10 van de 25
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De GS X3 van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 juni 2009 05:00 PM
  [ # 136 ]

Gisteren een mooi setje Targa lichtmetaal gescoord voor de GS of GSA. banana

Deze dus:

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2009 05:01 PM
  [ # 137 ]

Wahahahah! wat een foute velgen sjonnie!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 juni 2009 05:15 PM
  [ # 138 ]

Mwoah, ik denk dat ze op een GSA niet zouden misstaan.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 juni 2009 05:33 PM
  [ # 139 ]

Ik ga een zonnebril kopen. Maar in combinatie met de jalouzie en spoiler natuurlijk wel blits.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 juni 2009 05:46 PM
  [ # 140 ]

Back to the ‘70-ties! Cool  Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 26 juni 2009 05:53 PM
  [ # 141 ]

Iemand een foto van een GSA met zulke velgen??? Kan best leuk staan denk ik.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 juni 2009 02:25 AM
  [ # 142 ]

(Nog) niet…

Citroen!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 05 juli 2009 01:33 AM
  [ # 143 ]

Die zijn gaaf!!!! Wanneer gaan ze er onder? Of hebben ze eerst een opknapbeurtje nodig?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juli 2009 01:42 AM
  [ # 144 ]

Ja, ze zijn vrij goed, maar ik wil ze eerst helemaal nieuw maken. Maar eerst moet de Panhard naar de APK, en daar is ook wel wat klein werk aan.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2009 10:10 PM
  [ # 145 ]

Gisteren en vandaag de LHM ververst (was bijna zwart! Shocked ), remmen gespoeld (ontluchtingsnippels achter zaten vrij vast), Y-stuk van de uitlaat opnieuw aan de bak bevestigd en de hoogteverstelling gerepareerd. Voor het eerst sinds 2 jaar kan de GS weer “handmatig” omhoog. clap

Citroen!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 juli 2009 11:13 PM
  [ # 146 ]

Goed bezig
Cool

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 09 oktober 2009 11:17 AM
  [ # 147 ]
DriverD schreef:

2 Metertjes gekocht bij http://www.conrad.nl met de bijbehorende verloopbussen.
Sensor voor oliedruk is het moeilijkste: de standaard(stap)sensor voor het oliedruklampje is veel smaller.
Sensor voor olietemp kan bij de GS X3 (en bij alle GS/A met 1299cc motor?) in het oliecarter, op de plaats van de standaard(stap)sensor voor de olietemplamp, maar met verloopbusje.

Hoi DriverD,

Hoe lastig is het om dit te plaatsen voor iemand zonder al te veel electrotechnische kennis? Kun je misschien iets specifieker beschrijven waar de sensor zit en welke acties je precies uitgevoerd hebt?

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 oktober 2009 11:45 AM
  [ # 148 ]

Ga ik proberen, maar deze meters heb ik al weer een tijdje geleden geplaatst.

De nieuwe sensor voor de olietemperatuurmeter heb ik geplaatst in het gat in het carter waar normaal de sensor voor het lampje van de olietemperatuur zit (1300 motoren hebben zo’n sensor). De nieuwe sensor was vrij klein van diameter en schroefdraad, waardoor er een verloopbus tussen carter en sensor moest. De buitenmaat van de verloopbus kan je opmeten aan de oude sensor of opzoeken in het data-blad dat bij de nieuwe meter zit en ook op de site van Conrad.nl staat.

De sensor voor de oliedrukmeter komt op de plaats van de orginele oliedruksensor. Ook deze nieuwe sensor heeft een te kleine diameter/schroefdraad. Volgens mij heb ik toen een oude druksensor met een gat erin gekocht bij CitroTon in Arnhem.

Electrisch stelt het weinig voor: De draden voor olietemperatuur en oliedruk lopen immers al van blok naar dashbord. Deze draden moet je hoogstens wat verlengen. De verlichting van de meters kan je van je dashbordverlichting aftakken, maar dat heb ik niet eens aangesloten: De Conrad-meters hebben een verlichte naald, deze geeft voldoende licht.

Zelf sta ik nu voor een grotere uitdaging: Het plaatsen van een oliedrukmeter in mijn Panhard. De “normale” oliedruk van een Panhardmotor is circa 0,4 bar. Vind daar maar eens een electisch metertje voor….

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 09 oktober 2009 08:14 PM
  [ # 149 ]

Dankjewel! Smile Ik ga het eens proberen denk ik..zodra ik mijn technische handleidingen uit de verhuisdozen heb gehaald…. Smile

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 oktober 2009 07:20 PM
  [ # 150 ]

Komende week herfstvakantie, dus mooi de tijd om LPG in de GS te bouwen.
Ik heb een set gekocht met Lovato-verdamper en een 60 liter tank, 94 cm lang, diameter 30 cm.
Vandaag begonnen met het maken van het tankframe:

Even passen voor het lassen:

Goed letten op de ligging:

Details:

Nog wat slijpen:

En dan lassen:

En dan kan het frame bevestigd worden:

Wordt vervolgd…

Citroen!

Profiel  
 
 
10 van de 25
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook