Zijn zopas terug van een paar weekjes Turkije ... met de C15
Geïnteresseerden vinden een reisverslag met :photo op onderstaande link.
Veel plezier ermee
Michel.
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heh…. beetje late reactie, sorry! ops:
Maar het verhaal is heel interessant, heb het met aandacht gelezen. Chapeau voor de C15, ze heeft zich zo te zien prima gehouden. Een paar vraagjes:
- Hoeveel kostte de overtocht van Italie naar Griekenland op dat moment ongeveer?
- Is een alternatieve route over land via Roemenie en Hongarije lastiger dan via Servie?
- Leverde de grensovergang tussen Griekenland en Turkije verder totaal geen problemen op, gezien de kinnesinne die nogal eens heerst tussen deze 2 landen?
- Hoe is het momenteel gesteld met de onderdelenvoorziening in met name Turkije voor Citroens?
Ik heb namelijk het plan om nog eens een keertje met mijn huidige BX TZD Turbo min of meer dezelfde reis te maken, vandaar mijn interesse.
Voordeel van je late reaktie is wel dat we ondertussen al een tweede keer probleemloos de trip hebben gemaakt, en dus over nog meer informatie beschikken
- voor de overtocht heen en terug Ancona (I) - Igoumentsa (GR) hebben we deze keer 385 euro betaald (twee personen en C15 op camperdek ... constructietje gemaakt dat we er konden in slapen )
- alternatieve route via Hongarije en Roemenië hebben we geen ervaring mee Hebben het eigenlijk ook niet zo op die landen bekeken
- geen problemen grensovergang deze keer (vorige keer dienden we wel wat bagage uit te laden). Nu was er echter file van ongeveer één uur bij het binnenrijden van TR, maar werd er buiten de papieren van het voertuig niets gecontroleerd.
Bij de terugkeer evenmin problemen. Douanier had echter één vraagje: of we misschien een Belgisch muntje haden van 1 eurocent ... hij had namelijk een collectie en er ontbrak enkel nog dat ene muntje aan. Toevallig hadden we er ééntje bij Man gelukkig, en wij zonder controle maar met 4 sloffen sigaretten de grens over
- onderdelenvoorziening hebben we nog geen ervaring mee (gelukkig maar), doch in alle grotere steden zijn er wel moderne Citroënfilialen te vinden. Vermoedelijk geeft dat dus geen problemen.
Zo, dit was dus het antwoord op de door jou gestelde vragen.
Voor meer info kan je steeds bij ons terecht.
Grtz
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
MiNy schreef:- alternatieve route via Hongarije en Roemenië hebben we geen ervaring mee Hebben het eigenlijk ook niet zo op die landen bekeken
Ik heb zelf ook nogal wat negatieve verhalen gehoord over Servie, vandaar dat ik ook aan dat andere alternatief dacht. Alhoewel ik Roemenie ook niet zo vertrouw, Hongarije daarentegen is dacht ik niet zo’n probleem.
Enne, bedankt voor jullie heel wat vlottere reactie!! Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik zelf de trip ga maken, mijn wederhelft pakt liever de vliegtuig….