Zaterdag de motor er (3x!) terug ingelegd en aangesloten.
Zondag een kort testritje gedaan.
Bij het remmen merkte ik dat de rem niet onmiddelijk aangreep. Er was een redelijke tijd tussen het indrukken van het pedaal en het remmen, wat dan telkens zeer bruusk was..
Vooraan aan een van de remklauwen het hydraulisch systeem ontlucht en achteraan aan beide kanten (just in case).. geen of weinig resultaat!
Moet die auto nu in een bepaalde stand staan tijdens het ontluchten? Hoogste-rij- of laagste stand? Heeft die moer van 12 op het lijf v/d dijoncteur(aan de 5de bol) er iets mee te maken?
Welke functie heeft die moer eigenlijk? Om te ontluchten of om de druk van het hydr. systeem te halen?
groeten
vik
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet op allebei de remklauwen voor ontluchten. Die moer 12 mm is de ontluchting van het primaire circuit. draai em op druk een kwartslag open en weer dicht.
Koop eens een sleutelboek Viking!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>