ehm… onder het mom van der moet hier toch wat geluld worden… hehehhehe heb ik nog een vraagje…
der zijn bij mijn bx 2 slangetjes gescheurd… aan de linker kant. ze zitten zeg maar aan de vering vast. dwars door midden… allebei ongeveer in het midden. is dit normaal???????????? ik bedoel… ut zijn slangetjes die een vrij dikke wand hebben vin ik… na wat studeren in de vraagbaak van olving(gesponsord door de bieb )denk ik dus dat het de retour- en luchtvereffeningsleidingen zijn…(zijn de woorden van olving… hehehehe)
ze zitten samen dus aan een rubber dingetje vast(één geheel volgens mij) en dan met een metalen riempje om de vering heen. de uiteinden lopen naar 2 metalen buisjes aan de binnenkant van de wielkast.
buiten de vraag of het normaal is dat die leidingen zomaar gescheurd zijn vroeg ik me af waar ze voor dienen en of jullie tips hebben hoe ik dat ding kan vervangen
beetje vaag verhaal hè??
maar goed.. hoop dat jullie der iets van snappen… hehehe
alvast bedankt
byung
Dan zal ik ook maar wat l#llen:
Volgens mij ( ben al geruime tijd er uit) zijn dat de leidinkjes die de lek LHM retourneren, gaan vaker kapot, kan zo direct geen kwaad.
Om die metalen spanbandjes te vervangen heb je een speciale tang nodig.
Ton
Van GS tot C4 Cactus
Het zijn inderdaad gewoon de retourslangen…..kosten dacht ik 15.00 euro per stuk…...en zijn vrij snel te vervangen.
Een veel voorkomende kwaal van de BX…..
retour leiding jazeker
even wat tips
a koop dat speciale metalen beugeltje bij je nieuwe slangetje er zit een uitsparing in waardoor het precies over het rubber van de slangetjes past men wil het nog wel eens met van die tai rips [of hoe spel je dat] doen maar dat gaat op den duur fout
b een speciale tang is niet nodig een afgeslepen oude nijptang voldoet uitstekend
c laat je de gescheurde slangetjes zitten dan verliest de auto bij het in en uitveren steeds een beetje olie houd dus het lhm pijl in de gaten en voor je mede weggebruikers is er slipgevaar
d een litertje lhm olie is altijd handig om bij je te hebben
e de slangetjes kunnen er afschieten zeker bij maximale uitdraai van het stuur gewoon er weer op doen je ziet het gelijk de wielkast is dan vet
groet am
andre martinus schreef:retour leiding jazeker
even wat tips
a koop dat speciale metalen beugeltje bij je nieuwe slangetje er zit een uitsparing in waardoor het precies over het rubber van de slangetjes past men wil het nog wel eens met van die tai rips [of hoe spel je dat] doen maar dat gaat op den duur fout
b een speciale tang is niet nodig een afgeslepen oude nijptang voldoet uitstekend
c laat je de gescheurde slangetjes zitten dan verliest de auto bij het in en uitveren steeds een beetje olie houd dus het lhm pijl in de gaten en voor je mede weggebruikers is er slipgevaar
d een litertje lhm olie is altijd handig om bij je te hebben
e de slangetjes kunnen er afschieten zeker bij maximale uitdraai van het stuur gewoon er weer op doen je ziet het gelijk de wielkast is dan vet
groet am
Niks aan toe te voegen Ik heb ze zelf vervangen afgelopen week. Ik vond het een eitje. En je hoeft inderdaad geen speciale tang te hebben: een kleine schroevendraaier en een waterpomptang voldoet ook (maar ik ben dan ook een echte ‘prutser’ zeg maar: ik doe alles met het beschikbare gereedschap op dat moment)
It was the ZL-28-RV…..
thx for the reply’s
ding zit er inmiddels op
1 down… nog een heleboel to go