Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
EW schreef:R.Nicolaas schreef:Verder heb ik ook een keer een agent te kijk gezet toen het ernstig hoosde . de straat stond blank en er stond al een auto stil omdat de moter te veel water binnen kreeg.
Haha, heb ik ook ervaring mee: Er stond een flinke laag water tussen de spoordijk en een verkeersdrempel. Het regende zo hard dat het water niet via het riool weg kon. Ik in de hoogste stand er doorheen. Ging precies goed. eenmaal op de spoordijk liet ik de auto weer naar de normale stand zakken en zag in mijn spiegel een kadett de drempel nemen (die had mij er doorheen zien rijden): PLONS
Water tot boven de bumper!!!Ik ben maar gauw verder gereden.
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad tijdens een zondvloed in de buurt van München, een paar jaar geleden. Dat was echt niet leuk meer, voor het eerst van mijn leven was ik echt een beetje bang achter het stuur, ook omdat het een voor mij onbekend gebied was, en ik bovendien nog 3 passagiers bij me had en als gevolg van een stroomstoring de straatverlichting was uitgevallen, en we ook nog eens over landweggetjes moesten rijden door een heuvelachtige landschap.
Ook bij mij bood de hogere rijstand uitkomst. En het leuke is: een van de passagiers, een vriendin, was zo onder de indruk dat ze daarna een C5 heeft gekocht (tsja, haar baas betaalt wat meer… ). Vond ik eigenlijk wel een compliment voor ons rode dieseltje.
GoofBlikscha schreef:sorry bedoelde ik inderdaad.. probeer voor de gein eens een meter te rijden in de hoogste stand…. Dat wil niet eens
Hoezo “wil niet eens”? Gewoon een kwestie van gas geven. Of het comfortabel of goed voor de auto is: dat is weer een ander verhaal.
De goeie ouwe Twenteraid ging perfect met de BX op een standje hoger. Dat ging ook heel wat harder dan 30 km/h.
En zoals verder samengevat. De hoogste en laagste stand zijn bedoeld voor service werkzaamheden. In de lage stand maak je het veercircuit drukloos. handig voor bollen wisselen. De hoge stand is prettig voor banden wisselen. De rijstand spreekt voor zich. En de tussenstand is voor extra bodemspeling met beperkte snelheid. Het bochtengedrag wordt er met zo’n hoge koets niet beter op.
Als ik in een van onze bx-en gas geef in de hoogste stand, dan klap ik steeds met mijn hoofd tegen het plafond aan, en alles, maar dan ook alles wat in de auto ligt, ligt dan opeens ergens anders…(en handschoenenvakjes vliegen open enz ) zelfs als je zo langzaam rijdt dat de teller haast niet uitslaat, is het kleinste bobbeltje genoeg…
Maar het KAN dus inderdaad wel…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
-Ik heb hoofdpijn.
Wat nou ? Kater ? Teveel gezopen ?
-Nee, m’n BX in de hoogste stand laten staan tijdens het rijden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
: : : : :
EW schreef:bogaard77 schreef:Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
: : : : :
Sneeuwkettingen denk ik dat hier bedoeld worden.
mpostma schreef:EW schreef:bogaard77 schreef:Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
: : : : :
Sneeuwkettingen denk ik dat hier bedoeld worden.
Tja, geen ervaringen mee.
Waar ik rijd zijn winterbanden vaak meer dan afdoende….
Tsja, Het enige echt nuttige (naast kluswerk/banden wisselen etc.) wat ik er ooit voor heb kunnen bedenken is dat je in de hoogste stand bij de MacDrive op de goede hoogte voor het raampje komt rijden…
Kijkt het betreffend personeel ook erg grappig trouwens….
Oh ja, en er is hier in de buurt 1 verkeersdrempel/afrit-achtig ding waar ik de limousine vanwege de verlenge wielbasis een tikkie omhoog moet zetten, anders schampt de bodem over de hobbel.
(overigens typisch, bij mijn serie 1 familiale met dezelfde wielbasis past het net wel )
Foto’s van mijn CX-en:
http://homepage.mac.com/paz/Citroen_CX/Menu13.html
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
EW schreef:mpostma schreef:EW schreef:bogaard77 schreef:Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
: : : : :
Sneeuwkettingen denk ik dat hier bedoeld worden.
Tja, geen ervaringen mee.
Waar ik rijd zijn winterbanden vaak meer dan afdoende….
Tijdens de wintersport!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:EW schreef:mpostma schreef:EW schreef:bogaard77 schreef:Verschrikkelijk handig is ook het kettingen omleggen als ie in de hoogste stand staat. Wordt echt een eitje!
: : : : :
Sneeuwkettingen denk ik dat hier bedoeld worden.
Tja, geen ervaringen mee.
Waar ik rijd zijn winterbanden vaak meer dan afdoende….
Tijdens de wintersport!!
Precies: waar ga je a.s. wintersport naartoe?
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We willen een keer naar Les Trois Vallees.
afgelopen februari met NOGO tours naar briancon.. Goedkoop is duurkoop!
Het plan is er ook om een keer met de SM naar Val d’Isere te gaan in april!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:We willen een keer naar Les Trois Vallees.
afgelopen februari met NOGO tours naar briancon.. Goedkoop is duurkoop!
Het plan is er ook om een keer met de SM naar Val d’Isere te gaan in april!
Ben ik een keer in de zomer geweest. Maar toen was er niet genoeg sneeuw meer om lekker te skieen helaas (en de liftjes draaiden niet meer).
Afgelopen winter in Zwitserland (Graubunden: Davos,Klosters) mij goed vermaakt. Wel prijzig maar daar kreeg je goede kwaliteit voor.
Dit jaar nog geen plannen gemaakt. Die trois vallees staan hoog op mijn verlanglijstje evenals Mayrhofen. Toch wat om naar uit te kijken als het herfst wordt.
paz schreef:Tsja, Het enige echt nuttige (naast kluswerk/banden wisselen etc.) wat ik er ooit voor heb kunnen bedenken is dat je in de hoogste stand bij de MacDrive op de goede hoogte voor het raampje komt rijden…
Kijkt het betreffend personeel ook erg grappig trouwens….
Of bij zo’n praatpaal voor een slagboom bij een bedrijf, waar ik nogal eens voor kom te staan.
Gaat trouwens bij een Xantia wel weer gemakkelijker dan bij een BX….die allerhoogste stand. ops: