Vandaag de onsteking ingebouwd. Helaas komt er nog geen vonk uit.
Morgen eens uitzoeken waar het fout gaat..??
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kwam die er wel toen je buiten de auto testte?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
We hebben hem in de auto getest (niet d.m.v. de auto te starten), maar met de sensor los.
Helaas zat er waarschijnlijk een aansluiten verkeerd waardoor de module nu kapot is Het kan ook zijn dat de module niet goed is. Maar die kans is klein. Ik probeer specificaties over module (uit de CX 2400 IE) te vinden.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het aansluitschema van de module en sensor nog een keertje Niek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks Waterman.
Dit schema heb ik ook gebruikt. ik heb me ook laten leiden door andere omschrijvingen hier op het forum. Waardoor op de aansluitingen C en B bijde 12 volt heeft gestaan. En daar kan ie niet tegen. Stom van mij ik had gewoon zelf eerts alles moeten door meten.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Welke omschrijvingen hebben je dan misleid??
Mijn ontsteking heeft ook al gewerkt,maar buiten de wagen en met een 7 polige module.De CX module,hou ik als reserve,met een aangepaste draadbundel
Bij komen er 2 + 12 v. draden en 1 draad voor toerenteller uit de kabelboom. Jammer, ik hab ze eerst ff moeten doormeten voor dat ik ze aan de module aan sloot.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja flappie. Natuurlijk komen die daar uit!
De min gaat altijd naar de verdeler! De toerentellerdraad staat ook op de min.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het was dit wat ik ook niet goed begreep
En die 2de +12V,wat was deze dan??
Toch niet de +12V van de Ex 2de bobijn??
De -12V had ik toch ook gezegd,dacht ik, dat deze van de verdeler kwam,nl.van de contactpunten??
Is het daardoor enkel de module,welke kapot is??
Ik heb ook last met die schema’s!
De mijne,is van voor september 1971 en heb hier van al 3 verschillende schema’s gezien,met telkens zeer kleine verschillen op.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bloop, heb jij een schema van die 7draads ontsteking unit?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja,maar niet hier bij mij.
Het ligt in de garage momenteel,waar mijn SM staat.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heeft geen haast. Kan je dat op de mail zetten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja, geen probleem.
Ja, alleen de module ik kapot. Vrijdag heb ik een nieuwe.
Module zit er in. Test gedaan met het onstekingshuis in de boormachine, en ja hoor hij vonkt.
Hoe zit het eigenlijk met de weerstand van de bougiekabels? Heeft die nog effect op de sterkte van de vonk?