Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sluier? Puntje? Welke maat?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
17 inch
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:17 inch
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit er nu ook weer onder, heeft er ook al eerder onder gezeten
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ja `18 inch ging echt niet passen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Alles is passend te maken, natuurlijk, maar het moet toch ook een beetje ‘mooi’ blijven?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, mijn criterium is passen zonder uit te hoeven kloppen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
sans-pareil schreef:Ja, mijn criterium is passen zonder uit te hoeven kloppen…
Oh, maar uit hoeven kloppen is ook niet nodig, je kan heel mooi extra ruimte maken door een rond stuk hout te gebruiken en dat tussen carosserie en band te laten rollen als je de auto langzaam laat rijden.
/me is trouwens ook wel heel benieuwd, wil graag meer foto’s zien!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
‘t loopt altijd aan aan de zijkanten. Over het algemeen bij de velgen eerst, niet bij de banden.
Goed, vandaag is het gelukt hem af te bouwen. In totaal zeker 40 uur werk geweest weer, verspreid over drie dagen met twee man.
Wat is er allemaal gebeurd:
- Motor uitbouwen
- GSM race koppelling plaatsen
- Hydraulische koppellingsbediening uit een prestige plaatsen, inc nieuw pedalenstelsel enz.
- GSM schakelstangen plaatsen
- NIeuwe lagers en keerringen waar we nu bij konden, lekte trouwens al niet en waren ook niet slecht, maar als je er toch bent.
- Nieuwe remschijven/blokken voor
- Fuseekogels boven en onder zijn kort geleden al gedaan
- helemaal schoongemaakte, voor ABS geschikte voor fusees er op gezet.
- Schoongemaakte handremklauwen en nieuwe blokjes geplaatst
- linker reactiestang geplaatst (nieuw), rechter was een paar weken geleden al gedaan
- linkerzijde stabilisatorstang gesteld
- voorraad en rembollen gevuld
Wat moet er nu nog voordat ik op vakantie ga:
- Veerbollen vullen
- Deze week was de uitlaat nog niet uit elkaar gedonderd, dus dat gebeurde vandaag ook weer eens, dus die moet weer even gelast worden.
- Nieuwe uitgebalanceerd velgjes met banden plaatsen
- kleine afstellingen en controles, paar beugeltjes etc. opzoeken
Het is wel wat anti-climactisch als je de heftigste koppelling inbouwt die John kan verzinnen en hij vervolgens zo licht gaat dat je de koppelling bijna in kan blazen, maar ja dat was natuurlijk ook de bedoeling van de hydraulische koppellingsbediening. Voor de rest is het even verkennen van alle veranderingen. Voelt goed in elk geval, ga nog een stukje rijden om te voelen enzo…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Mooi dat de combinatie koppeling/koppelingsbediening zo soepel werkt . Op wat voor termijn staat de volgende stap in de planning?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ik zo ver ben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
sans-pareil schreef:Als ik zo ver ben.
Heerlijk, die conditionele planning
Geldt voor het plaatsen van foto’s eenzelfde idee? /me is ergggg nieuwsgierig.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen tot nog toe met die nieuwe koppeling. Eigenlijk. Toch wel, ja.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nieuwe koppelling merk ik al rijdend niets van. De originele koppelling kon ik eigenlijk alleen aan het slippen bij vol gas accelereren uit een bocht in z’n 2. Logischerwijs, lukt dat nu natuurlijk niet meer, de koppelling laten slippen. Verder merk ik met de hydraulische bediening eigenlijk helemaal niet dat ie korter zou zijn dan de vorige of wat dan ook. Als de motor niet loopt (dan heb je dus gewoon een conventionele lagedruk koppelling) voel je wel dat je flink hard moet trappen.
Het enige is dat er wat vibratie is bij rustig wegrijden of bij manoeuvres. Ik denk eigenlijk dat er nog wel wat vettigheid oid zijn weg heeft gevonden naar de koppellingsplaat ofzo, en het zal wel wegtrekken.
Kwa foto’s. Ik heb er een paar gemaakt van wat onderdelen van de nieuwe koppellingsbediening. Verder is er aan de buitenkant niets te zien natuurlijk. Als de nieuwe velgjes er onder liggen zal ik wel wat fotos maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Denk je niet, dat je ook nog even moet wennen aan nieuwe koppeling in combinatie met de bediening daarvan? Alles is nieuw en anders….