


Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
M’n vriendin rijd op het moment in onze Xsara maar nu we in februari een dochtertje hebben gekregen kom ik erachter dat ie toch wat aan de kleine kant is. Als ik bijvoorbeeld de kinderwagen mee wil nemen moet ik één deel van de achterbank plat leggen. Mijn oog ligt nu op een C4 berline maar daar ben ik snel vanaf als het daarin ook niet zou passen.
Wie zou voor mij z’n kofferruimte willen opmeten? Niet alleen de lengte en breedte maar vooral ook de hoogte, misschien dat stapelen loont.
Alvast bedankt!



Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Is niet meer nodig…
Ik heb bij de dealer even gevraagd of ik even mocht passen… “poef” weg C4 droom… te klein. Hadden ze nou maar een C4 break gemaakt.
Dat gevoel ken ik. Nu ik een kleine heb blijkt de achterbak veeeeeel te klein. De volgende (eind van het jaar al) wordt waarschijnlijk geen Citroën als gevolg hiervan
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-


































Totaal aantal Berichten: 15726
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm nou hebben wij een erg grote kinderwagenbak (bugaboo), maar deze past met onderstel nog steeds in de koffer van de CX met gastank, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je in een C4 minder ruimte over hebt dan dat…
De kofferbak van de C4 is heel ongunstig van vorm. Dat maakt dat deze heel snel vol zit. Ik kan mijn kinderwagen opgevouwen kwijt en dan daarna nog de bak erop. Maar dan past er niets meer bij in de achterbak.
Ik had hiervoor een 206 en ik heb het idee dat ik in die auto op zijn minst even veel ruimte had als in de C4.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-


































Totaal aantal Berichten: 15726
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zit er ook niet zo’n dubbele bodem in de C4? Misschien dat het allemaal beter past als je die er uit haalt?
Nop. De bodem ligt redelijk diep, maar niet dubbel.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-


































Totaal aantal Berichten: 15726
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat ik doe is eerst de kinderwagenbak en daar dan het onderstel overheen leggen (zodat het handvat over de bak heen zakt en een deel van het onderstel in de bak. Natuurlijk ligt mijn kofferruimte hiermee ook wel vol, maar dan had ik maar op benzine moeten blijven rijden. En ach, hoe lang moet die kinderwagenbak ook echt mee, die paar maanden…
Daar heb je helemaal gelijk in. Ben ook nog aan het dubben over wat het na de C4 wordt. Maar da’s een ander topic.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Wij kennen dit probleem ook. Maar zoals Graddus ook al zegt hoelang heb je dat nodig. straks gaat onze kleine in een buggy en is het probleem opgelost. Echter groot is de kofferbak niet. Gister kwam mijn oud buurman met een Octavia. Tjonge daar zit een kofferbak in. In dan hebben we het over een nieuw type hatchback.


































Totaal aantal Berichten: 15726
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die auto is dan ook wel een klasse groter dan een C4 he…






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V


































Totaal aantal Berichten: 15726
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat weet ik, maar het blijft een valse vergelijking

























Totaal aantal Berichten: 6506
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja, maar het blijft zonde dat de breaks van Citroen na de Xsara en de Xantia langzaam aan zijn opgeschoven naar het hogere segment (=C5), daar waar de concurrenten in de kleinere klasse ook een break aanbieden (Golf, Astra, Megane, 207, 308, etc). Een C4 (Grand) Picasso is wellicht een optie maar toch weer een stukje duurder. Keuze van de fabriek denk ik? Citroen de MPV’s, Peugeot de breaks?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn vrouw heeft anders altijd met gemak de Bugaboo achterin de C4 weten de stoppen.
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mulder schreef:Keuze van de fabriek denk ik? Citroen de MPV’s, Peugeot de breaks?
Dat is inderdaad de keuze die PSA heeft gemaakt een aantal jaren geleden.