Vraag: Kan de Visa zonder problemen op LPG lopen? En dan bedoel ik de 1.1 motor.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat gaat best. Ik had vroeger een aantal klanten met een 1100 op lpg. Enige probleem was dat je iedere 15.000 km kleppen moest stellen en dat was géén fijn klusje omdat er zo weinig ruimte aan de achterkant van het blok was…. Het ging allemaal net…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
okee bedankt.
Dyna Z1: Tout alu.
waar laat je die tank
is dat toch zo rendabel dan?
is er een ander merk dan
Ringtank onder de wagen zeker.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zoveel besparing levert dat toch niet op, je rijdt al een op zeventien met de visa, toch??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maurice van Mourik schreef:Zoveel besparing levert dat toch niet op, je rijdt al een op zeventien met de visa, toch??
Zolang het gas een derde kost van de benzine blijf je besparen natuurlijk…
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zolang het gas een derde kost van de benzine blijf je besparen natuurlijk…
Dat is nog maar de vraag natuurlijk…......
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat moet je me maar eens uitleggen Tonic….
zelfs als gas 90 ct. per liter word is het dus goedkoper. Een visa loopt op een goed afgestelde lpg installatie 1 op 14, en als je niets om kofferruimte geeft kan er gewoon een 85L tank in. Goedkoop rijden optima forma!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en hoe zit het dan met installatie kosten
die moet je ook eerst verrekenen
en is die visa al belasting vrij
is er een ander merk dan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb voor €950,- een gaspot achterin een BX laten bouwen, na een halfjaar had ik de installatie er uit, incl. verrekening van de extra belasting.
De installatie van mijn belastingvrije GS had ik nog sneller “afbetaald”, het is dat ik mijn eend zeer waarchijnlijk meeneem naar een land waar geen LPG verkrijgbaar is, anders zat daar al lang een tank achterin! (ringtank op plaats van het reservewiel + reservewiel onder de motorkap = geen ruimteverlies bj een 2cv/Dyane!)
Kortom, je hoeft niet veel te rijden om toch vrij snel de investering terug te verdienen, een ieder kan dat voor zichzelf natuurlijk vrij simpel uitrekenen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
waterman771 schreef:Dat moet je me maar eens uitleggen Tonic….
zelfs als gas 90 ct. per liter word is het dus goedkoper. Een visa loopt op een goed afgestelde lpg installatie 1 op 14, en als je niets om kofferruimte geeft kan er gewoon een 85L tank in. Goedkoop rijden optima forma!
Ik hoef jou,. als ervaren LPG-rijder, echt niet uit te leggen dat je niet alleen naar de literprijs van de diverse brandstoffen moet kijken.
Dat was mijn punt.
Verder heb ik me niet uitgelaten of het rendabel etc, is.
Uit het verhaal van Patje blijkt dat het financieel gezien een zinnige investering is. Dat in combinatie met jouw technische info, lijkt mij de keus snel gemaakt
Jeroen
Komt het milieu aspect er ook nog bij, zeker bij een ouder type motor levert dit een hele verbetering op.
En ik vind inderdaad dat het vooral aan de overheid is om orde op zaken te stellen maar denk dat een individu ook een bijdrage kan leveren ook al kost dat misschien wat geld voor hem.
En nee ik bekijk niemand scheef omdat zijn oudje niet op LPG rijdt, iedereen moet het voor zichzelf uitmaken.
Alleen vind ik de vooroordelen tegenover LPG sterk overroepen, bvb. de 10% verlies die je in praktijk eigenlijk niet merkt.
Het kost wel wat maar je hebt er veel plezier van terug.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Europa zou de mensen die op LPG rijden eens iets meer tegemoet moeten komen, bijvoorbeeld een goedkopere wegenbelasting dan een benzinemotor…
Een kennis rijdt een volvo 940 op gas, die krijgt eerdaags een envelop op de mat dat hij bijna geen wegenbelasting meer hoeft te betalen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Dat moet je me maar eens uitleggen Tonic….
zelfs als gas 90 ct. per liter word is het dus goedkoper. Een visa loopt op een goed afgestelde lpg installatie 1 op 14, en als je niets om kofferruimte geeft kan er gewoon een 85L tank in. Goedkoop rijden optima forma!
Dat wil ik dus ook in mijn Cabrio zodra die volgend jaar belastingvrij is (en misschien ook alweer rijdt). Alleen ligt daar geen 11RE blok meer in, maar een 14TRS. Maakt dan nog uit??
En als er in de kofferbak genoeg ruimte overblijft voor een baskist/-buis/-vorm, mag er van mij een zo groot mogelijke tank in.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio