In het boek dat ik heb staan voor de DSuper5 de volgende gegevens:
snelheid in km/h bij 1000tpm van de motor:
1: 7,561
2: 13,172
3: 19,350
4: 28,369
5: 33,789
R: 8,107
In 80 in 4, 120 in 4 en 120 in 5 komt dat neer op:
2820 tpm, 4230 tpm en 3550 tpm.
Volgens de vorige sprekers zou dat betekenen dat ik een korte bak heb in een DSuper5, wat eigenlijk een lange bak zou moeten zijn. :
Ik ga het eens controleren, maar is het dan 120 km/h op de teller of in het echt (GPS)?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt een Dsuper 2.0 motor met optionele korte 5-bak én de échte Dsuper5 met 21 motor en lange bak. Wat voor motor heb je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zit een DV2 blok in! Volgens mij is dat van de ID19 B. Als ik kijk naar het chassisno. DS21M 455 3106 een 1974 DSuper5. Als ik dan kijk op kenteken een 1973-er D16BC : Volgens mij is er niet veel origineel aan mijn auto….
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DV2 is van de Id19b van modeljaar 1969. Aan je chassisnummer te zien moet er een 2175 cc DX2 motor in zitten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
D16BC = De code die de RDW hanteert voor de DSuper5, oftewel de 2175cc met lange 5-bak.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Even dit draadje weer opgezocht!
Ik heb gisteren de rubbertjes en de busjes van de schakelstang vernieuwd.
Dit is een hele verbetering ,de auto schakelt weer heerlijk strak.
Het rubber was helemaal weggeteerd, zodat ik nu een rammelende schakelstang kwijt ben.
Toen heb ik even gekeken wat voor vijfbak erin zit.
Dit kan bijna niet missen, met nr 108 een korte vijfbak?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
108 is de korte 5-bak variant.
Citroen!
pavang schreef:Even dit draadje weer opgezocht!
Ik heb gisteren de rubbertjes en de busjes van de schakelstang vernieuwd.
Dit is een hele verbetering ,de auto schakelt weer heerlijk strak.
Het rubber was helemaal weggeteerd, zodat ik nu een rammelende schakelstang kwijt ben.Toen heb ik even gekeken wat voor vijfbak erin zit.
Dit kan bijna niet missen, met nr 108 een korte vijfbak?
Groeten Peter.
Hallo , idd korte 5 bak zonder olietoevoerinrichtign voor de synchro van de 5 versnelling.
gr
Harry
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt Harry, zoals je ziet ontbreekt de schakelaar voor de achteruitrij verlichting.
Kan je in dit deksel een gat boren en draad tappen voor de schakelaar?
Of is een ander deksel handiger?
Peter.
ja dat is geen probleem. als je het deksel verwijder zie je aan de binnenkant dat het deksel daar al een plaats gereserveerd is voor de schakelaar.
13 mm gat boren, M14 x 1,5 tappen.
gr
Harry
Buiten het feit dat die (oudere ???) bakken geen gat hebben voor de achteruitrijschakelaar, zitten er verder dan nog verschillen op met de latere modellen? Kwaliteit / levensduur / ...
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Erict schreef:D16BC = De code die de RDW hanteert voor de DSuper5, oftewel de 2175cc met lange 5-bak.
Laat je niet te veel leiden door wat de RDW op je kenteken zet. Als je een DSuper hebt, dan kijken ze of je een 5-bak hebt en dan is het al gauw mogelijk dat er DSuper5 op je kentekenbewijs komt, terwijl dit niet geheel correct is dus.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
dsvitesse1 schreef:
13 mm gat boren, M14 x 1,5 tappen.
kleine correctie: om M14 x 1.5 te tappen moet je voorboren met 12.5, niet met 13
Aan Pavang mag ik die foto van dat 5 bak nummer plaatje foto voor de volgende pagina op m’n web-site gebruiken?
Zie hier http//www.citroen-ds-id.com/ds/DS_Gearbox.html
Hier staan alle DS (en SM) versnellingsbakken met overbrengingen vermeld.
Hebben de 4 bakken ook zulke nummers zodat je ze kunt onderscheiden?
Jint
Op de bvh 4 bak van mijn DS19 uit begin 1968 staat op dit nummer plaatje het nummer 71.
Wie kan hetzelfde of een ander nummer melden?
Ben nieuwsgierig.
Jint