Nog twee nachtjes slapen en dan ga ik de xantia ophalen.
Het is een Xantia 1.9 TD met 225000 km op de teller,airco, cruise control.Grote beurt distributie,enz
De auto is gekocht bij Kees van Nieuwamerongen in de klomp.
De volledige onderhouds historie kon overlegd worden dus dat durf ik wel aan met deze kilometrage.Volgende maand op een tank diesel naar zuid frankrijk .De foto’s volgen over twee weken wanneer de auto wordt afgeleverd
Van harte met de “nieuwe” Xantia
225000 km is nog helemaal niet veel voor een TD.
Veel plezier ermee
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
17 inch gekocht voor de Xantia
Afgelopen dinsdag even wezen shoppen bij Angelo’s banden service.
17 Inch velgen met 205/45/17 banden.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
weg vering…..
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:weg vering…..
Patrick
Dat zal wel loslopen met de hp vering.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik rijd gewoon rond met 185/65/14 zelfs. Bevalt me uitstekend. Ik heb eigenlijk helemaal niks met breed en laag, kost alleen maar geld.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het er straks uitziet!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ik rijd gewoon rond met 185/65/14 zelfs. Bevalt me uitstekend. Ik heb eigenlijk helemaal niks met breed en laag, kost alleen maar geld.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het er straks uitziet!
Foto’s volgen zaterdag en wat betreft de vering ik denk dat je kleine oneffenheden wat meer zal voelen.Ik ruil een verlaagde ZX 2.0 16v in en zelfs daarvan vond ik het comfort nog meevallen,dus met de xantia gaat dat wel goed komen.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
dat wordt een groot verschil inderdaad.
eigenlijk moet je eens een keertje in mijn Xantia rijden, ook nog voorzien van comfortbollen. een wereld van verschil, maar je moet er van houden.
hogervp schreef:dat wordt een groot verschil inderdaad.
eigenlijk moet je eens een keertje in mijn Xantia rijden, ook nog voorzien van comfortbollen. een wereld van verschil, maar je moet er van houden.
ik had al ergens gelezen dat je de veerbollen kunt laten opboren en het systeem vullen met smurfenolie.(heft misschien de stugheid van de 45 serie banden weer op)
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
manta400 schreef:
ik had al ergens gelezen dat je de veerbollen kunt laten opboren en het systeem vullen met smurfenolie.(heft misschien de stugheid van de 45 serie banden weer op)
opboren is een mogelijkheid, Cypharse doet dat o.a. Smurfenolie of LH maakt weinig verschil.
op hogere snelheid is de koersvastheid minder, maar dat heffen de banden wellicht weer op.
Gefeliciteerd met je nieuwe Xantia en die KM maakt niet uit als je hem verder goed onderhoud kun je er kmeters mee doen ik sta al op 414.000km en ga er lekker op uit naar Frankrijk met de sleurhut
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Elvis schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe Xantia en die KM maakt niet uit als je hem verder goed onderhoud kun je er kmeters mee doen ik sta al op 414.000km en ga er lekker op uit naar Frankrijk met de sleurhut
dan kan ik de komende jaren nog wel ff vooruit met ca 20000 per jaar En wat dat onderhoud betreft dat komt wel goed.
De xantia is binnen met foto’s
Vandaag de xantia opgehaald en de velgen laten monteren.De auto rijdt heerlijk en binnen in de auto heb je niet het idee dat er een diesel bezig is.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Ziet er goed man. Gefeliciteerd en veel plezier er mee. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar wat ga je met de ZX 16v doen?
Dank je,en ZX heb ik ingeruild.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wat mij betreft net te groot. Maar het imponeert zeker.
Mooi rood is trouwens niet lelijk, dat blijkt maar weer.
Patrick