14 van de 26
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
r1Ch: Xsara 1.6i 16v
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 13 juni 2009 03:22 PM
  [ # 196 ]
Technoloog schreef:
r1Ch schreef:

Moet er morgen wel mee naar nunspeet ervoor, daar zal die monteur ook zijn.

Als de temperaturen dreigen te hoog op te lopen: Probeer dan de blower op max te zetten, en ook de verwarming vol aan. Als het goed is zal, ook bij een defecte thermostaatklep, er wel hete koelvloeistof richting de warmtewisselaar van de verwarming gaan. Op deze manier gebruik je de verwarming als een inferieure radiator.

Ramen open en de ventilatieopeningen direct naar buiten richten is dan wel verstandig, maar dat ligt wel voor de hand Very Happy

Daar kwam ik toen ook achter toen ik zat te rijden haha. Mooi rechterraampje open en daar de volle lucht naar toe Wink

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 19 juni 2009 07:57 PM
  [ # 197 ]

Krijg een nieuwe thermostaathuis + thermostaat.

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 20 juni 2009 05:35 AM
  [ # 198 ]

Nou ik hoop voor je dat het probleem dan is opgelost met mijn zx heb ik zogoed als heel het koelsysteem vervangen en tgoen was het nog niet over!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 20 juni 2009 04:59 PM
  [ # 199 ]
r1Ch schreef:

Zelf denk ik dat het de thermostaat is. Waarom blijft de temperatuur bij snelheden wel goed en op de snelweg niet? Verder wordt die radiateur niet warm, deze is lauw. Je kan zo je hand erop zetten, ik weet niet of dat goed/niet goed is. Misschien hebben jullie een ideetje?

radiator verstopt denk ik, een radiator die verstopt zit, blijft altijd koud of lauw op bepaalde plaatsen, en kan warme plaatsten ook vertonen, waar er nog iets van doorstroming is…. heb het overlaatst nog gehad met een range rover, was ook de radiator, we hadden ook eerst de thermostaat vernieuwd, maar het bleek toch de radiator te zijn…...

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 20 juni 2009 05:49 PM
  [ # 200 ]
nitRon schreef:
r1Ch schreef:

Zelf denk ik dat het de thermostaat is. Waarom blijft de temperatuur bij snelheden wel goed en op de snelweg niet? Verder wordt die radiateur niet warm, deze is lauw. Je kan zo je hand erop zetten, ik weet niet of dat goed/niet goed is. Misschien hebben jullie een ideetje?

radiator verstopt denk ik, een radiator die verstopt zit, blijft altijd koud of lauw op bepaalde plaatsen, en kan warme plaatsten ook vertonen, waar er nog iets van doorstroming is…. heb het overlaatst nog gehad met een range rover, was ook de radiator, we hadden ook eerst de thermostaat vernieuwd, maar het bleek toch de radiator te zijn…...

zou kunnen…. radiator vervangen zal de volgende stap dus zijn.
Alhoewel, bij de dealer zeiden ze dat die die temp. wel mag hebben, maar ik zei zo dat het zweet tussen mn bilnaat schiet als ie zo warm wordt.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 20 juni 2009 06:49 PM
  [ # 201 ]

ik ben er vrij zeker van, maar hou ons in ieder geval op de hoogte, je weet maar nooit Very Happy

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 27 juni 2009 04:20 AM
  [ # 202 ]

Hey Richard,

Ik zit hier vol genot al je belevingen te lezen. Vind het zeer intressant allemaal. Ben zelf nog geen autorijder (dit in verband met leeftijd Sad ) maar het mag bijna Very Happy. Wil eigenlijk meteen voor een Xsara gaan kijken en daarom vind ik alles wat je meemaakt zeer leuk om te lezen (ookal is het niet allemaal prettig). Leuk dat je zo alles verteld over wat er gebeurt met haar.

Succes met de Xsara en ik zal je zeker blijven volgen Smile

Groeten René

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 01 juli 2009 11:40 AM
  [ # 203 ]

Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.

Prototype schreef:

Hey Richard,

Ik zit hier vol genot al je belevingen te lezen. Vind het zeer intressant allemaal. Ben zelf nog geen autorijder (dit in verband met leeftijd Sad ) maar het mag bijna Very Happy. Wil eigenlijk meteen voor een Xsara gaan kijken en daarom vind ik alles wat je meemaakt zeer leuk om te lezen (ookal is het niet allemaal prettig). Leuk dat je zo alles verteld over wat er gebeurt met haar.

Succes met de Xsara en ik zal je zeker blijven volgen Smile

Groeten René

Leuk hoor!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juli 2009 11:58 AM
  [ # 204 ]
r1Ch schreef:

Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.
[...]

Nou weet ik niet exact hoe het koelsysteem eruit ziet, maar als de thermometer achter de thermostaatklep zit, en die laatste ging te laat pas open staan, of niet ver genoeg, dan is het wel logisch dat je de temperatuur nu veel sneller ziet oplopen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 01 juli 2009 12:11 PM
  [ # 205 ]
Technoloog schreef:
r1Ch schreef:

Ik heb de wagen terug. De temperatuur blijft nu goed tot 150 km/u, harder heb ik nog niet gereden. Het volgende is nu wel dat waar eerst mijn auto net van de 60 graden afkomt, deze nu al op 90 graden staat. Dit lijkt mij vreemd aangezien er dezelfde thermostaat in is gekomen :S
En hij wordt nog wel ietsjes warmer dan 90 graden, maar geen 100 graden.
[...]

Nou weet ik niet exact hoe het koelsysteem eruit ziet, maar als de thermometer achter de thermostaatklep zit, en die laatste ging te laat pas open staan, of niet ver genoeg, dan is het wel logisch dat je de temperatuur nu veel sneller ziet oplopen.

Nu is ie dus binnen 6 á 7 minuten op bedrijfstemperatuur, is dit niet een beetje snel dan? Dit bestaat uit 1.5 km 30km/u, 0.5 km 50 km/u en 1 km 80 km/u.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juli 2009 12:22 PM
  [ # 206 ]
r1Ch schreef:

[...]

Nu is ie dus binnen 6 á 7 minuten op bedrijfstemperatuur, is dit niet een beetje snel dan? Dit bestaat uit 1.5 km 30km/u, 0.5 km 50 km/u en 1 km 80 km/u.

2 km bebouwde kom, met 4 stoplichten, en dan de snelweg op, met 100 op de teller: dan zit ik na ongeveer 10 a 12 minuten op/voorbij 100°C olietemperatuur. (Olietemperatuur is belangrijker dan watertemperatuur, maar is in de regel ook langzamer.) Dus dat klinkt wel in orde.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 01 juli 2009 12:49 PM
  [ # 207 ]

mij vorige xsara stond altijd op 90 graden, was een phase 2 met airco, en men huidige is phase 3 met airco, en die gaat bijna nooit naar 90, altijd rond de 75 a 80, en er zit ook een nieuwe thermostaat in , en een nieuwe warmtecontact.. begrijp het ook niet goed, maar het is wel zo Very Happy als je er 2 hebt gehad, kan je ze een beetje vergelijken he… heb dat altijd raar gevonden

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 01 juli 2009 12:54 PM
  [ # 208 ]
nitRon schreef:

mij vorige xsara stond altijd op 90 graden, was een phase 2 met airco, en men huidige is phase 3 met airco, en die gaat bijna nooit naar 90, altijd rond de 75 a 80, en er zit ook een nieuwe thermostaat in , en een nieuwe warmtecontact.. begrijp het ook niet goed, maar het is wel zo Very Happy als je er 2 hebt gehad, kan je ze een beetje vergelijken he… heb dat altijd raar gevonden

Ja, dat hoor je wel vaker hier dat de ph 3 modellen niet zo warm worden (1.6 16v). Dan zit er toch ook geen thermostaat in van 89?

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 01 juli 2009 03:11 PM
  [ # 209 ]

ik heb de 6488.89/J van vernet in de mijne zitten, maar hoeveel graden hij is weet ik niet… ik heb gewoon gekeken bij hbase voor een xsara van 2003 en er staat maar 1 soort aangeduid

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 01 juli 2009 03:20 PM
  [ # 210 ]

Die .89 in het nummer staat dus voor 89 graden Wink

Profiel  
 
 
14 van de 26
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook