Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
Beste Lezers,
Ik rij nu een zx uit ‘97 maar omdat ik elke dag 75 km voor mijn werk rij wil ik overstappen op een c5 diesel… budget is ongeveer 5 a 6 duizend is het dan verstandig om een diesel te kopen met meer dan 175000 km… want ik wil zo graag citroen blijven rijden…
alvast bedankt voor uw reactie…
Een dergelijke km-stand is geen enkel probleem. Zelfs op LPG zou je het nog kunnen proberen bij die stand.
Ik verwacht in ieder geval op basis van wat je op http://www.c5club.nl tegenkomt dat de gas-auto minimaal naar de 350.000 kan en de diesel de 500.000 wel haalt (hoewel het ook afhankelijk is van de voorgeschiedenis van de auto).
Denk er trouwens wel aan dat de C5-diesels bij 160.000 een nieuwe distributieriem willen.
moet normaliter geen probleem zijn
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, normaal geen probleem. Maar dan moet je wel weten wat je koopt. Een auto die goed bereden is en waar het onderhoud goed is gedaan mag normaal zeker geen probleem vormen. Maar als je een leasewagen treft waar men 175.000km mee gevlogen heeft, dan zou je er wel eens iets minder aangename gevolgen van kunnen hebben.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
kan je ook met een nieuwe hebben he picassoke…
zonder gekheid zoals ew al zegt eea hangt van de voorgeschiedenis af…
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
c5 2001
Dus je kunt beter een iets oudere auto nemen dan een ex lease bak ? ivm met vliegen ipv rijden…
Totaal aantal Berichten: 7813
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat het een ex-lease betreft wil helemaal niet zeggen dat de auto afgetrapt is. Ik denk dat het overgrote deel van de leaseautos ‘normaal’ bereden wordt. En ze krijgen altijd volgens schema het voorgeschreven onderhoud.
Probeer de werkplaatsfacturen van de auto te achterhalen. Vervanging van banden en remblokken zegt heel veel over hoe er met een auto omgegaan is.
Ik heb mijn ex-lease (110pk HDi) gekocht met 172.000 en een leeftijd van vier jaar, nu na zes jaar staat er 216.000 op de klok, en motorisch nog 100% in orde. De koppeling is pas bij 196.000 vervangen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
Dus alleen kopen wanneer er een volledig onderhoudsboekje bijzit, waar moet ik nog meer opletten ? distributie is 170 km en heb je nog tips waar nogmeer op te letten ? Ik heb niet heel veel verstand van auto’s
Alvast bedankt,
Roel Ros
Menno schreef:DB is bij 160K ...
Tips : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=101
Niet noodzakelijk dus Bij een 2.0 HDi 136pk is het interval van 160k naar 240k gegaan. Maar ik heb em bij de mijne maar preventief laten vervangen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
In 2007 hebben we een C5 HDI break automaat uit 2004 gekocht met 160000km ervaring. Inmiddels staat de teller op 210000km.
Was een ex-lease auto met altijd goed onderhoud bij de C dealer, en geen problemen gehad. Was een auto die duidelijk snelwegervaring had, gezien de steenslag op de kap.
Na een beurt en db vervangen bij aanschaf, voor ons eigen onderhoud de afgelopen 20 maanden recent de remmerij vervangen, comfortbollen eronder, accu vervangen, automatische versnellingsbak olie vervangen.
Over een 8000 weer een kleine beurt. Verder geen problemen.
Zo af en toe eens een rare melding als “storing automatische bak” waar dan toch niks mee aan de hand was behalve het vervangen van de remschakelaar voor de “gigantische” kosten van 8,50 euro.
Storingsmeldingen is wel iets waar je soms even mee moet leren leven.
Hoeft niet altijd te betekenen dat er echt iets aan de hand is.
Ik zou het zeker doen, maar wel de onderhoudshistorie vragen/zoeken.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik sluit me bij de rest aan, en heb dan ook niets nieuws toe te voegen.
Mijn C5 Break HDi 110 pk heeft nu 209.000 km achter de rug, en rijd nog als een nieuwe. Gewoon prima auto’s.
Een goede onderhouds-historie is natuurlijk bij elke auto belangrijk.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
Bedankt voor alle info !!!