Wie geeft mij de juiste prijs?? Ik kan deze 2 PK kopen, maar weet er geen prijs op te kleven..
Ik heb het beestje goed nagezien, uit ervaring van de DSsen..
Blijkt: Klein beetje roest op het voorraam links voor, venitatieklep is gaaf. Achteruitkijkspiegel is weggeroest, koffer gaaf.Chassis is gaaf, op 1 klein gaatje van 15mmø na, motor is los en vlot te draaien.En 3 redelijke banden, 1 nieuw reservewiel+band. Binnenin is geen roest te bespeuren.
Een minpunt: de sleutels zijn zoek, kindjes en sleutels….
Wie geeft me raad?
Ach, één euro per paardekracht?
Of een euro per centimeter lengte?
Zit nu al een aantal dagen tussen eendjes met mijn DS, en ook daar is alle waar naar zijn geld….. Die ene foto zegt alleen dat het ding erg lang opm stal staat, en rust roest…....
Mag niet teveel kosten, omdat rijklaar maken fors in de paieren kan lopen.
Maar, voor twee euri wil ik um best hebben
Suc6
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat gaatje in het chassis, waar zit dat? Als dat op de voorpoten zit dan moet je daar niet te licht over denken. Het chassis roest van binnen uit, waardoor een gaatje aan de oppervlakte van het chassis kan resulteren in een krokant gebeuren aan de binnenkant. Als dit voor of achter de draagarmen zit dan zal het chassis geen lang leven meer hebben….
Voor de rest, hoe strak is het chassis? Puntn ewaar je op kan letten zijn o.a.; zit de koplampsteun mooi in de gaat de op de motorkap, zitten de driehoekjes er mooi in?
Hoe stuurt hij, is de stand van de versnellingspook goed als hij in zijn vrij staat? Er zit een geribbeld stukje op de versnellingspook die in zijn vrij, ong. tegen het buisje moet zitten waar hij door glijd.
ik moet je niet vertellen dat chassis van binnenuit beginnen te roesten.
Dus als je buiten een gaatje ziet… hoe ziet het er dan vanbinnen uit?
ik gok op een prijs tot/rond €500?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, die banden… Als ze er goed uit zien wil dat niets zeggen over de werkelijke staat. Zodra je er mee gaat rijden kunnen er behoorlijke droogtescheurtjes in de wangen komen.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Op 2cv.nl en mijn eigen site kun je nog veel aankooptips en info over chassis ed vinden.
http://www.2cv.nl
http://www.citroen2cv.cjb.net
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat er in dit topic niets te koop wordt aangeboden maar aankooptips en dergelijke worden gevraagd, heb ik het topic verplaatst.
Mocht je hem nu niet kopen en de eigenaar wil hem hier te koop aanbieden dan is hij/zij natuurlijk van harte welkom in het “Te koop” subforum!
bedankt,
Ik kijk het dit weekend eens na op die specifieke punten..
groet vik
Mechanisch is de eend in orde, motor heeft gedraaid, remmen en versnelling ok, dat ziet er goed uit!
3 van de 4 banden ok, eentje vervangen door een okkaziebandje.
Dat gaatje in de bodem zit aan de binnezijde van de “bak” achter de voorste voorpoten. Het ziet er vrij onschuldig uit.. maar ik zal de schade pas goed kunnen zien als ik begin te slijpen.. ik gok een tweetal uurtjes werk..
De voorpoten zijn in perfecte staat volgens ik kan zien.
Zit ook een spat roest onder de voorruit , ook hier even las en slijpwerk.
Verder zien de koplampsteunen er ook vrij goed uit, zat wel wat smurrie op, maar heb al erger gezien op m’n ‘62-er..
Tot zover de info..