13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe part2
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 29 juni 2009 05:48 PM
  [ # 181 ]

Kwam er trouwens net achter dat het hier de nummer 46 betreft!
Zal proberen zoveel mogelijk foto’s te maken van het hele project..

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 29 juni 2009 06:03 PM
  [ # 182 ]

Toch jammer. Ik denk dat we toch genoeg lassers en mensen die ervaring hebben met plaatwerk op het forum hebben. Zou het niet te proberen zijn om de dame weer strak te krijgen?
Mark heeft nog een perfecte achterkant staan.
Very Happy

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2009 06:19 PM
  [ # 183 ]

Van 2 auto’s één maken doen ze alleen in Polen hé Wink  Ding is krom tot in het dak. Opruimen is gewoon het beste wat je met zo’n ding kunt doen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 juni 2009 07:08 PM
  [ # 184 ]

Beter 1 goede multi-nep-ia dan een kromme (en na herstel wellicht roestgevoelige) multimedia.
Een top-project, ik ga dit volgen!

Wat is trouwens de meerwaarde van de manuele bak t.o.v. de automaat, waar ik dan toch voor zou kiezen?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 29 juni 2009 10:04 PM
  [ # 185 ]

De automaatbak van een xm is nogal gevoelig. Vooral de moderne is moeilijk te krijgen en duur om te reviseren. Heel erg duur.
Ik heb nu ruim 2 jaar een handbak en dit bevalt me erg goed! Is een stuk sneller (7.8 sec naar de 100 ipv 10 voor de automaat) en is gewoon betrouwbaar.

Ik hou wel van wat sneller optrekken als de motor goed warm is, en een automaat is daar niet zo dol op (gaat dan sneller kapot)..
Vandaar dat mijn persoonlijke voorkeur naar een handbak gaat.
Ik heb er wel in gereden met automaat en moet zeggen dat het ook heel erg goed rijdt Cool


Deze auto rechttrekken vind ik gewoon niet verantwoord, los van of het mogelijk zou zijn. Een ieder die deze heeft gezien zal het daar mee eens zijn! Zonde, maar ik ben al lang blij dat ze een nieuw leven krijgt in een andere xm!
De auto stond op een Franse sloperij, op het punt om voor onderdelen uit elkaar getrokken te worden. En dan blijft er niets meer compleet…

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 29 juni 2009 11:38 PM
  [ # 186 ]

Och, dat sneller optrekken valt ook wel mee hoor! Wink
Als je in 7.8 sec naar de 100 wil rijden moet je wel héél erg je best doen en bak en koppeling zodanig mishandelen dat die ook geen lang leven beschoren zijn. Een automaat doet echter gewoon zijn ding als je het gaspedaal op de vloer legt en zal die 10 seconden gewoon halen. Grote voordeel van een handbak is inderdaad het onderhoud wat een stuk goedkoper en eenvoudiger is.

Trouwens, ik weet dat de 4HP18 van de Serie 1 XM’s een onbetrouwbare reputatie heeft. Bij de Serie 2 is de oliekoelradiateur weggelaten en is er nog een wijziging aan de koppelomvormer waardoor de bak al een stuk betrouwbaarder is? Is de 4HP20 van de ‘Serie 3’ dan net zo onbetrouwbaar? Hoewel bij de 4HP20 zit je met het olieverversen wat waarschijnlijk nooit door de dealer is uitgevoerd, eigenlijk alleen door kenners die weten dat ‘sealed for life’ toch niet zo bevorderlijk is voor de automaat.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2009 11:44 PM
  [ # 187 ]

¿Betrouwbaarder door weglaten van de oliekoeler?

Groet,

L

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 29 juni 2009 11:57 PM
  [ # 188 ]

Ik weet niet hoe jij optrekt, maar ik trek hem echt wel onder de 8 seconden naar de 100 (gemeten) en weet dan verrekte goed dat ik niets sloop…

En zoals lucas zegt: zonder koeler wordt die alleen maar warmer, wat me niet bevorderlijk lijkt. Bij caravan trekken en extreme situaties plaatst men juist vaak een extra oliekoeler bij andere merken..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2009 12:11 AM
  [ # 189 ]

Voordeel van een handbak zijn ook de 5 versnellingen. Dat zal op de snelweg denk ik een lager toerental geven.
Ook is een handbak natuurlijk zuiniger in verbruik Wink

Door de hydrolisch bekrachtigde koppeling ook nog eens lekker licht te bedienen Wink

Allemaal redenen om lekker voor een handbak te gaan, zeker icm met meer betrouwbaarheid en lagere kosten Smile

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 30 juni 2009 12:52 AM
  [ # 190 ]

De serie 2 heeft weldegelijk een oliekoeler op de automaat, echter gaat hier koelvloeistof door een warmtewisselaar (dat ronde ding bijna onderaan de bak met die 2 slangen eraan) en zit er geen extra radiateur als in de serie 1.

Automaat en handbak hebben in de hoogste versnelling hetzelfde toerental. In de laagste ook als je het mij vraagt, maar da’s lastig te bepalen.

Qua verbruik is er weinig verschil denk ik, sinds de automaten een lock-up hebben zijn ze bijna net zo zuinig als een handbak.

En een goede reden om een automaat te hebben is het feit dat je dan een voet over hebt voor die rare parkeerrem. Geen idee of een automaat nog last heeft van steile hellingen maar met een handbak is het niet handig.

Eh, Surprisedops: en schakelen kan ik nog niet zo snel, maar ik had ergens gelezen dat de acceleratietijden doorgaans door een testcoureur neergezet worden die niet zo zuinig zijn met de auto.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 juni 2009 01:00 AM
  [ # 191 ]

Och, als je gevoel hebt voor de auto en er wat langer in rijdt, kan je er prima snel mee wegkomen Wink  Menig golfje heeft bij mij t nakijken, zonder dat ik mijn bak of auto hierbij sloop…

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 30 juni 2009 01:31 AM
  [ # 192 ]

Kan ik beamen. Die handbak is geweldig, heb ik ook, bloedsnel en veel leuker dan een automaat. Alleen die extra voetrem is dan wel weer een probleem met hellingtrekken.

Maar ik zou voor geen geld een automaat willen.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 juni 2009 01:46 AM
  [ # 193 ]

Daarom dus:

Xm Multimedia BVM Wink  Laughing

Binnenkort zulllen er meer updates volgen Exclamation  Ben er normaal niet zo’n ster in, maar zal nu mijn best doen de updates bij te houden…

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 juni 2009 02:30 AM
  [ # 194 ]
Paul Cornelisse schreef:

Toch jammer. Ik denk dat we toch genoeg lassers en mensen die ervaring hebben met plaatwerk op het forum hebben. Zou het niet te proberen zijn om de dame weer strak te krijgen?
Mark heeft nog een perfecte achterkant staan.
Very Happy


Waarom word ik er toch elke keer weer bijgehaald…  Razz

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 juni 2009 02:49 AM
  [ # 195 ]
Xsara Coupe schreef:

Ik weet niet hoe jij optrekt, maar ik trek hem echt wel onder de 8 seconden naar de 100 (gemeten) en weet dan verrekte goed dat ik niets sloop…

En zoals lucas zegt: zonder koeler wordt die alleen maar warmer, wat me niet bevorderlijk lijkt. Bij caravan trekken en extreme situaties plaatst men juist vaak een extra oliekoeler bij andere merken..

Ik heb in de XM van Marco gereden, de handbak is zeker leuk en vast ook wat sneller door dat er geen vertraging zit in de reactie van de koppelomvormer. Maar met de bak in de sportstand(weinig koppelomvormer) en de 2 auto’s naast elkaar, denk ik dat het verschil toch wel heel erg meevalt.

Handbak is leuk voor even, maar doe mij toch maar de automaat voor dagelijks gebruik.

De automaat heeft een warmtewisselaar.

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook