4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Poekoeks XM Turbo CT VSX Exclusive: verkocht
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 29 juni 2009 01:55 AM
  [ # 46 ]
Willem schreef:
Poekoek schreef:

Ben blij dat je er bij mee bent Wink

Blij dat hij er een BIJ mee is?
Zoemt ie ofzo Razz

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 juni 2009 03:38 AM
  [ # 47 ]

@ Willem: je zult dus ongeveer 800 kilometer per tank rijden?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 29 juni 2009 11:02 AM
  [ # 48 ]
Poekoek schreef:

@ Willem: je zult dus ongeveer 800 kilometer per tank rijden?

Ik haalde rond de 850km op een tank, alleen woon-/ werkverkeer a 32 km enkele reis alleen snelweg op superplus98

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 juni 2009 05:02 PM
  [ # 49 ]

Dan ben ik benieuwd hoe ik het doe. Mijn woon-werk is de helft van jou afstand en alleen maar stad en 80 km/h weg. Daarbij tank ik gewoon 95, loopt prima zo te merken.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 01 juli 2009 11:21 PM
  [ # 50 ]

Ook vanaf hier gefeliciteerd, mooie aankoop! De plaatjes zijn weer mooi (dat doe je goed Smile ).

En nou maar hopen dat je BX een liefhebber vindt…

2CV 1985

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 04 juli 2009 04:25 PM
  [ # 51 ]

Vandaag het RF-setje voor de CV overgebouwd uit de BX in de XM, zodat je niet meer zo raar hoeft te mikken, heerlijk Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 juli 2009 09:38 PM
  [ # 52 ]

told you so Wink dat werkt gewoon!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 juli 2009 09:07 PM
  [ # 53 ]
Harm schreef:

told you so Wink dat werkt gewoon!

Haha ja je hebt wel weer gelijk. Zo’n dashboardkastje zit trouwens niet een klein beetje beter vast als bij een BX zeg Shocked Toen had ik ook nog even fijn de hendel van het kastje gesloopt, gelukkig had ik nog een kast reserve meegekregen. Na wat gepriegel alles weer netjes teruggebouwd Smile

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 juli 2009 09:13 PM
  [ # 54 ]

Ik denk dat een hoop dingen bij een XM beter vast zitten dan bij een BX.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 juli 2009 09:29 PM
  [ # 55 ]

Denk ik ook, maar ach, dat rammelen is wel weer de charme van een BX Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 juli 2009 09:34 PM
  [ # 56 ]

Dan maar wat minder charme, ik vind dat stille ook wel prettig hoor Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juli 2009 12:15 AM
  [ # 57 ]

Een XM kan er ook wat van hoor, maar misschien is ‘t niet eerlijk om mijn exemplaar met bijna 4 ton op de klok als maatstaf te nemen Wink

Een XM rammelt wel stukken minder dan een BX, en bij BXen heb je ook nog goede en slechte exemplaren.
Wat me wel opvalt sinds ik BMW rijd, is hoeveel moderner dat aanvoelt; je hoort het onderstel bijna niet, terwijl je bij een XM, BX, maar ook Xantia en zelfs de C5 V6 waar ik laatst achterin zat de wielophanging nogal voelt of hoort. Zelfs de Xsara Picasso uit 2003 waar ik me deze vakantie in verplaats heeft dat, terwijl dat bijna een nieuwe auto is.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 juli 2009 01:34 AM
  [ # 58 ]
Harm schreef:

Wat me wel opvalt sinds ik BMW rijd, is hoeveel moderner dat aanvoelt; je hoort het onderstel bijna niet, terwijl je bij een XM, BX, maar ook Xantia en zelfs de C5 V6 waar ik laatst achterin zat de wielophanging nogal voelt of hoort.

Oh? Daarvan merkte ik als bestuurder niks van…..
Toen ik achterin de TCT zat, begreep ik waarom ze wel eens wagenziek werden Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 08 juli 2009 12:02 AM
  [ # 59 ]

Ben het wel met Harm eens, na vele Hertz-bakken, een Grande Punto en nu ook een boerenmestwagen: hydro-pneumaten veren fantastisch, maar het comfort zou nog beter zijn wanneer:
a. de demping wat sneller/beter zou reageren op korte oneffenheden (bekend gebrek sinds de DS)
b. en vooral de ophanging minder geluid zou produceren.

Alle fabrikanten hebben sinds 5 (10?) jaar door dat comfort niet alleen over vering gaat, maar ook over geluid. De Xantia uit 2000 was trouwens al een grote verbetering tov GSA en ook tov XM. C5 heb ik nog nauwelijks in (mee) gereden.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juli 2009 01:21 AM
  [ # 60 ]
Rogier Verhoef schreef:

a. de demping wat sneller/beter zou reageren op korte oneffenheden (bekend gebrek sinds de DS)

Dus inherent aan het systeem, ook een C5 bonkt op korte richels

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook