Mijn CX (S2) heeft weer wat nieuws: na het starten s`morgens, begint hij langzaam omhoog te komen. Ineens zakt hij terug en komt vervolgens omhoog tot rij-positie. Dan verder geen probleem. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik meen wel te zien dat de achterbollen vervangen moeten worden, want hij zakt heel snel door de achterpootjes wanneer het contact uit wordt gezet.
Gutta cavat lapidem…





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lucht in het systeem, een hoogteregelaar die spelletjes speelt?
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Security klep die raar doet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vuil?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van mij valt altijd een stuk naar beneden als je vanuit de rijstand 1 van de verhoogde standen kiest
Verder niets raars…
Arjan Verkade schreef:Die van mij valt altijd een stuk naar beneden als je vanuit de rijstand 1 van de verhoogde standen kiest
hier idem ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat dan normaal? Ik heb het idee dat het vooral de voorkant is…
Van een BX of Xantia ken ik dit niet.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ken dat helemaal niet, eigenlijk. Zou het een serie 2 kwaal zijn?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Serie 2 is natuurlijk wel elektrisch bediend. Zover ik weet heeft serie 1 een mechanische verbinding bij de hoogte bediening
Misschien zorgt de elektrische bediening voor een soort vertraging?
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
okee, een aantal suggesties. Het systeem moet wel schoon zijn. Ik ververs regelmatig. lekken doet ie niet zichtbaar. Dat ie eerst zakt als je naar de hoogste stand gaat is logisch omdat de motor van de hoogteregeling ronddraait en eerst naar omlaag gaat voor hij in de hoogste stand staat. Maar dit is anders, hij valt echt (van voren) en het geeft een scherpe tik. Hoogteregelaar, dat misschien. Die zou ik dan moeten vervangen om te kijken wat er gebeurt. Veiligheidsklep idem, maar dat is een rotwerk om te vervangen…Mmmmm, niemand kent het, zo te horen. Ik twijfel nog even….
Gutta cavat lapidem…
Ik zou idd of de auto veel gymnastiek laten doen (laagste-hoogste stand) of de hoogteregelaar schoonmaken. Klinkt mij als vervuilde hoogteregelaar.
Succes!