Ik had die kleurcode nog niet eerder gezien, maar dat móét Brun Maya zijn.
Enige twijfel is er nog wel, dus ik zal het even voor je nakijken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Haha, wat toevallig zeg! Klopt ja, dat haast niemand Appel kent!
De Akkerweg is inderdaad bij mij in de buurt! Mini-meet lijkt me gaaf!
Maar, wat moet je eigenlijk op de Akkerweg? er is daar toch geen bedrijf of zoiets?
Ik was vandaag bij Pieper! De Cannes was vorige week compleet binnengebracht, maar stond nu boven op een stapel.
Omdat de lampen er al af waren vond ik het niet de moeite om te vragen
of ze hem er af wilden halen.. Hij zag er volgens mij nog best redelijk uit!
‘K heb nog wel een sigarettenaansteken van een ZX gescoord! Het is jammer dat hij zwart is maar het staat toch beter dan zo’n gat in m’n dash!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Echter, die worden niet meer geproduceerd en zijn daardoor ook al oud en ook niet zo goed verkrijgbaar. Er zijn wel alternatieven bedacht, maar daar heb ik geen verstand van of ervaring me.
Die octopussen zijn nog wel te verkrijgen. Een paar weken geleden heb ik er een besteld bij een Citroen Dealer in Raalte. De grote octo was zo’n 97,50 euro aanschaf (exclusief inbouw).
In dit draadje van citroen-forum vind je wat informatie over de verkrijgbaarheid van octopussen. Ook vind je er een erg handig en duidelijk schema van de LHM leidingen! Tevens wordt in de laatste posts een alternatief voor een octopus beschreven. Zelf is het me nog niet helemaal duidelijk of benzineslangen LHM kunnen weerstaan, maar het is het overwegen waard. Het schijnt goed te werken.
Succes!
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ze zijn inderdaad te krijgen ‘‘nieuw’‘
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
VivéLaDeuche schreef:Erg bedankt voor al deze leuke reacties!
Ik ben blij dat iedereen deze Bix zo leuk vind
Waarom heb je trouwens toch niet voor deze Bix gekozen Hilko?
‘k zag pas de foto’s van jouw BX14.. wat een prachtige auto echt mooi strak in de lak
à bientôt!
Sjon
Simpel, ik had Besje al. Je kunt niet alles hebben, heb ik in een paar jaar BX rijden wel geleerd. Met meer ruimte om auto’s op te slaan had ik deze er wel bijgezet, dat wel. Ik vind haar prachtig!
Nou, je hebt wel meteen wat te doen zo, he? Je dame toont direkt haar karakter…
Een rechterkoplamp heb ik nog wel, mocht je er een zoeken. Zolang je er maar geen haast mee hebt.
Een koplamp kun je van mij ook zo krijgen, en nog wel een als reserve voor de linkerkant erbij ook wel!
Vind dit zo’n gave bak dat ik daar wel aan bij wil dragen…
Zonde van je bumper, maar je kunt maar beter op de 2e dag dat je een auto hebt al iets beschadigen, dan rijd je daarna iets minder op eierschalen?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de reacties!
Volgende week mag m’n BX bij de buren op de brug!
Ik voel me namelijk niet zo veilig op mn rug onder een opgekrikte auto ..en op de brug heb je tenminste meer ruimte voor je handen!
Klopt helemaal Hilko!, je kunt niet alles hebben
Het zou wel grappig geweest zijn om (qua uiterlijk) 2 dezelfde BX’en te hebben! Ik ben benieuwd of ik mijn dame ooit zo mooi krijg als Besje..
Daarvoor zou er nog wel een boel moeten gebeuren, hoewel de lak er, op een paar plekken na, nog erg mooi uit ziet.. zeker als je bedenkt dat die al 21 jaar oud is;)
De koplamp moet wel lukken denk ik. Waarschijnlijk donderdag even op de scooter naar een bedrijf in nunspeet die nog een BX heeft staan. Dan kan ik daar even de koplamp, richtingaanwijzer en de kunstof kapjes van de leeslampjes af slopen ..en misschien dat ik nog wel wat meer leuke onderdelen scoor!
M’n vader kwam een tijdje terug deze foto’s tegen.. Kleine Sjon bij papa’s BX 14. Uiterlijk bijna hetzelfde als mijn BX!
En een paar foto’s van een paar jaar later toen het tijd werd de BX progress in te ruilen voor de toen gloednieuwe Xsara Picasso! Zo te zien was ik nog zeer tevreden met de BX! ..
à bientôt!
Sjon
Joie de Vivre ..avec Citroën!
VivéLaDeuche schreef:Kent iemand hier deze kleurcode? en de naam van de kleur..
XBXG schreef:Ik had die kleurcode nog niet eerder gezien, maar dat móét Brun Maya zijn.
Enige twijfel is er nog wel, dus ik zal het even voor je nakijken.
Check.
EFH is inderdaad Brun Maya ( bron ).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
haha, leuke foto’s zeg van vroegâh!
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
VivéLaDeuche schreef:
Klopt helemaal Hilko!, je kunt niet alles hebben
Het zou wel grappig geweest zijn om (qua uiterlijk) 2 dezelfde BX’en te hebben! Ik ben benieuwd of ik mijn dame ooit zo mooi krijg als Besje..
Daarvoor zou er nog wel een boel moeten gebeuren, hoewel de lak er, op een paar plekken na, nog erg mooi uit ziet.. zeker als je bedenkt dat die al 21 jaar oud is;)
à bientôt!
Sjon
Zou wel grappig geweest zijn? We hebben toch allebei een bruine BX?
Alleen heeft Besje een andere tint bruin, Brun Castor.
En helemaal strak is ze ook niet, maar er is tenminste niets schokkends mee.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Een koplamp kun je van mij ook zo krijgen, en nog wel een als reserve voor de linkerkant erbij ook wel!
Vind dit zo’n gave bak dat ik daar wel aan bij wil dragen…
Als dat zou kunnen, Graag !
En XBXG, Bedankt voor het opzoeken van de kleur!.. Altijd leuk om te weten Ik kon het zelf niet vinden op internet..:S
Is het trouwens te doen om zelf het Quarts klokje te repareren.. de mijne is namelijk stuk:S Ook dat dingetje waar je aan kan draaien heeft volgens mij geen vat meer op de wijzers..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
VivéLaDeuche schreef:Is het trouwens te doen om zelf het Quarts klokje te repareren.. de mijne is namelijk stuk:S Ook dat dingetje waar je aan kan draaien heeft volgens mij geen vat meer op de wijzers..
Het makkelijkste is om gewoon het hele klokje te vervangen.
Die heb ik trouwens nog wel liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
VivéLaDeuche schreef:Als dat zou kunnen, Graag !
Tuurlijk kan dat! Anders bied ik het toch niet aan?!
Ik hoor het wel als je een oplossing weet voor Breda-Appel? En oh ja, aanstaande zondag vertrek ik voor 3 weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zo.. weer eens tijd voor een update
Zojuist op advies maar even 4 assteunen gekocht..
Kan ik tenminste wat veiliger onder de auto kruipen
..een vraagje: waar hoor je die steunen te plaatsen :
Vandaag maar even een lijstje gemaakt wat er moet gebeuren:
-Lekke leiding (laten) repareren.. vanavond mag ze bij m’n buurjongen op de brug. Hij gaat even kijken of hij het lek kan repareren.
-Meteen even vragen of hij naar de uitlaat wil kijken.. als de motor koud is maakt die namelijk nogal lawaai, het geluid komt dan onder de auto (bij de motor) vandaan en niet uit de uitlaat..
-Daarna wil ik de hoogteregelaar even nat spuiten met WD40, even kijken of dat iets helpt met het omhoogkomen..
-LHM verversen, hopen dat ik dat zelf kan doen..
-Verder nog wat kleine dingetjes, zoals het kapje van het leeslampje, de koplamp met richtingaanwijzer en het rubberen ding bij de knop van de hoogteverstelling vervangen..
Oudelut; nogmaals bedankt voor het aanbod, maar ik heb niet echt een oplossing voor Appel-Breda ..even heen en weer rijden zal het niet worden denk ik
Kan echt niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb.. Als ik ‘m eindelijk heb waarschijnlijk wel snel een keer naar Frankrijk. Ik was op zoek naar de Peugeot / Talbot dealer in Maubeuge waar de BX ingeruild is en een tijdje heeft gestaan, en wat blijkt.. hij bestaat nog! Gaat tegenwoordig wel door het leven als autogarage Coulon Maubeuge en is geen Peugeot (en zeker geen Talbot ) dealer meer. Volgens de routeplanner is het ong. 3 uur rijden vanuit Appel.
Met het rijbewijs op zak lijkt het me wel leuk om even een stukje( ) naar Maubeuge te toeren
Hier nog een paar foto’s van de BX..
..avec les moutons
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Hallo,
zeker weer een mooie BX!
Altijd leuk, een mooi verhaal eromheen!
Je maakt er ook prachtige foto’s van, daar houd men hier wel van!
En welkom bij de club van mensen die hun Citroën al hebben
maar nog geen rijbewijs Ik moet helaas nog ongeveer 2 jaar wachten… Mn BX heeft het geduld wel.
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94