3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Startonderbreker er uit halen ??
Nirotec
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 10-07-2005

Gepost: 31 juli 2005 04:08 PM
  [ # 31 ]

Ander type startonderbreker eruit

Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.

Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.

Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2005 06:15 PM
  [ # 32 ]

Re: Ander type startonderbreker eruit

Nirotec schreef:

Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.

Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.

Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.

Dat ligt eraan, Weefje had ook zo een ding links van het stuur (93er ZX), een hoop draden, maar het was uiteindelijke een klusje van niks. Bij hem moest dat ding eruit omdat het contactslot kapot was en de startonderbreker zat “ingeweven” in de draden van het contactslot. Ik koppel het oude slot eraf, waar de draden van de startonderbreker aan hangen, sluit het nieuwe slot en en de auto start gewoon Razz

Bleek dat de andere draden gewoon voor de voeding van de startonderbreker waren en het knipperledje, het apparaat onderbrak alleen de stroom van het contactslot. Een zeer simpele startonderbreker dus, de moderne onderbrekers zijn veel moeilijker, die onderbreken de stroom op minster 3 plaatsen.

Als je goed overweg kan met een multimeter en draadjes, dan kan je dat ding eruit slopen.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 31 juli 2005 06:58 PM
  [ # 33 ]

Re: Ander type startonderbreker eruit

Nirotec schreef:

Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.

Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.

Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.

Had ik ook in m’n 306 zitten, zijn after market dingen voor mensen die niet met de pinpad overweg kunnen. Mij is toen ook verteld (peug dealer waar ik de auto had gekocht) dat het een behoorlijke klus was en niet eenvoudig.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2005 08:53 PM
  [ # 34 ]

Re: Ander type startonderbreker eruit

zandvoorta schreef:

Had ik ook in m’n 306 zitten, zijn after market dingen voor mensen die niet met de pinpad overweg kunnen. Mij is toen ook verteld (peug dealer waar ik de auto had gekocht) dat het een behoorlijke klus was en niet eenvoudig.

Als je eentje uit de hogere klasse heb, dan is het inderdaad geen eenvoudige klusje, de aftermarket dingen zoals ze in de Autostyle en Conrad gids staan, stellen niet zo veel voor.

Een troost, Citroen is niet zo geliefd bij het dievengilde Wink
De diesels vormen een uitzondering, die zijn gewild als steel/export product voor Oost-Europa.
Maar ook daar is de oplossing simpel, het 1.9D of TD plaatje eruit trekken en een setje RVM platen bestellen en monteren Razz

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 03 augustus 2005 02:40 AM
  [ # 35 ]

een bekerhouder op die plek lijkt me wel wat. Ik denk trouwens niet dat de verzekering er blij mee is als je de startblokkering saboteert. Kon wel eens een reden zijn om niet uit te keren bij diefstal of joyriding. Ik herinner me in ieder geval dat er verplicht een startonderbreker op moest zitten bij het afsluiten van de verzekering.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 03 augustus 2005 03:13 AM
  [ # 36 ]

Toen ik mijn verz. heb afgesloten heb ik bij de beveiliging aanngegeven :geen, maakte in de premie niets uit. En ik was het paneel toen al zat.

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 03 augustus 2005 01:14 PM
  [ # 37 ]

Nou, ik krijg dat kl#tepaneel er niet af…. Evil or Very Mad

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 augustus 2005 01:48 PM
  [ # 38 ]

Schroevendraaier eronder Very Happy
Ik heb niet eens zo’n toetsenbord erinzitten Confused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 03 augustus 2005 02:04 PM
  [ # 39 ]

Ik vermoed dat rene bedoelt dat hij hem niet uitgeschakeld krijgt en daardoor niet kan verwijderen!

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 augustus 2005 02:06 PM
  [ # 40 ]

Dan moet ie dat zeggen Confused  Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 augustus 2005 02:12 AM
  [ # 41 ]

Vandaag samen met Bram zitten etteren…hij heeft hetzelfde paneel als ik..
Bram trekt zijn stekker eruit en monteert een bakkie…

Ik trek de stekker eruit en het kreng slaat af…

 

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 augustus 2005 02:19 AM
  [ # 42 ]
René van Maren schreef:

Vandaag samen met Bram zitten etteren…hij heeft hetzelfde paneel als ik..
Bram trekt zijn stekker eruit en monteert een bakkie…

Ik trek de stekker eruit en het kreng slaat af…

Nog vreemder is het, dat hij met MIJN startpaneel ook werkte (groen licht), maar inderdaad weer afslaat als je ook daar de stekker eraf haalt. Confused

Schiet mij maar lek. hmz

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 augustus 2005 02:32 AM
  [ # 43 ]
ZX1.4i schreef:

Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.

Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.


Ik heb een speciale…krijg hem niet uit Crying or Very sad

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 augustus 2005 03:52 AM
  [ # 44 ]
René van Maren schreef:
ZX1.4i schreef:

Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.

Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.

Ik heb een speciale…krijg hem niet uit Crying or Very sad

Wellicht weet Oldenhage hier een antwoord op?

Heb gelukkig niet zo een rekenmachine in mijn Xantia, lijkt me behoorlijk irritant om steeds een code in te moeten tikken Confused

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 augustus 2005 05:17 AM
  [ # 45 ]
ZX1.4i schreef:

Wellicht weet Oldenhage hier een antwoord op?

Heb gelukkig niet zo een rekenmachine in mijn Xantia, lijkt me behoorlijk irritant om steeds een code in te moeten tikken Confused

Goeie tip van Sohail, Rene ! Cool

Enne…..wees snel met het zoeken naar een bakje (bij Rutte) want er staat nog maar 1 Xantia waar er zo eentje inzit….vol met blubber en bagger weliswaar en volgestouwd met allemaal troep…..dus ik nam de gemakkelijkste uit een andere en liet deze speciaal voor jou liggen Twisted Evil  Laughing

Daar heb je tenslotte vrienden voor, nietwaar ? :schater
Wink

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook