7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De Xm van Stalsie: TE KOOP
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 01 juli 2009 12:42 AM
  [ # 91 ]

Afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe dame flink onderhanden gehad, daarbij ook de paravan eraf gehad (klinkt simpeler dan het is, vooral die zijkapjes zijn een crime) en onder de paravan zit rechts de ventilatormotor onder een zwarte afdekkap.

Die kap zal de meeste troep tegen moeten houden.
Rijwind kan hier naar mijn mening niet of nauwelijks door binnen komen. Nadat ik hem eraf had heb ik er overigens maar een stuk wasemkap filter opgenaaid zodat klein grut sowieso niet meer binnen kan komen.

ergo, naar mijn mening ligt het probleem dus ergens anders.

Heb je al eens onder die paravan gekeken ?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 01 juli 2009 02:01 AM
  [ # 92 ]

Paravan is er al afgeweest.. Die zijvleugels zijn idd niet te doen, en die pootjes breken supersnel af.

Onder de paravan vond ik een zwarte afdekkap, daaronder een groot rooster en daaronder de ventilator met bijhorende kleppen.
De enige weg dat de rijwind binnenkan, is door die plaats,want met de recirculatie aan is er geen probleem.

We zoeken dus verder, maar het is precies alsof nog niet veel mensen dit hebben meegemaakt en/of verholpen.

Gr!

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 01 juli 2009 12:21 PM
  [ # 93 ]

Had persoonlijk meer moeite de paravan zelf er fatsoenlijk uit te halen…. heel wat heen en weer steken voor ie er fatsoenlijk uit kon. De zijvleugels zijn bij mij reeds sinds de vorige eigenaar zonder de pootjes maar blijven probleemloos zitten, tís net even een aparte sraai meegeven met het terugplaatsen.

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 juli 2009 03:35 AM
  [ # 94 ]

even een kort vraagje: is de gaspedaalsensor makkelijk zelf uit te meten. Heb al gevonden dat die ergens aan de pedaal zou zitten. Dit omdat er vorige week bij de vc een foutmelding van deze sensor uitkwam.

Gr!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 06 juli 2009 05:32 PM
  [ # 95 ]

Dag iedereen,

vandaag maar weer even zitten klussen. Rechterraam wou niet meer naar beneden met knopje langs bestuurderszijde. Even stekkertjes los, beetje staalborstel eroverheen en mooi inspuiten met WD40 => Werkt terug Laughing

Heb wel iets vreemds ontdekt. Met dat ik vakantiejob doe, moet ik vaak naar buiten om karton in de vuilbak te smijten en zie ik dat die achteraan al mooi ingezakt is, maar vooraan toch lang blijft staan, zelfs meer dan 4u. Zo-ook vanmorgen tijdens het sleutelen. Auto stond al een uur of 2 stil en achteraan mooi ingezakt.  Vooraan nog steeds redelijk omhoog. Doe ik de deur open en zet me neer, en zakt plots de auto.

Is dit toeval? of hoort het gewoon zo te zijn?

Verder ook nog gemerkt dat er geen verschil zit in hoogte tussen de hoogste stand en de stand er vlak voor. Ook staat bij hoogste stand de auto achteraan hoger dan vooraan.
Kan ik hier iets aan regelen, of afstellen?

Als er nog iemand iets weet over het gaspedaalsensor, laat maar weten. Want af en toe schiet de auto wel eens in de stugge stand waar er totaal geen aanleiding voor is.

Gr!

EDIT: schiet me juist te binnen => het lampje van de sportvering brandt slechts een halve seconde, dus aan en rap weer uit als ik contact aanzet. Vroeger bleef dit wel langer branden.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2009 06:07 PM
  [ # 96 ]

als hij kort brand is er niets aan de hand, dat wil zeggen dat er geen fouten in het systeem aanwezig zijn.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2009 12:17 AM
  [ # 97 ]
stalsie schreef:

Dag iedereen,

vandaag maar weer even zitten klussen. Rechterraam wou niet meer naar beneden met knopje langs bestuurderszijde. Even stekkertjes los, beetje staalborstel eroverheen en mooi inspuiten met WD40 => Werkt terug Laughing

Heb wel iets vreemds ontdekt. Met dat ik vakantiejob doe, moet ik vaak naar buiten om karton in de vuilbak te smijten en zie ik dat die achteraan al mooi ingezakt is, maar vooraan toch lang blijft staan, zelfs meer dan 4u. Zo-ook vanmorgen tijdens het sleutelen. Auto stond al een uur of 2 stil en achteraan mooi ingezakt.  Vooraan nog steeds redelijk omhoog. Doe ik de deur open en zet me neer, en zakt plots de auto.

Is dit toeval? of hoort het gewoon zo te zijn?

Wat er dan gebeurt is het volgende: Na afzetten van de auto gaan de hydractiefkleppen dicht dit houdt in dat de hydractief bol wordt gescheiden van de andere twee op dezelfde ‘as’. Blijkbaar heb je voor nauwelijk interne lekkages in je hoogteregeling dus auto blijft voor hoog staan. Wel verlies je blijkbaar druk uit je voorste hydractiefbol. Zodra je een deur open doet, worden de hydractiefkleppen weer opengezet. Gevolg is dat de druk die je in de voorveerbollen had, wegstroomt naar je voorste hydractiefbol. Wagen zakt dus. Achter heb je waarschijnlijk wel ergens een interne lekkage, dus daar zakt de auto al vrij snel in. Is ook niet zo gek, want behalve je achtervering, worden ook je achterremmen gevoed vanuit de achterste veerbollen. Er zijn dus meer plekken waar intern lekkage op kan treden.

Verder ook nog gemerkt dat er geen verschil zit in hoogte tussen de hoogste stand en de stand er vlak voor.

Is normaal.

Ook staat bij hoogste stand de auto achteraan hoger dan vooraan.
Kan ik hier iets aan regelen, of afstellen?

Is niets aan te regelen. In de hoogste stand staat de auto gewoon op zijn hoogst, zonder dat er een regeleing aan te pas komt.

Als er nog iemand iets weet over het gaspedaalsensor, laat maar weten. Want af en toe schiet de auto wel eens in de stugge stand waar er totaal geen aanleiding voor is.

Gr!

EDIT: schiet me juist te binnen => het lampje van de sportvering brandt slechts een halve seconde, dus aan en rap weer uit als ik contact aanzet. Vroeger bleef dit wel langer branden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 juli 2009 01:07 AM
  [ # 98 ]

heb toch een vermoeden dat er iets niet in orde is.. Volgens mij gaat de xm ook maar al te vaak in de stugge mode.

Enkele dagen geleden ging de achterkant bij het stoplicht altijd mooi omhoog na het remmen en in N te zetten, nu blijft het daar zo stil als iets.

Hij voelt ook veel stugger aan. Als ik stilsta en plotse ruk aan m’n stuur geef,hoor ik ook nergens een klik of iets dergerlijks.

Als ik stilstaand op de rem druk hoor ik een klik, maar heb eerder een idee dat het een soort relais is die meegaat met m’n remlichten.
Heb bij malle pietje ook eens zo’n kastje besteld, om zeker te zijn dat er geen fouten in de VC zitten.


Ik houd jullie op de hoogte..
Gr!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 juli 2009 09:38 PM
  [ # 99 ]

weer wat toevoegen..

Als ik daarnet startte op het werk, even in het industriepark rondgereden, optrekken, remmen, in N => z’n achterste mooi omhoog!

En eens ik dan blijf rijden, gaat die over naar stug, want weer thuis aangekomen, hetzelfde herhaald => achterste blijft waar het was tijdens het remmen.


Mis het comfort echt wel, dus als iemand suggesties zou hebben om iets na te kijken of iets dergerlijks..
De cruise control houdt ondertussen wel goed zijn manieren en is de laatste 4 dagen niet meer uitgevallen.

Gr!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 juli 2009 02:55 AM
  [ # 100 ]

Stalsie,

Je hebt het knipperkastje van Frank nodig, even zoeken op VC uitlezen dan vind je dat topic zo.

Daarmee kun je de storingen uit de VC lezen en daarna resetten, alleen zo weet je waarom de vering op hard gaat.

Bij mijn 1e dame ging de vering ook steeds na circa 30 seconden steevast op hard, deur open en ze veerde weer 30 sec heerlijk zacht, daarna sprong ze weer zonder enige aanleiding op hard.

Als je niet kunt vinden waar het euvel in zit kun je ook de elektroklep direct van 12 volt voorzien via een relais (en ik had het via een schakelaar in de cabine) zodat ze altijd op zacht staat.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 10 juli 2009 03:37 AM
  [ # 101 ]

wat ik ook telkens krijg bij het starten is de melding ” test remlichten” => “remmen om te testen”

hoort volgens mij ook niet, dus zoek daar ook wel in die richting, of staat dit er los van?

Kastje is besteld Wink

Gr.

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 10 juli 2009 11:20 AM
  [ # 102 ]

apply brakes to the test oid hoort wel!
Is om je remdruk te controleren en behoort tot het “start-ritueel” zo krijg je ook de melding stop light.
Als je de melding defect aan eea krijgt is het iig niet goed. Bij de achterlampen is dan vaak de remedie een extra massakabeltje trekken.

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 11:41 PM
  [ # 103 ]
stalsie schreef:

weer wat toevoegen..

Als ik daarnet startte op het werk, even in het industriepark rondgereden, optrekken, remmen, in N => z’n achterste mooi omhoog!

En eens ik dan blijf rijden, gaat die over naar stug, want weer thuis aangekomen, hetzelfde herhaald => achterste blijft waar het was tijdens het remmen.


Mis het comfort echt wel, dus als iemand suggesties zou hebben om iets na te kijken of iets dergerlijks..
De cruise control houdt ondertussen wel goed zijn manieren en is de laatste 4 dagen niet meer uitgevallen.

Gr!

Hoor je wat klikken onder de auto bij openen deuren ?
Gaat je sportvering lampje kortstondig branden bij starten ?

Men zegt dat het niet kan, maar bij mij helpt vaak het lostrekken en weer vastzetten van de veercomputerstekkers. Ik heb bijna ongemerkt (comfortbollen) een tijdje in sportstand (of iets wat daarop lijkt) gereden. Ik vond de auto alleen wat rommelig in het vooronder en maakte me zorgen over dat verklikkerlampje dat opeens niet meer oplichtte.
Na het loshalen en vastzetten van de (ik meen witte) stekker ging opeens alles weer klikken, zoemen en branden en zeer comfortabel veren.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 14 juli 2009 02:39 AM
  [ # 104 ]

Voorlopig ben ik aan het wachten op malle pietje’s z’n kastje om alles eens uit te lezen.

Graag zou ik ook nog eens de voorste hoogteregelaar uitkuisen omdat die vooraan altijd in schokjes omhoog komt, en de rijhoogte nooit dezelfde is en hij vooraan eigenlijk echt wel stroef veert ivm achteraan.

Is de hoogteregelaar er makkelijk uit te schroeven als je enkel een krik en assteuntjes hebt? Hoor hier vaak zeggen dat een xm opkrikken niet moeilijk is dmv hoogste stand => assteun => laagste stand, maar bij mij past daar bijlange nog geen steun onder als die in z’n hoogste stand staat.

Gr!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 juli 2009 03:23 AM
  [ # 105 ]
stalsie schreef:

Voorlopig ben ik aan het wachten op malle pietje’s z’n kastje om alles eens uit te lezen.

Graag zou ik ook nog eens de voorste hoogteregelaar uitkuisen omdat die vooraan altijd in schokjes omhoog komt, en de rijhoogte nooit dezelfde is en hij vooraan eigenlijk echt wel stroef veert ivm achteraan.

Is de hoogteregelaar er makkelijk uit te schroeven als je enkel een krik en assteuntjes hebt? Hoor hier vaak zeggen dat een xm opkrikken niet moeilijk is dmv hoogste stand => assteun => laagste stand, maar bij mij past daar bijlange nog geen steun onder als die in z’n hoogste stand staat.

Gr!

Dan krik je ‘m toch omhoog ?

Persoonlijk weet ik niet of stroef veren iets met hoogteregelaars van doen kan hebben….Kun je niet gewoon eens een spoelbeurtje voor je veersysteempje overwegen, en daarna pas eens aan het inwendige van een hoogteregelaar gaan prutsen ? Of, nog makkelijker, mischien moet je LHM eens lekker verversd worden ?
Je roept in eerdere posts in ieder geval genoeg twijfel op over andere zaken van het hydraulisch systeem, wellich is onderhoud hier een beetje achterstallig ? Hoe zijn bv de bollen zelf ? Ergens lees ik dat de helft (achter) bijgevuld zijn, maar voor nog niet ?

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook