Ik ben vandaag teruggekomen uit het mooie Eifelgebied in Duitsland. Ik ben hier maar een weekje geweest en ik heb dus niet echt een vakantie gehad waarbij de auto het erg zwaar te verduren kreeg. Ik was nieuwschierig hoe de Citroens van de medeforummers het gedaan hebben op vakantie.
Mijn TZD Turbo heeft zich de hele week uitstekend gedragen. Op de autobahn een kruissnelheid van rond de 170 vond ‘ie alleen maar lekker en in de ‘bergen’ deed ‘ie ‘t ook prima!! Eigenlijk geen kikje verkeerd. Wel viel me op dat er een lekkere zwarte pluim achter de auto hangt bij het klimmen maar, dit zal wel een dieselkwaaltje zijn. Ik heb ook besloten een temperatuurmeter te gaan monteren want, ik wil toch wel weten hoe warm ‘ie is (ookal is de BX niet te warm geworden).
Kortom, in mijn geval een pluim voor de TZD Turbo!!!
En het tweede gedeelte van de topictitel.. Ik ben begonnen met een Clio, daarna een Megane en nu een BX Break. ELKE VAKANTIE IS DE KOFFERBAK VOL!!! Hoe kan dit!?!? (ik neem zelf echt niet meer spullen mee dan vorig jaar hoor!)
Dat probleem heb ik ook, daar hoef ik niet eens voor op vakantie te gaan.
Toen ik een ZX had was de kofferbak ook altijd vol, nu heb ik een Xantia met een grotere kofferbak en die zat binnen de kortste keren ook vol
des te meer ruimte je hebt, des te meer troep je meeneemt
Bovendien: als de noodzaak om alles strak in te pakken minder is, pak je ook minder strak in.
Dezelfde zooi neemt dus vaak meer ruimte in.
Ben dus bang dat ik met zo’n koffer op het dak moet rijden….
Dat laatste is ook zeker waar.. Maar goed, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe de Citroens zich gehouden hebben op vakantie??
voge schreef:Dat laatste is ook zeker waar.. Maar goed, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe de Citroens zich gehouden hebben op vakantie??
Offtopic: we zijn een keer met de ax naar Italie geweest. Ging prima, bergen op bergen af. Een jaar latermet de xantie naar Italie, pech! Nou.. kan gebeuren natuurlijk, maar ik was wel trots op mijn ax!
We gaan voor de goede sfeer op dit forum!
Koffer op het dak? Daar zitten toch al die folders in? (volgens Dennis)
Ik ben naar Zuid frankrijk geweest met de xantia,
lange stukken snelweg met hoge snelheid (160-170), bergen op, bergen af, bochtige bergweggetjes met rallysnelheid. Allemaal geen enkel probleem, de xantia heeft zich prima gehouden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik ga woensdag a.s. naar Tjechie met de BX 19 TD. Hij zal zich vasy braaf gedragen, aangezien ik er nu in 6 weken 9.000 km probleemloos mee gestuurd heb.
Test
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wij zijn net terug van anderhalve week Zuid-Frankrijk (Provence en Ardeche) met de CX. 2500 km in anderhalve week en geen centje pijn. Liep als een trein, hele stukken 140 (op de teller, dus tegen de 160 in werkelijkheid) waren geen probleem. Ze reed als een zonnetje. Met zulke lange stukken snelweg merk je pas echt wat voor een geweldige auto dit is. Ben niet vaak zo ontspannen uit de auto gestapt na dik 10, 11 uur rijden. Ondanks het ontbreken van een airco, dat ga je na een tijdje wel merken… Maar ja, je moet er wat voor over hebben, ik wilde ten minste 1x met de CX naar Frankrijk zijn geweest. Volgend jaar misschien wel weer. Enige euvel was het een enkele keer afslaan bij sterk afremmen. Schijnt te maken te hebben met vacuum trekken bij het spruitstuk o.i.d. en daar schijnt niet zoveel aan te doen te zijn. Nou ja, opnieuw starten en ze liep weer.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Mijn bx heeft zich ook goed gehouden met een paradiso vouwcaravan erachter, en gelukkig was het dak weer helemaal lekvrij dus ik ben niet nat geworden onderweg.
Ik heb 500km afgelegd met de bx in de Achterhoek en Duitsland.
En ben woensdag weer thuis gekomen en de bx gelijk even gewassen hij zat onder de vogelpoep.
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Tot nu toe nogal positieve verhalen gelukkig!!!! Lang leve de :cevr
Vandaag zo’n tiental verkruimelde croissantjes uitgezogen van mijn twee (b)engeltjes achterin. Fijne week Orne (Zuid-Normandie) achter de rug met de CX. Alle spullen kunnen nu nog mee omdat de beentjes van deze jochies nog niet zo lang zijn en de slaapzakken nog op de bodem kunnen. Volgend jaar zal er wel zo’n bak bovenop moeten, of ik moet er met de Aca achteraan rijden
Anyweg, de CX deed waarvoor hij gemaakt is, de ideale reiswagen uithangen op de franse wegen.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Ik ben zelf vorige jaar met mijn Xantia Break 2.0 16V door de bergen gereden. Ging prima, zelfs met caravan erachter. Over 1,5 week weer…
robbie25cx schreef:des te meer ruimte je hebt, des te meer troep je meeneemt
dat moet je tegen mijn drie meiden zeggen! het is elk jaar weer een strijd: ik eis dat de bagage onder het afdekzeiltje blijft (we overnachten op de heenreis vaak in een hotel en dan wil ik niet dat bagage zichtbaar is). Maar twee van de drie worden elk jaar een stukje groter en nemen dus meer kleren en andere zooi mee. Een wonder dat ik het er elke keer weer allemaal in krijg!
De C5 heeft 3000 km (naar Valras-plage en later naar Argentat (15) plus lokale voertuigbewegingen) zonder blikken of blozen afgelegd, zoals verwacht. Ik rijd 1000 km aan 1 stuk, met 1 stop om te tanken en stap net zo relaxed uit als ik er des morgens ingestapt was; heerlijk…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Wat me opvalt is dat iedereen hier prima te spreken is over hoe moe ze uit hun citroëns stappen na een hele lange rit.
Dat viel mij ook op, in 1 stuk bijna 1600km rijden en dan amper moe zijn vind ik echt een topprestatie van een auto!
Dat itt bv de mitsubishi colt van mijn exvriendin, daar was ik na 200km al in versleten. Wat een stuiterbak zeg
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX