2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Visa op LPG?
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 28 juni 2009 08:33 AM
  [ # 16 ]

Ik heb jarenlang op LPG gereden (C5). Dat gaat perfect zonder veel plaatsverlies als je een ringtank neemt die je op de plaats van het reservewiel plaatst.

Dan moet je ofwel je reservewiel in de koffer leggen, en dat neemt dan ook weer plaats in, ofwel een spuitbus meenemen om een lekke band te dichten en op te pompen. Een kennis van mij heeft een Nissan Micra en hij heeft ergens zo’n mini-noodreservewiel gevonden dat past - neemt niet veel plaats in en is toch beter dan een spuitbus.

Ik heb eens uitgerekend hoe snel een installatie zich terugbetaalt. Eentje voor de Saxo komt op 2100 €. (huidige korting van 200€ afgetrokken - van BiGas installatie VanMeenen). Met het geschatte verschil per km én de meertaks ingerekend (weer voor België), en voor 10.000 km per jaar, heeft de installatie zichzelf terugbetaald in 3 jaar.

Vanaf dan rij je natuurlijk superzuinig. Met de C5 had ik 10l/100km à 0,40 €/l (soms 0.35) is dat veel goedkoper dan je ooit kan rijden met benzine of zelfs diesel, 0.04 € per km is echt heel weinig.

Ik denk dat ik voor de Saxo echter geen lpg zal nemen omdat ik er geen drie jaar mee zal rijden. Tenzij ik ergens een heel goedkope aanbieder vind ..., wie weet. (Nederland ?)  Ik vind het ook ergens een beetje gek om een autootje te kopen voor 1500€ en er dan een lpg installatie van 2100 in te plaatsen.

Waterman, geldt dat kleppen stellen ook voor een Saxo 1.4 op gas ?

PS : momenteel biedt VanMeenen (nee, ik verdien er niets aan Smile dus een korting aan van 200 €, 150 liter gas gratis, en gemakkelijke betaling : ofwel in 10 keer zonder intrest, ofwel met financiering die ook zeer gunstig schijnt te zijn - als je VanMeenen googled vind je meer)

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juni 2009 11:21 AM
  [ # 17 ]
JJRoadrunner schreef:

Ik vind het ook ergens een beetje gek om een autootje te kopen voor 1500€ en er dan een lpg installatie van 2100 in te plaatsen.

Waarom? Ik had een auto voor een bos bloemen en een fles wijn waar ik LPG in heb laten plaatsen! En dat is een zeer goede keuze geweest.

@DJM
Ja, dat kan ook. En een installatie op een carburateur is de helft goedkoper dan die van Roadrunner.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2009 11:54 AM
  [ # 18 ]
JJRoadrunner schreef:

Waterman, geldt dat kleppen stellen ook voor een Saxo 1.4 op gas ?

Nee. Die heeft een heel ander blok als een visa. Overigens vind ik 2100 euro voor een lpgsetje voor een saxo erg duur. Dat kan bij ons voor 500 euro minder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 28 juni 2009 05:30 PM
  [ # 19 ]

Ja, bij ons is dat allemaal erg duur geworden - ik zal eens een maand of twee met die Saxo rijden en zien of hij mij bevalt en ondertussen ook eens mijn licht opsteken in NL voor een lpg installatie. Zoals met alles zoek ik ook hier een zo eenvoudig mogelijke oplossing : Less is more, always.

Ja Patje, een auto voor een bos bloemen en een fles wijn - wat moeten we ons daarbij voorstellen ? Een verliefde eigenares ? Wedden dat je zelf nog de helft van die fles uitgedronken hebt ?

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juni 2009 08:33 PM
  [ # 20 ]
JJRoadrunner schreef:

Ja Patje, een auto voor een bos bloemen en een fles wijn - wat moeten we ons daarbij voorstellen ?

Een afgeschreven wagen met defecten goed voor duizenden euro’s garagewerk. Of… enkele honderden euro’s onderdelen en vele uurtjes klussen van ondergetekende.

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2009 08:36 PM
  [ # 21 ]

Als ik je een tip mag geven, ga naar AGS in Olen.
Is mijn C5 omgebouwd geweest(voor ik em gekocht had).

Na effe bleeft de verdamper inwendig te lekken(lang verhaal), hebben ze zonder moeilijk te doen, nadat zelfs hun metingen geen lek aangaven, een nieuwe verdamper gestoken.

Ben erg blij met die mensen!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 01 juli 2009 01:38 AM
  [ # 22 ]

Bedankt voor alle reacties tot nog toe. Ik zit echter in het overweeg-stadium. We spelen met de gedachte om de Xantia na de vacantie te verkopen en de Visa als de gebruiksauto voor alle afstanden te gaan gebruiken. Over 1,5 jaar is die belastingvrij en als ik het doe, wil ik dus wel weten of de motor er geschikt voor is. En of die Visa nu maar een paar honderd euro waard is maakt mij niet zo veel uit. Je kunt in wezen een auto net zo lang op de weg houden als je zelf wilt.

Vandaag is de Visa weer apk gekeurd en zijn er wat reparaties uitgevoerd. Was 275 euro. Daarmee is ie weer gekeurd tot eind augustus 2010. Een half jaartje later belastingvrij en wie weet laat ik gas inbouwen.
Hij valt dan nog net in de oude bestaande regeling van 25+ Razz

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 03 juli 2009 07:15 PM
  [ # 23 ]

We hebben ook gas in de Visa (wel de 2 cilinder) rijdt prima, maar je bent wel veel van je kofferruimte kwijt. Bedenk of je dat wel wilt.

Als je het als dagelijkse auto gebruikt, heb je het zo terugverdiend.

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 05 juli 2009 02:16 PM
  [ # 24 ]

Ik rij op dit ogenblik met een peugeot 104 en rij al heel lang op gas.

Ik heb nu in mijn gerestaureerde een 1124cc 5 bak liggen en ik moet zeggen dat ik erg graag op gas rijd, loopt goed en goedkoop

Alleen het probleem van backfires is iets om rekening mee te houden. Laat hem goed afstellen en hou de afstelling ( ook van ontsteking )goed in de gaten. Ik heb al ca 5 luchtfilterhuisjes opgeblazen.

Zorg voor een goede brandblusser in je auto Wink

GrR

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juli 2009 08:32 PM
  [ # 25 ]

Naast afstellen is vooral een nette inbouw erg belangrijk, zonder dat kun je afstellen tot je een ons weegt.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 juli 2009 11:17 PM
  [ # 26 ]
patje74 schreef:

Naast afstellen is vooral een nette inbouw erg belangrijk, zonder dat kun je afstellen tot je een ons weegt.

Vooral het gasmondstuk zo dicht mogelijk naar de carb zetten wil een hoop geknal schelen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook