2 van de 2
 < Vorige 1 2

H of Ambulance/bagagère
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 juni 2009 03:21 AM
  [ # 16 ]
MonsieurGrat schreef:

belangrijke vraag wordt dan ook nog, Tissier vs. Heuliez.. zitten daar significante verschillen qua kwaliteit?

Ik heb het alleen van horen zeggen en ruil mijn mening graag in voor een betere, maar ik heb begrepen dat de Tissiers zeer slecht bekend staan qua kwaliteit (roestgevoeligheid) van hun ombouw, Heuliez is dan toch een groter bedrijf met meer kwaliteitscontrole. Maar ook dat blijven Fransen he   Laughing

(denk daarbij overigens niet dat ik daarom vind dat je het niet moet doen. Als je er eenmaal eentje gekocht hebt ga ik groen uitslaan van jaloezie, als mijn bedrijf net ff in wat rustiger vaarwater komt bren ik van plan om je voorbeeld te volgen. Ik zou zelf beginnen met een ‘gewone’ CX-ambulance uit Frankrijk weg te trekken en die in mijn bedrijfskleuren te spuiten, als het schip met geld echt binnenkomt mag er een Tissier 6-wieler bij…)

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 15 juni 2009 05:32 PM
  [ # 17 ]
MonsieurGrat schreef:

daarnaast moet ik af en toe een interessante klant laten schieten omdat ze op rare plekken zitten waar geen ov komt…

Ook daar zijn oplossingen voor, hoor?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 15 juni 2009 06:08 PM
  [ # 18 ]
oudelut schreef:
MonsieurGrat schreef:

daarnaast moet ik af en toe een interessante klant laten schieten omdat ze op rare plekken zitten waar geen ov komt…

tja, ansich een goed idee, en het project is aanmoedigingswardig, mar probeer in zo’n beestje maar eens een halve studio mee te slepen, ik heb het geprobeerd, gaat niet lukken…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 15 juni 2009 08:37 PM
  [ # 19 ]

Is een BX break niets ? Die gaat vaak genoeg kapot om sleutelervaring op te doen (al moet ik zeggen dat ik het idee heb dat ik een neus heb voor slechte BX-en) + het is apart + er zit een berg ruimte in. Daarbij zijn ze modern genoeg om goed aan onderdelen te komen en zijn ze over het algemeen niet roestgevoelig (al zie je de laatste jaren steeds vaker krokante BX-en).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 15 juni 2009 09:03 PM
  [ # 20 ]
Lelijke Eend schreef:

Is een BX break niets ? Die gaat vaak genoeg kapot om sleutelervaring op te doen

De BX is al een tijdje een wagen die ik wel overweeg, maar dan als privéwagen; familie bezoekjes, vrienden door het land, dat soort ongein, en voor dagelijks gebruik; grotere boodschappen ritjes naar het strand en touren dor het land op zonnige zondagen. een fantastisch mooi Bertone/Gandini ontwerp, met een heel eigen karakter.

Maar voor mijn zaak niet wat ik zoek.. zelfs de enkele ambulance versie die ik gezien heb viel me enigzins tegen…

Als ik zuiver naar de musts kijk, dan kan elke citroen van formaat GS of groter volstaan… als ik de likes erbij betrek, dan valt voor mijn gevoel de klasse GS/BX al af, de stations van de CX en XM zijn dan eigenlijk al te krap…

Ik moet daarbij bekennen dat ik qua ambulances op basis van de BX maar een paar exemplaren ken, waarbij de conversie op carrosserie gebied niet heel veel mer behelst dan een verhoging van het dak en bij behorend grote achterklep…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 16 juni 2009 01:32 AM
  [ # 21 ]
MonsieurGrat schreef:
oudelut schreef:
MonsieurGrat schreef:

tja, ansich een goed idee, en het project is aanmoedigingswardig, mar probeer in zo’n beestje maar eens een halve studio mee te slepen, ik heb het geprobeerd, gaat niet lukken…

Ze hebben tegenwoordig ook 206 SW’s in gebruik en daar kan toch alweer een hele hoop meer in?
Overigens is het al wel een aantal jaar het project-stadium voorbij, hoor?! Wink

EDIT: 207 SW’s zelfs…  Surprisedops:  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 16 juni 2009 01:47 AM
  [ # 22 ]
oudelut schreef:
MonsieurGrat schreef:
oudelut schreef:
MonsieurGrat schreef:

Ze hebben tegenwoordig ook 206 SW’s in gebruik en daar kan toch alweer een hele hoop meer in?
Overigens is het al wel een aantal jaar het project-stadium voorbij, hoor?! Wink

EDIT: 207 SW’s zelfs…  Surprisedops:  Laughing

tja, da’s dan ook nog eens zoiets, het zijn peugeots… foeilelijke dingen… ik wil wel iets rijden dat op mijn smaak aansluit. In mijn vak is verschijning (helaas) erg van invloed Wink  Very Happy

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 juni 2009 01:15 PM
  [ # 23 ]

Ik zal pogen een nuttige bijdrage te leveren….

Als jouw keuze de mijne zou zijn zou ik gaan voor een Ambulance, in welke vorm dan ook (DS,CX of XM).
Ze hebben alledrie zo hun charme en zijn goed te rijden qua comfort/ geluid/ meekomen met huidig verkeer.
Daarbij opgemerkt dat de DS-variant meer geluidsdiscomfort heeft dan haar nazaten, maar er valt goed mee te leven.
Bedenk je ook dat zo’n opbouw als een grote klankkast fungeert en kan resoneren als een dolle…

ik zit vrij veel in een omgebouwde camper op HZ-basis (verlengde HY): fantastisch voor drie weken om in ‘la douce France’ rond te kachelen, maar veel meer ook niet.
Als plaatselijk groenteboer-vervoer is zo’n ding natuurlijk ideaal, maar voor lange(re) afstanden een aanslag op je gehoor en concentratie.

Elke auto heeft onderhoud nodig, de een wat meer dan de ander.
Een XM zal door de gebruikte materialen weer minder roestgevoelig zijn dan haar voorgangers, maar dat betekent niet dat je een vrijwaring van onderhoud hebt/ krijgt.
Ambulances/ hurses zijn opvallend genoeg om op te vallen, op welke basis ze ook gebouwd zijn.
Bovendien bieden ze voldoende ruimte en privacy voor verkleedpartijtjes.

Wink

Succes met je uiteindelijke keuze en je zoektocht:
‘la préparation est la moitié du plaisir’.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Gepost: 26 juni 2009 11:24 PM
  [ # 24 ]

Een HY rijdt niet en kan niet mee met het verkeer, een CX wel.
Daarboven op is een CX ambulance of lijkenwagen gewoon übercool, dus gewoon doen!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 27 juni 2009 01:47 PM
  [ # 25 ]

Als ik je verhaal zo lees wil je ook een beetje stahoogte. Dat heeft de HY, maar zoals al een aantal bezitters hiervan hebben beschreven is dat niet echt een slimme keus in jouw geval. Een XM/CX ambu met stahoogte is natuurlijk heel vet en er zijn ook hele mooie varianten van gemaakt, maar 1; vind er maar eens 1 en dan ook nog in goede staat waar je nog een flinke tijd mee vooruit kan en 2; die zal niet goedkoop zijn. Als je dit echt wil, dan gaat het een flinke zoektocht worden en wel een paar centen kosten, maar het zal je zeker lukken. Als ik echter heel eerlijk ben, dan denk ik dat je makkelijker en misschien wel beter af bent met een oud Mercedesbusje; onverwoestbaar, veel ruimte en komt aardig mee in het verkeer. En met een pot verf en een kwast kun je alles laten ‘opvallen’. Wink

Animal triste post coitum

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook