3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
octopus aanschaf en montage
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2009 11:55 AM
  [ # 31 ]

Ik heb destijds de lekkage aan de octo van de Zwarte TZD bij Duckservice Leek laten verhelpen. Dat zit al weer een mooie poos potdicht voor 150 euro…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 16 april 2009 10:28 PM
  [ # 32 ]

Iedereen kan toch een account aanmaken op service.citroen.com? Ze vragen nu wel meer info dan voorheen, maar als je allemaal onzin invult krijg je nog steeds direct een wachtwoord gemaild, net ff getest.

Octopussen zijn gewoon nieuw leverbaar, ik heb er laatst nog eentje gekocht bij Citroën op het Stadionplein in Amsterdam.

Ik zou hem altijd bij Citroën zelf kopen, zij rekenen de prijzen zoals die staan op service.citroen.com dus je komt niet voor verrassingen te staan.

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 27 juni 2009 05:13 PM
  [ # 33 ]

update over de kosten van een grote octo: 97,50 voor het materiaal bij een citroen dealer met het bestelnummer dat eerder in dit draadje is genoemd. Dat ding is dus wél nog gewoon prima te krijgen.

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2009 12:06 AM
  [ # 34 ]
robrob schreef:

update over de kosten van een grote octo: 97,50 voor het materiaal bij een citroen dealer met het bestelnummer dat eerder in dit draadje is genoemd. Dat ding is dus wél nog gewoon prima te krijgen.

Das mooi! Ik heb 113 betaald voor het kreng bij Tres Beau in Leerdam. En dat terwijl de mijne eigenlijk geen flikker meer te doen heeft omdat ik parallel een octopus vervanger gebouwd heb!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 28 juni 2009 09:53 PM
  [ # 35 ]

En dat terwijl de mijne eigenlijk geen flikker meer te doen heeft omdat ik parallel een octopus vervanger gebouwd heb!

Een octopus vervanger? Wat is dat? Klinkt ideaal… een BX zonder octopus… Indien je wat meer info hebt, dan lees ik dat graag hier in het draadje.

Rob

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 juni 2009 04:00 AM
  [ # 36 ]

Heel simpel. Je koopt benzineslang met een binnendiameter van 6 of 8 (weet het niet precies meer) en geeft elk apparaat wat een grotere retourstroom kan geven een directe slang die loopt tot tussen de rechter veerbol en het vat.
Daar construeer je een constructie om die stromen samen te laten komen (wat nu dus beneden gebeurt) en daarvandaan sluit je het aan op het vat. Puur voor de operationele retour van de stuurbekrachtiging, remservo, hoogteregelaars en hogedrukregelaar. De lekleidingen zijn het probleem niet.

Ik had haast dus heb het zelf lelijk gedaan, maar om een idee te geven: De grote retour van de remservo loopt bij mij recht omhoog, dan langs het rubber van de paravanbak en achter de veerbol langs, idem stuurbekrachtiging. De kleine octopus heeft de retouren van de hoogteregelaars en de grote retour van de HD regelaar. Die kleine octopus heb ik dan ook verwijderd, bron van veel lekkages. Gewoon alledrie de apparaten direct met hun eigen slang op het vat aangesloten.

De originele octopus zit er en is puur voor de lekleidingen, had toen geen tijd alles te omzeilen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 30 juni 2009 03:09 AM
  [ # 37 ]

Je koopt benzineslang met een binnendiameter van 6 of 8 (weet het niet precies meer) en geeft elk apparaat wat een grotere retourstroom kan geven een directe slang die loopt tot tussen de rechter veerbol en het vat.

Dank voor je reactie! Een vraag hierover: Benzineslang is dus LHM bestendig? Goed om te weten. Zeker in geval van nood… Heb je nog tips hoe je de slangen aan elkaar hebt geknoopt (zonder te lekken) voordat ze in het vat verdwijnen?

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 juni 2009 04:54 AM
  [ # 38 ]

Wegens tijdgebrek heb ik een onwaarschijnlijke constructie gebouwd. De kleine octopus heeft een driesprong, ik heb een aantal van die overbodige kleine octopussen verzameld en daar de driesprongen uit gesneden. Daarna heb ik een pijpesnijder gepakt en heb ik een overbodige hydraulische leiding, namelijk die tussen de pomp en HD-regelaar bij de XU modellen, aan stukjes gesneden zodat ik meerdere slangen kon koppelen. Met slangklemmen, natuurlijk.

Het is niet mooi, wel goed.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 juli 2009 11:30 PM
  [ # 39 ]

Ok, de octopus die verbonden is met de retourleiding van de voor-veerpoten is bij mij kapot.

Dit is toch de grote… ja? Dat ik me al wat kan voorbereiden Smile .

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 05 juli 2009 11:58 PM
  [ # 40 ]

dit is mijn oplossing voor de grote oktopus. een stukje koperen pijp twee gaatjes erin boren daarop twee messing pijpjes op solderen, gewoon met tin en daarop brandstofslang schuiven. voldoet prima en kost maar een paar tientjes.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juli 2009 10:36 PM
  [ # 41 ]

Ok, volgend probleempje en hier lijkt de beste plaats. Hier lekt het LHM:

Dus aan de rechterkant van de auto ter hoogte van het voorwiel (iets meer naar achter precies). Hij lekte bij het veranderen van hoogte (hoog—> laag).

Groetjes,
Pieter

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 07 juli 2009 12:23 AM
  [ # 42 ]

wat een nare plek, lekker onbereikbaar.

is het ‘t slangetje zelf? erboven zie ik de hoogteregelaar.. die is bij mij incontinent…

2CV 1985

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juli 2009 03:16 AM
  [ # 43 ]

Een filmpje van het lekken is nog beter natuurlijk. Zit het in de octopus zelf of in de buurt?

Het schema is ten alle tijde je vriend Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 juli 2009 11:41 AM
  [ # 44 ]

Probleem is dat de camera waarmee ik kan filmen niet thuis ligt Confused .

Maar als het de hoogteregelaar zou zijn, zou hij dan slechts lekken als ik hem van rijhoogte verzet (dus van boven naar beneden)?

Daardoor dacht ik dus dat het een probleem was met de octopus (want die voert toch de overtollige LHM terug naar het vat?). ‘Hoe’ lekt de hoogteregelaar als die lekt?

Ow ja, ik heb in mijn vraagbaak een schema staan, daarop ben ik dan vanaf die retourleiding aan de veerpoot gevolgd en die kwam uit in die leiding (is ook vervelend want daar liggen een stuk of 3 leidingen samengebonden Rolling Eyes ). Welke van de 3 is dus net de octo? Die met dat groene streepje? Allemaal?

En ik heb maar schrik dat als ik een nieuwe octopus ga kopen het die uiteindelijk niet is. En dat ik dus een 100,- euro voor ‘niets’ heb uitgegeven

Alvast bedankt Very Happy

Edit: zal hem de volgende keer dat ik op tijd gedaan heb, hem nog eens op de bruggen zetten en eens goed kijken terwijl iemand hem even qua hoogte verzet. Dus eventuele tips waarop ik moet letten/kijken zijn zeer welkom Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juli 2009 11:58 AM
  [ # 45 ]

Ja, de vraagbaak heeft een schema. Heb je die ook naast die van de vorige pagina in dit topic gelegd? Print alles uit in kleur zou ik zeggen. Ik heb de boel in hard plastic geschoven, was erg handig bij het sleutelen.

Beste manier om te zien waar iets lekt is door het eerst vetvrij te maken. Dat betekent: overvloedig spuiten met remmenreiniger. Ik spuit zo een hele bus leeg, werkt verslavend want alles wordt echt mooi schoon met dat spul.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook