6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De Xm van Stalsie: TE KOOP
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 26 juni 2009 02:32 PM
  [ # 76 ]

Ik heb een type 2, maar het is toch echt het zelfde als bij deze type 1 beschijving.

De lucht zal door een kleppenconstructie wel langs de kachelradiator gestuurd worden door deze servo.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 26 juni 2009 04:07 PM
  [ # 77 ]

Tussen een Type 1 en 2 zit geen verschil wat betreft de klep, koud/warm, welke word bedient door een servomotor nabij het gaspedaal.

Verschil tussen type 1 en 2 zit hem daarin dat bij een type 1 alle overige functies raam/cabine/voeten, recirculatie die kleppen bedient worden door kabels en bij een type 2 door 2 servomotoren.

its a simpel…..... Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 26 juni 2009 04:26 PM
  [ # 78 ]

Maar waar zit de servo van de recirculatie dan?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 26 juni 2009 09:19 PM
  [ # 79 ]

dag iedereen,

vandaag is de auto binnengeweest bij de dealer voor de veerbollen en bij de aircospecialist voor airco vullen.

Bollen vullen is goed verlopen; beide hydractief bollen en de 2 achterste zijn gevuld. De 2 voorste zijn voor een volgende keer,want het was al middag en moest richting aircospecialist.

Daar toegekomen, eerst nog lang moeten wachten want was 3 kwartier voor afspraak er en dan nog lang moeten wachten, want dat is daar een komen en gaan van mensen.
Systeem vacuum getrokken voor een half uur, andere olie erin, systeem vullen met R413A en dan… niets Sad  Systeem zit ergens verstopt en trekt zichzelf vacuum. Het gas wordt weggestuurd,maar keert niet weer.

Vanmorgen merkte de monteur al op dat de auto vrij lang in nakoeling ging en dat dit niet normaal was. Het zou iets te maken hebben met een of ander expansieventiel/klep en ook de droger moet vervangen worden.
Het ventiel/klep is nog leverbaar, maar de droger wordt niet meer door citroën geleverd.

Dealer gaat de onderdelen dan maar via de aircospecialist bestellen, en dan maar weer verder oplossen. Viel wel een beetje tegen om dat zo te horen, had echt gehoopt in een heerlijk gekoelde auto terug te kunnen rijden.
Op de droger staat ook zo’n kijkglaasje en moet normaal blauw zijn, dit is nu roze, wat er op wijst dat het systeem niet echt droog is.

Groetjes en ik hou jullie op de hoogte!

edit: het zou om nummertje 2 gaan

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 juni 2009 10:13 PM
  [ # 80 ]

Ik snap niet zo goed waarom je je airco problemen terug bij de dealer brengt als je bij een airco specialist bent geweest ?
Zo’n droger is nl. heel goed leverbaar, ligt wss. bij de specialist op de plank.
Wat gaat dat geintje met het ventiel je kosten? Heb je daar een indicatie van ? Zit volgens mij aardig diep onder het dash/schutboord verstopt, en dan bij de dealert ...... Shocked
En wat bedoel je met nakoeling ?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 26 juni 2009 10:34 PM
  [ # 81 ]

de ventilator die je hoort draaien om de motor de koelen. Die zou naar het schijnt te lang draaien dan normaal hoort te zijn.

Vind die aircomannen maar wat raar. Dus wat kan, laat ik via de dealer doen en dan naar de aircospecialist om te vullen.

vermoed dat alles tezamen rond de 400 euro wel zal zijn?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 juni 2009 10:56 PM
  [ # 82 ]
stalsie schreef:

de ventilator die je hoort draaien om de motor de koelen. Die zou naar het schijnt te lang draaien dan normaal hoort te zijn.

Vind die aircomannen maar wat raar. Dus wat kan, laat ik via de dealer doen en dan naar de aircospecialist om te vullen.

vermoed dat alles tezamen rond de 400 euro wel zal zijn?

Je lijkt er niet zo mee te zitten met die 400…..(?)
Met wat je allemaal omschreven hebt doet die dealer ook maar een gis naar de oorzaak en gaan ze wat zaken vervangen in de hoop dat…..en een dealer kennende zal dat niet goedkoop zijn. Laat je niet besodemieteren.
Had die aircospecialist geen mening omtrent het niet werken van de airco ?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 juni 2009 01:39 AM
  [ # 83 ]

de aircospecialist kon alleen maar vaststellen dat er ergens een verstopping zat.. Het kon de droger zijn, de onspanner,... Nu de droger zal sowieso wel eens moeten vervangen worden, ziet er al heel oud uit en geeft ook niet het juiste kleurtje. Ik gok er eigenlijk op dat daar het probleem zit.

Misschien dat ik toch maar eens het hele systeem moet nakijken,ben ik zeker dat alles goed is. Zal er nog eens goed over nadenken. Positief is wel dat er nergens een lek zit.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 juni 2009 02:39 PM
  [ # 84 ]

De droger is nog wel beschikbaar hoor.(geef me maar een PB,als je er één wenst)Sommige dealers zijn nog al vlug om te zeggen dat ze niet meer bestaan. Confused En het kost zeker geen 400,00 €
Sorry, voor de airco,hé stalsie! tegen mij hadden ze gezegd(toen ik haar kocht) dat de airco moest bijgevuld worden… Rolling Eyes

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 juni 2009 02:43 PM
  [ # 85 ]

Voila! Een droger/filter kost voor mij: 27,00 € en de expantie klep: 43,00 €.
ik gok ook op de droger,want het is nogsteeds de originele welke er in zit,en dit na 17 jaar…..
Het zal daar wel aan liggen hoor. Crying or Very sad

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 juni 2009 12:59 PM
  [ # 86 ]

Waarschijnlijk zal er nog wel gas in gezeten hebben,maar het komt gewoon niet rond. Dus een dezer dagen maar eens die droger laten vervangen, en dan weten we direct meer.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 30 juni 2009 05:44 PM
  [ # 87 ]

Dag iedereen,

met de gevulde achterbolletjes, is het toch wel echt lekker zweven in de wagen Laughing

Natuurlijk, een xm is niet compromisloos… Gisteren cruise control 120 opeens gaat die eraf met een stootje. Gewoon met het gaspedaal ingedrukt geen probleem, gelijk welke snelheid.
Terug cc aan, 2 secondjes goed, springt die er weer af.  Op lagere snelheden gaf hij geen probleem.

De motorkap maar eens opengedaan en het nu zo een ballonnetje en een stangetje, en dat lijkt me dat die ineen horen, maar zijn niet verbonden.
Moet ik deze weer samensteken?

foto:

Ik hoor het wel.
Gr!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 juni 2009 07:09 PM
  [ # 88 ]

Die balg, heeft er bij mij,sinds ze in mijn bezit is nooit op gezeten.
Meetsal is het de remschakelaar welke de boosdoener is.
Maar ik ben geen ervarings deskundige hier in,en zijn er mss mensen die er meer over kunnen zeggen. Wink

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 30 juni 2009 07:35 PM
  [ # 89 ]

Zondag ook eens extra opgelet of mijn XM ook meer wind geeft bij meer snelheid.
Als de ventilator op auto staat doet ie dit inderdaad, (zonder lampjes van ventilatorsnelheid) als ik dan een aantal keer op - druk gaatttie van auto af en gaan de lampjes wel branden en stopt de ventilator.
Dus wellicht dat eea wel hoort te zijn in de stand auto?

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 01 juli 2009 12:35 AM
  [ # 90 ]
Blooper1963 schreef:

Die balg, heeft er bij mij,sinds ze in mijn bezit is nooit op gezeten.
Meetsal is het de remschakelaar welke de boosdoener is.
Maar ik ben geen ervarings deskundige hier in,en zijn er mss mensen die er meer over kunnen zeggen. Wink

heb eens even gekeken, en je kan het er niet insteken zonder dat de gaskabel wordt meegetrokken. Zou het niet kunnen dat de cc dit balgje in dat zakje trekt, zodat die dan de snelheid aanhoudt?

Bij het uilezen vorige week kwam er wel enkele pedaalsensorstoringen uit, oa gaspedaalsensor. Het rare is dat hij het niet altijd doet, en eigenlijk altijd bij hogere snelheden. Maar 95% probleemloos.
Kan ik die sensoren controleren, of nog iets anders? Kunnen die ook uitgelezen worden met het ‘toverdoosje’ van Malle Pietje?


Heb het ventilatie"probleem” ook eens voorgelegd aan de aircospecialist,en die zegt ook dat het normaal is dat je rijwind binnenkrijgt. Persoonlijk vind ik dat niet echt, want anders heeft het geen zin om ventilatiesnelheden te ontwikkelen. Maar of er echt iets is dat het zou kunnen beïnvloeden.. Geen idee.

De droger en expansieklep zijn vandaag ook besteld bij de aircospecialist. Dus allemaal hopen dat het daadwerkelijk daar zit hé  Wink

Ik houd jullie op de hoogte..
Gr!

Profiel  
 
 
6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook