoradio Philips bornier iso D2B et Prise ronde 13 broches Chargeur
ISO D2B____________13 plots connecteur
Plot_____Signal_______Plot Signal
1______BUS_GND_______1__SIGN_GND
2______D2B+__________2___L_CH
3______D2B-___________3__SIGN_GND
4______N.C.___________4___R_CH
5______+12 V PERM.____5___GND
6______GND___________6___N.C.
7______+12 V SW.______7___+12 V SW.
8______R_CH__________8___+12 V PERM.
9______L_CH__________9____BUS_GND
10_____SIGN_GND_____10____N.C.
(SHIELD) (GND)_______11_____D2B+
____________________12_____D2B-
____________________13_____N.C.
____________________SHIELD GND
Als je er helemaal niet uitkomt, heb ik nog goedwerkende CD-wisselaar met kabel voor je. (BEL/SMS/PB maar anders, inbouwen is geen probleem)
Bye bye.
Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Zoals ik al vakers operde in andere topics op dit forum. Radio openschroeven, zoek de baantje op waar de tape op binnenkomt op je versterker, soldeer hier je tulp kabeltje aan. Radio dicht. Nu heb je op de achterzijde 2 tulpjes, hier kun je elke kabel aansluiten. Hoe het werkt? Schroef een cassette bandje open en haal hem geheel leeg, schroef hem dicht en stop hem in je radio.
De radio zal nu overspringen op tape en jezelf gecreeerde line in werkt. Doordat het bandje leeg is zal je geen gerammel horen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- BX 16V MK2
Nu heb ik onderstaande kabel inmiddels binnen
Kan prima in de ingang van de CD-wisselaar geplugd worden maar als ik dan op MODE druk op de radio gebeurt er niets? Heeft iemand enig idee wat ik zou moeten doen om het werkend te krijgen? Zou ik misschien een wisselaarkabel (ik begreep dat er zoiets bestaat) aan moeten sluiten zodat de speler denkt dat er 1 is aangesloten?
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
GoodOldDiesel schreef:Zoals ik al vakers operde in andere topics op dit forum. Radio openschroeven, zoek de baantje op waar de tape op binnenkomt op je versterker, soldeer hier je tulp kabeltje aan. Radio dicht. Nu heb je op de achterzijde 2 tulpjes, hier kun je elke kabel aansluiten. Hoe het werkt? Schroef een cassette bandje open en haal hem geheel leeg, schroef hem dicht en stop hem in je radio.
De radio zal nu overspringen op tape en jezelf gecreeerde line in werkt. Doordat het bandje leeg is zal je geen gerammel horen.
hey, dit topic heb ik gemist…... klinkt goed, eindelijk een grondige reden om eens een (fatsoenlijke) soldeerbout aan te schaffen en m`n oude radio in de Limousine te slopen (gelijk eens kijken of ik dat deel v/d verlichting dat niet meer werkt a/d praat kan krijgen).
tnx!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik had ergens gelezen dat je eerst je ipod (of whatever) moet laten spelen, zodat er normaal geluid uit zou komen. Als je dan op mode drukt, denkt ie dat er een wisselaar aanhangt?
- BX 16V MK2
Harm schreef:Ik had ergens gelezen dat je eerst je ipod (of whatever) moet laten spelen, zodat er normaal geluid uit zou komen. Als je dan op mode drukt, denkt ie dat er een wisselaar aanhangt?
Dat heb ik gedaan.
Ik heb zo´n Pioneer-adapter (€70,—) tussen mijn stuurbediening en Pioneer MP3-autoradio gekocht en dan werkt het allemaal wel redelijk…
Kan alleen niet harder zetten…
Magoeh, kheb ook nog een AB bij de radio haha.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.