Ruitenwissermotor vervangen
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 01 augustus 2005 02:29 AM

Van mijn 14e is de ruitenwisser een beetje zielig. Hij gaat wel van rechts naar links maar voor de terugweg moet je ‘m een handje helpen. Op zich wist ‘ie dan ook wel weer maar, het is zo irritant om juist in de regen steeds je raampje open te moeten zwengelen om je zwabber terug te duwen.

Mijn vraag: Is het ingewikkeld om een ruitenwissermotor te vervangen? Heeft iemand nog tips hiervoor? En wat gaat er fout als ik hier morgen zonder verdere info aan ga beginnen?? (wet van Murphy!)

Bedankt vast!

Serge.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 augustus 2005 03:49 AM
  [ # 1 ]

ruiten wisser motor is niet egt moeilijk hoor Cool
is goed zelf te doen…

denk dat het om voor gaat?

maar is goed te doen..
paar boutjes stekkers erin en doen zal die Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 augustus 2005 03:55 AM
  [ # 2 ]

Probeer het niet met de motorkap gemonteerd, das het enige… gelukkig is de kap van een BX te demonteren en te monteren zonder hulp.

Hoe was de vakantie?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 01 augustus 2005 12:24 PM
  [ # 3 ]
Alcyone schreef:

Probeer het niet met de motorkap gemonteerd, das het enige…

Hmm… dat is bij mij prima gelukt. Alleen de plastic afdekklep bij de voorruit weggehaald en ik kreeg ‘m er gewoon uit Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 augustus 2005 12:35 PM
  [ # 4 ]
Alcyone schreef:

Hoe was de vakantie?

Vakantie was erg leuk! Ik wist niet dat Duitsland zo mooi was. Ben een beetje door het Eiffelgebied aan het zwerven geweest, echt een mooi gebied!!

Bassman schreef:
Alcyone schreef:

Probeer het niet met de motorkap gemonteerd, das het enige…

Hmm… dat is bij mij prima gelukt. Alleen de plastic afdekklep bij de voorruit weggehaald en ik kreeg ‘m er gewoon uit.

Dus eerst een kleine poging wagen met motorkap erop en voordat ik me begin te irriteren dat ding eraf gooien!!! Komt goed, ik ga er zo aan beginnen! Bedankt allemaal!! (enne, McDean—> Ik heb niet eens een achterruitenwisser Wink vandaar dat ik er niet aan heb gedacht om erbij te vertellen over welke zwabber het ging..) Surprisedops:

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 01 augustus 2005 12:37 PM
  [ # 5 ]

Re: Ruitenwissermotor vervangen

voge schreef:

[knip]
in de regen steeds je raampje open te moeten zwengelen om je zwabber terug te duwen.
[/knip]

Smile hoe je dat zegt “zwengelen” super Very Happy da’s ECHT BX14E zoals het hoort Cool

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 01 augustus 2005 12:39 PM
  [ # 6 ]

hoe je dat zegt “zwengelen” super da’s ECHT BX14E zoals het hoort

Als je zo kickt op kale BXen… bij jou kun je ook heel makkelijk alles handbediend maken hoor :p

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 01 augustus 2005 12:41 PM
  [ # 7 ]
Harm schreef:

hoe je dat zegt “zwengelen” super da’s ECHT BX14E zoals het hoort

Als je zo kickt op kale BXen… bij jou kun je ook heel makkelijk alles handbediend maken hoor :p

jaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh Laughing  Very Happy

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 01 augustus 2005 06:49 PM
  [ # 8 ]

Het is gelukt!! Voor een tientje bij Hesselink een goede ruitenwissermotor gehaalt. Alles op de plaatselijke sloop was eigenlijk bijna net zo slecht als die van mij. Ik kwam daar Harm en Wouter nog tegen, Wouter kwam zijn Digit halen.

Ik heb de ruitenwissermotor vervangen zonder de motorkap eraf te halen. ‘t is eigenlijk heel simpel. Ruitenwisser eraf, grote dop eraf, paravannetje en afdekkap verwijderen, 3 bouten v/d motor los, stekker + slangetje van ruitensproeier los en eruit draaien… Monteren tegenovergesteld.
Let er bij het monteren op dat de ruitensproeiervloeistof door het ‘nieuwe’ buisje heen kan, dat dat dus niet verstopt zit…

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 02 augustus 2005 01:23 AM
  [ # 9 ]

Hesselink rules!

Blijkbaar is alles wat ik altijd met veel moeite op de sloop haal nog gewoon nieuw leverbaar… bumperlippen en mistlampinbouwbakjes (5 euro per stuk) enzo.

Vraag voor de grap eens wat Wouter voor z’n apk moest afrekenen….  Cool

Zaten dan wel nieuwe Siem gele mistlampen bij.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 02 augustus 2005 03:47 AM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Hesselink rules!

Blijkbaar is alles wat ik altijd met veel moeite op de sloop haal nog gewoon nieuw leverbaar… bumperlippen en mistlampinbouwbakjes (5 euro per stuk) enzo.

Vraag voor de grap eens wat Wouter voor z’n apk moest afrekenen....  Cool

Zaten dan wel nieuwe Siem gele mistlampen bij.

Dat zeg ik liever niet…  Surprisedops:

Maar mooi dat je wisser weer werkt Serge. Handig bij deze regenachtige zomer…  Rolling Eyes

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 07:15 AM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

Hesselink rules!

:peace

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook